Projektowanie tras - propozycja zmian
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
Ale zawsze są do policzenia punkty na łukach np. na wjazdach a teraz nie wiem jak to w c-geo policzyć.
Pzdr.
ciesiel
ciesiel
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
Ale jak obliczać w c-geo punkty na łukach np. wjazdy?
Pzdr.
ciesiel
ciesiel
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
Faktycznie - tu mnie Pan przekonał - ok - będziemy to robić - ale akurat na urlop pojechał programista od obliczeń więc pod koniec sierpnia zaczniemy.
Pozdrawiam Jurek B.
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
Mam prośbę o ocenę czy taki sposób numerowania punktów głównych łuków jest ok:
nowa opcja w ikonce "?" zakładka Przenumerowanie: "dodaj przedrostek w postaci hektometru", wersja testowa do pobrania stąd
nowa opcja w ikonce "?" zakładka Przenumerowanie: "dodaj przedrostek w postaci hektometru", wersja testowa do pobrania stąd
Pozdrawiam Jurek B.
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
ładnie działa "rozdzielczość" na prostej i na krzywej/łuku natomiast przenumerowanie nie bardzo - tzn dodaje przedrostek w postaci hm do punktu ale pozostawia istniejącą nr punktów numery robią się 2x dłuższe.
Wpadłem też na pewne rozwiązanie które mogło by otworzyć furtkę (rozszerzenie zakładki punkty kontrolne) do naliczania krawędzi , a mianowicie wyglądało by to prawie w ten sam sposób jak dotychczas, czyli.
1. tworzymy trasę główną, określamy profil trasy i spadki poprzeczne.
2. tworzymy trasę krawędzi w niej nie definiujemy spadków i profilu ale definiujemy przedrostek do zanumerowania punktów
3. w trasie głównej zaznaczamy nową opcję dodaj krawędzie z pliku i wybieramy stworzone krawędzie (najlepiej jak by się dało zaznaczać kilka/naście plików)
4. program wylicza trasę główną X,Y,H, wylicza trasy krawędzi a później tak wyliczone krawędzie "przepisuje" kolejno do czegoś na wzór zakładki punkty kontrolne i tam rzutuje je na trasę główną wyliczając hm, przenumerowywuje je zgodnie z km trasy głównej oraz dodaje H na podstawie spadków z trasy głównej.
5. w ten sposób mamy dowolną krawędź zgodną z profilem i km trasy głównej - pozostaje zapisać punkty do tabeli
Wpadłem też na pewne rozwiązanie które mogło by otworzyć furtkę (rozszerzenie zakładki punkty kontrolne) do naliczania krawędzi , a mianowicie wyglądało by to prawie w ten sam sposób jak dotychczas, czyli.
1. tworzymy trasę główną, określamy profil trasy i spadki poprzeczne.
2. tworzymy trasę krawędzi w niej nie definiujemy spadków i profilu ale definiujemy przedrostek do zanumerowania punktów
3. w trasie głównej zaznaczamy nową opcję dodaj krawędzie z pliku i wybieramy stworzone krawędzie (najlepiej jak by się dało zaznaczać kilka/naście plików)
4. program wylicza trasę główną X,Y,H, wylicza trasy krawędzi a później tak wyliczone krawędzie "przepisuje" kolejno do czegoś na wzór zakładki punkty kontrolne i tam rzutuje je na trasę główną wyliczając hm, przenumerowywuje je zgodnie z km trasy głównej oraz dodaje H na podstawie spadków z trasy głównej.
5. w ten sposób mamy dowolną krawędź zgodną z profilem i km trasy głównej - pozostaje zapisać punkty do tabeli
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
Z tą nową nową opcją przenumerowania - pomyślimy jak to zmienić, ale te punkty 1-5 jednak wymagają tłumaczenia słownego - wtedy dopiero dobrze je zrozumiemy, więc proszę o telefon do mnie.
Pozdrawiam Jurek B.
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
Ok, postaram się w najbliższym czasie zadzwonić.
Inaczej pisząc - chodzi o policzenie przez moduł równolegle dwóch tras - z rzutowanie punktów z jednej trasy (krawędź) na drugą trasę (oś główna) coś jak podczytanie punktów do tabeli punkty kontrolne, wyliczenie na podstawie danych z rzutowania km i odległości od trasy głównej punktów na krawędzi i wyliczenie rzędnych zgodnie ze spadkami na punkty kontrolne (czyli krawędziowe)
Inaczej pisząc - chodzi o policzenie przez moduł równolegle dwóch tras - z rzutowanie punktów z jednej trasy (krawędź) na drugą trasę (oś główna) coś jak podczytanie punktów do tabeli punkty kontrolne, wyliczenie na podstawie danych z rzutowania km i odległości od trasy głównej punktów na krawędzi i wyliczenie rzędnych zgodnie ze spadkami na punkty kontrolne (czyli krawędziowe)
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
Jackowi chodzi o funkcję dzięki której będzie mógł zaprojektować punkty krawędzi w wybranych przez siebie odstępach, bo (tak mi się wydaje że o To chodzi) teraz możemy zdefiniować odstępy w kilometrażu osi trasy, a jak wiadomo, gdy mamy odcinek krzywoliniowy to odległości między punktami na krawędzi będą inne od tych leżących w osi trasy.
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
Często w projektach wykonawczych dróg i autostrad , występuje przesunięcie niwelety od osi drogi. Najczęściej w przypadku dróg dwujezdniowych z różną szerokością pasa dzielącego. W module projektowania tras w zakładce "?" jest możliwość wprowadzenia przesunięcia niwelety, ale tylko jednej wartości. Z wracam się z propozycją wprowadzenia kolejnej zakładki definiującej przebieg niwelety np na podstawie kilometraża trasy i przesunięcia dla jezdni prawej i to samo dla jezdni lewej.
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
to może lepiej będzie Panu skorzystać z zakładki "Krawędź" i w ten sposób sobie zdefiniować przesunięcia dla każdej krawędzi (osi jezdni) osobno
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
Nie chodzi tu o opracowanie sytuacyjne tylko o wysokościowe. np położenie krawędzi asfaltu lub krawężnika z projektowaną wysokością
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
Czy tylko ja widzę kolumnę "Przes. H" ?
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
Zapytam inaczej, bo widzę niezrozumienie.
Mamy w projektowaniu tras zakładkę punkty kontrolne. Przy pomocy tego narzędzia, możemy sprawdzić, czy dana np warstwa drogi jest wykonana prawidłowo. Wszystko jest ok gdy droga ma jedną szerokość, może mieć różne spadki poprzeczne. Problem się zaczyna gdy niweleta drogowa jest poprowadzona nie w osi jezdni tylko w "różnych" przesunięciach od osi np zwężenia pasa rozdziału. I co wtedy???
Brak możliwości zdefiniowania odległości niwelety w stosunku do osi drogi.
Mamy w projektowaniu tras zakładkę punkty kontrolne. Przy pomocy tego narzędzia, możemy sprawdzić, czy dana np warstwa drogi jest wykonana prawidłowo. Wszystko jest ok gdy droga ma jedną szerokość, może mieć różne spadki poprzeczne. Problem się zaczyna gdy niweleta drogowa jest poprowadzona nie w osi jezdni tylko w "różnych" przesunięciach od osi np zwężenia pasa rozdziału. I co wtedy???
Brak możliwości zdefiniowania odległości niwelety w stosunku do osi drogi.
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
Witam.
Chciałbym ponownie poruszyć temat zmiennego odsunięcia projektowanej niwelety od osi drogi(trasy).
I tu pytanie do Pana Jurka: Czy udało się coś Panu zadziałać w kierunku dołożenia do "projektowania tras" zakładki z różnym odsunięciem niwelety od osi trasy?
Będzie to bardzo przydatne przy pomiarach kontrolnych i nie tylko...
Pozdrawiam
Maciek
Chciałbym ponownie poruszyć temat zmiennego odsunięcia projektowanej niwelety od osi drogi(trasy).
I tu pytanie do Pana Jurka: Czy udało się coś Panu zadziałać w kierunku dołożenia do "projektowania tras" zakładki z różnym odsunięciem niwelety od osi trasy?
Będzie to bardzo przydatne przy pomiarach kontrolnych i nie tylko...
Pozdrawiam
Maciek
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
Witam
Na końcu tego wątku poinformowaliśmy o nowej opcji dot. przesunięcia niwelety:
http://www.softline.xgeo.pl/forum/viewt ... 2&start=25
Proszę o sprawdzenie i informację.
Na końcu tego wątku poinformowaliśmy o nowej opcji dot. przesunięcia niwelety:
http://www.softline.xgeo.pl/forum/viewt ... 2&start=25
Proszę o sprawdzenie i informację.
Pozdrawiam Jurek B.
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
Proponuję dodatkową kolumnę <spadek> w zakładce <XY -> hekt.>. Przydałoby się przy dopasowywaniu parametrów "nowej" drogi do istaniejącej.
"Using no way as way to having no limitation as limitation" Bruce Lee
Re: Projektowanie tras - propozycja zmian
Jak idą prace nad LandXML tak aby z projektowania tras można było stworzyć Landxml 3d do Leica ....
Mogę dostać wersje testową do sprawdzenia.
Mogę dostać wersje testową do sprawdzenia.