Operaty z C-Geo
Re: Operaty z C-Geo
To ja poproszę o zmianę "Gmina" na "Jednosta ewidencyjna" zgodnie z przepisami i dołożenie "Id jednostki ewidencyjnej"
Have a nice day
Re: Operaty z C-Geo
Operaty z C-Geo
Oto przykładowe okno <INFORMACJE O PROJEKCIE> (lub rozbudowana zakładka <WIĘCEJ>) , w którym wpisywałoby się wszystkie informacje, wykorzystane w późniejszym czasie przy automatycznym wypełnianiu odpowiednio spreparowanych formularzy.
Po założeniu nowego projektu i tabeli, otwiera się nowe okno (automatycznie lub spod przycisku <Informacje o projekcie>). Okno jest podzielone na trzy etapy.
Etap 1. Edycja tekstu
W tym miejscu są zawarte dane, które uzupełniamy ręcznie przy każdorazowym zakładaniu nowego projektu. Są to dane, które nie powtarzają się w innych projektach.
Etap 2. Wybór wcześniej zdefiniowanych danych
Tutaj dane są wybierane za pomocą przycisku <Wybierz położenie> (tak, jak obecnie w zakładce <Więcej>) oraz jako wybór wcześniej zdefiniowanych danych – i tu propozycja stworzenia w zakładce <Opcje> nowej zakładki <Parametry informacji o projekcie>, gdzie można by definiować po swojemu w/w dane .
Etap 3. Automatyczne przypisanie informacji z poszczególnych warstw (długość, powierzchnia)
Polegałoby to na przypisywaniu danych z o warstw tabeli roboczej, utworzonej wcześniej mapy do odpowiedniego opisu i wyciąganiu informacji dotyczących długości, czy powierzchni. np.:
Powierzchnia opracowania > wybieram warstwę <Zakres> > pojawia się np.: 1,5ha
Energetyka > wybieram warstwę <eNN> > pojawia się 120,50m itd
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że w 3 etapie może się nie dać automatycznie ściągać z poszczególnych warstw, danych dotyczących długości i powierzchni. Można wówczas zastosować edycję tekstu, jak
w etapie 1 i ręcznie dopisywać odpowiednie wartości.
Dodatkowo można rozbudować wpisy dla poszczególnych tabel, jednak główne założenie jest takie, żeby to były dane, które będą wykorzystane przy wypełnianiu automatycznym formularzy.
Etap 2: Przykładowe okno dla zakładki <PARAMETRY dla INFORMACJI O PROJEKCIE>
W tym miejscu modyfikujemy po swojemu podstawowe dane, które będą wykorzystane w formularzach.
Przykładowy fragment formularza stworzonego w nowym edytorze formularzy (np. z LIBRO):
CDN.
Oto przykładowe okno <INFORMACJE O PROJEKCIE> (lub rozbudowana zakładka <WIĘCEJ>) , w którym wpisywałoby się wszystkie informacje, wykorzystane w późniejszym czasie przy automatycznym wypełnianiu odpowiednio spreparowanych formularzy.
Po założeniu nowego projektu i tabeli, otwiera się nowe okno (automatycznie lub spod przycisku <Informacje o projekcie>). Okno jest podzielone na trzy etapy.
Etap 1. Edycja tekstu
W tym miejscu są zawarte dane, które uzupełniamy ręcznie przy każdorazowym zakładaniu nowego projektu. Są to dane, które nie powtarzają się w innych projektach.
Etap 2. Wybór wcześniej zdefiniowanych danych
Tutaj dane są wybierane za pomocą przycisku <Wybierz położenie> (tak, jak obecnie w zakładce <Więcej>) oraz jako wybór wcześniej zdefiniowanych danych – i tu propozycja stworzenia w zakładce <Opcje> nowej zakładki <Parametry informacji o projekcie>, gdzie można by definiować po swojemu w/w dane .
Etap 3. Automatyczne przypisanie informacji z poszczególnych warstw (długość, powierzchnia)
Polegałoby to na przypisywaniu danych z o warstw tabeli roboczej, utworzonej wcześniej mapy do odpowiedniego opisu i wyciąganiu informacji dotyczących długości, czy powierzchni. np.:
Powierzchnia opracowania > wybieram warstwę <Zakres> > pojawia się np.: 1,5ha
Energetyka > wybieram warstwę <eNN> > pojawia się 120,50m itd
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że w 3 etapie może się nie dać automatycznie ściągać z poszczególnych warstw, danych dotyczących długości i powierzchni. Można wówczas zastosować edycję tekstu, jak
w etapie 1 i ręcznie dopisywać odpowiednie wartości.
Dodatkowo można rozbudować wpisy dla poszczególnych tabel, jednak główne założenie jest takie, żeby to były dane, które będą wykorzystane przy wypełnianiu automatycznym formularzy.
Etap 2: Przykładowe okno dla zakładki <PARAMETRY dla INFORMACJI O PROJEKCIE>
W tym miejscu modyfikujemy po swojemu podstawowe dane, które będą wykorzystane w formularzach.
Przykładowy fragment formularza stworzonego w nowym edytorze formularzy (np. z LIBRO):
CDN.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Nowa zakładka <OPERAT> będzie służyła do wybierania spośród wcześniej przygotowanych formularzy, odpowiednich dokumentów w celu skompletowania operatu technicznego.
Zakładka ta składa się z dwóch części:
Część stała – do której należą: OKŁADKA i SPIS TREŚCI – są to stałe elementy każdego operatu.
Część „zmienna”:
Tu w kolejnych wierszach wybieramy wcześniej utworzone dokumenty, które są niezbędne w operacie, np.:
WNIOSEK O PRZYJĘCIE OPERATU, PROTOKÓŁ KONTROLI, SPRAWOZDANIE TECHNICZNE, SZKICE, OBLICZENIA itd.
Spis treści automatycznie mógłby się generować dzięki podanej obok każdego dokumentu, liczbie stron.
Oczywiście oprócz gotowych formularzy będziemy jeszcze dysponowali takimi dokumentami, jak: obliczenia, wykazy współrzędnych, materiały wyjściowe z ODGiK, mapa z wywiadu itd.– w tym przypadku wybieramy wcześniej zdefiniowaną nazwę (przycisk <Dodaj> i <Edytuj> i zaznaczamy tylko liczbę stron.
Zaznaczając przy danym dokumencie liczbę stron jako „0” - dokument ten drukuje się, ale nie jest przypisywany do spisu treści (np. wniosek o przyjęcie i protokół kontroli oddaje się z operatem jako osobne pisma).
Spis treści w tym przypadku wyglądałby tak:
Po otworzeniu potrzebnych formularzy w odpowiednich pozycjach i wygenerowaniu spisu treści, klikamy na <Podgląd wydruku> i po ewentualnych poprawkach mamy kompletny operat, gotowy do wydruku.
To chyba na razie wszystko.
Zakładka ta składa się z dwóch części:
Część stała – do której należą: OKŁADKA i SPIS TREŚCI – są to stałe elementy każdego operatu.
Część „zmienna”:
Tu w kolejnych wierszach wybieramy wcześniej utworzone dokumenty, które są niezbędne w operacie, np.:
WNIOSEK O PRZYJĘCIE OPERATU, PROTOKÓŁ KONTROLI, SPRAWOZDANIE TECHNICZNE, SZKICE, OBLICZENIA itd.
Spis treści automatycznie mógłby się generować dzięki podanej obok każdego dokumentu, liczbie stron.
Oczywiście oprócz gotowych formularzy będziemy jeszcze dysponowali takimi dokumentami, jak: obliczenia, wykazy współrzędnych, materiały wyjściowe z ODGiK, mapa z wywiadu itd.– w tym przypadku wybieramy wcześniej zdefiniowaną nazwę (przycisk <Dodaj> i <Edytuj> i zaznaczamy tylko liczbę stron.
Zaznaczając przy danym dokumencie liczbę stron jako „0” - dokument ten drukuje się, ale nie jest przypisywany do spisu treści (np. wniosek o przyjęcie i protokół kontroli oddaje się z operatem jako osobne pisma).
Spis treści w tym przypadku wyglądałby tak:
Po otworzeniu potrzebnych formularzy w odpowiednich pozycjach i wygenerowaniu spisu treści, klikamy na <Podgląd wydruku> i po ewentualnych poprawkach mamy kompletny operat, gotowy do wydruku.
To chyba na razie wszystko.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
PUG - pomysł fajny, jednak fajnie by było gdyby ogolnie zakłądka <wiecej> możliwa była do wczytania z szablonu, ja np. potrzebowałbym jeszcze ks.rob. (księge robót), dz.zgł (dziennik zgłoszeń) itp. Co kraj to obyczaj, dlatego jesli można by było zdefiniować swój szablon dla tych pól było by prze extra .
Re: Operaty z C-Geo
To co przedstawiłem wcześniej, to tylko projekt, zarys rozbudowy C-Geo. Nie jest to coś zamkniętego i jak najbardziej jestem za tym, żeby można było dokładać swoje pomysły.
MarekOtt ... A nie lepiej byłoby dorzucić do zakładki <Więcej> min. takich pozycji, jak: ks. rob.; dz. zgł. itp , można by jeszcze wstawić zakładkę <dodaj własny opis>. Piszę o tym dlatego, że te dane miałyby być zmiennymi, wykorzystywanymi w formularzach. Nie wiem, czy dałoby się coś takiego zrobić przy pomocy szablonu tzn. czy dane z szablonu mogły by być jednocześnie zmiennymi.
Myślę, że dobrze by było, żeby każdy z użytkowników podrzucił swój pomysł, co powinno się jeszcze znajdować w poszczególnych oknach.
I jeszcze pytanie do Twórców programu. Czy coś takiego możliwe byłoby do zrealizowania???
MarekOtt ... A nie lepiej byłoby dorzucić do zakładki <Więcej> min. takich pozycji, jak: ks. rob.; dz. zgł. itp , można by jeszcze wstawić zakładkę <dodaj własny opis>. Piszę o tym dlatego, że te dane miałyby być zmiennymi, wykorzystywanymi w formularzach. Nie wiem, czy dałoby się coś takiego zrobić przy pomocy szablonu tzn. czy dane z szablonu mogły by być jednocześnie zmiennymi.
Myślę, że dobrze by było, żeby każdy z użytkowników podrzucił swój pomysł, co powinno się jeszcze znajdować w poszczególnych oknach.
I jeszcze pytanie do Twórców programu. Czy coś takiego możliwe byłoby do zrealizowania???
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
PUG pisze:To co przedstawiłem wcześniej, to tylko projekt, zarys rozbudowy C-Geo. Nie jest to coś zamkniętego i jak najbardziej jestem za tym, żeby można było dokładać swoje pomysły.
MarekOtt ... A nie lepiej byłoby dorzucić do zakładki <Więcej> min. takich pozycji, jak: ks. rob.; dz. zgł. itp , można by jeszcze wstawić zakładkę <dodaj własny opis>. Piszę o tym dlatego, że te dane miałyby być zmiennymi, wykorzystywanymi w formularzach. Nie wiem, czy dałoby się coś takiego zrobić przy pomocy szablonu tzn. czy dane z szablonu mogły by być jednocześnie zmiennymi.
Myślę, że dobrze by było, żeby każdy z użytkowników podrzucił swój pomysł, co powinno się jeszcze znajdować w poszczególnych oknach.
I jeszcze pytanie do Twórców programu. Czy coś takiego możliwe byłoby do zrealizowania???
Właśnie o to mi chodzi, że jeśli definiujemy w szablonie nowy opis, to definiujemy sobie dla niego także zmienna. Np. jeśli wprowadzam sobie Ks.rob. to definiuję sobie później zmienna np. <ks.rob.> itp. Myślę ze to nie będzie przesadnie skomplikowane dla użytkowników, a na pewno nie będzie trudniejsze jak Tworzenie swoich formularzy ze zmiennymi .
Dla mnie te szablony sa ważne, dla przykładu spis treści, jeden potrzebuje wypisać w spisie treści,: tachimetria, niwelacja, pomiar GPS, drugi zaś używa uogólnienia i w spisie napisze "dzienniki obserwacyjne i obliczenia współrzędnych" . itp.
Dlatego mi chodzi by zachować możliwie otwartą formułę całego modułu, by była możliwość własnego ustawiania pod siebie, tylko wtedy będzie to naprawdę dobry moduł ułatwiający każdemu prace. Czasem jest tak, że dany moduł czegoś nie posiada, czegoś dla nas ważnego i to powoduje że nie możemy go używać, dlatego chce tego uniknąć.
Re: Operaty z C-Geo
Taki był mój zamiar od samego początku, żeby samemu edytować sobie formularze z opisami, jakie nam pasują i z możliwością wstawiania zmiennych z modułu <Więcej> (<Informacja o projekcie>).MarekOtt pisze:
Dla mnie te szablony sa ważne, dla przykładu spis treści, jeden potrzebuje wypisać w spisie treści,: tachimetria, niwelacja, pomiar GPS, drugi zaś używa uogólnienia i w spisie napisze "dzienniki obserwacyjne i obliczenia współrzędnych" . itp.
Dlatego mi chodzi by zachować możliwie otwartą formułę całego modułu, by była możliwość własnego ustawiania pod siebie, tylko wtedy będzie to naprawdę dobry moduł ułatwiający każdemu prace. Czasem jest tak, że dany moduł czegoś nie posiada, czegoś dla nas ważnego i to powoduje że nie możemy go używać, dlatego chce tego uniknąć.
Żeby dobrze mnie zrozumiano, jeszcze raz wyjaśnię, o co chodzi w tym projekcie.
1 Przy założeniu nowego projektu, wypełniamy zakładkę <Więcej> (<Informacje o projekcie>) o dane, które będą wykorzystane jako zmienne.
2 Tworzymy jednorazowo formularze (okładka, sprawozdanie techniczne, wniosek o przyjęcie, ogólnie pisma potrzebne do złożenia operatu), podobnie, jak przedstawiłem wcześniej (wzór Sprawozdanie Techniczne)
3 W zakładce <Operat> otwieramy w odpowiedniej kolejności wszystkie formularze i opisy pozycji nie będących formularzami (obliczenia, zgłoszenie roboty, wszystkie dokumenty z ODGiK). Po wpisaniu przy każdej pozycji ilości stron, tworzymy automatycznie spis treści. Spis treści można było by zaprojektować tak, żeby dodatkowo samemu edytować nazwy poszczególnych pozycji.
Teraz chodzi tylko o to, żeby pouzupełniać poszczególne moduły o pozycje, które są używane przez innych użytkowników.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Mam pytanie. Czy jest coś robione z tym projektem i kiedy ewentualnie można się spodziewać jakiegoś odzewu.Jurek B. pisze:Witam
Te dwie propozycje - nowe formularze i więcej w "Więcej na pewno będziemy wprowadzać, dziękuję za Państwa sugestie i proszę o więcej - będzie nam łatwiej je zrealizować gdy będziemy na starcie wiedzieć jaki ma być efekt końcowy.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Sam jestem bardzo Ciekawy, bo naprawdę na to czekam, ale patrząc chociażby na zainteresowanie w tym temacie to nie jest za wiele osób zainteresowanych tego typu możliwościami w C-Geo. Zwyczajnie chyba może byc to za bardzo skomplikowane dla większości użytkowników.
JA przyznam szczerze, mi by na dzień dzisiejszy wystarczyła możliwość, tworzenia szablonów (w tym edytorze do raportów) w którym można by było wstawiać odnośniki do pól opisowych projektu, czyli do $kerg, $gmina, $województwo itp. Potworzyłbym sobie wtedy szablony i by wszystko mi się tworzyło samo, okładki, sprawozdania itp. Tworzyłbym te dokumenty w bazie raportów danego projektu, odpowiednio bym tytułował, a na końcu użył ikony "generuj spis raportów" i mam cały spis treści z automatu.
Naprawdę na dzień dzisiejszy mi by to wystarczyło, najważniejsze by edytor raportów mógł czytać dane z opisu projektu.
JA przyznam szczerze, mi by na dzień dzisiejszy wystarczyła możliwość, tworzenia szablonów (w tym edytorze do raportów) w którym można by było wstawiać odnośniki do pól opisowych projektu, czyli do $kerg, $gmina, $województwo itp. Potworzyłbym sobie wtedy szablony i by wszystko mi się tworzyło samo, okładki, sprawozdania itp. Tworzyłbym te dokumenty w bazie raportów danego projektu, odpowiednio bym tytułował, a na końcu użył ikony "generuj spis raportów" i mam cały spis treści z automatu.
Naprawdę na dzień dzisiejszy mi by to wystarczyło, najważniejsze by edytor raportów mógł czytać dane z opisu projektu.
Re: Operaty z C-Geo
ZGADZAM SIĘ jak najbardziej i proszę o więcej wypowiedzi na temat tego projektu. Im więcej nas będzie, tym być może przyspieszymy realizację tego pomysłu. W końcu chodzi o to, by ułatwić i przyśpieszyć proces składania operatów. Na początek rzeczywiście wystarczył by rozbudowany edytor raportów (RTF) o możliwość czytania danych z zakładki <WIĘCEJ>, oraz rozbudowa tej zakładki o więcej potrzebnych informacji.MarekOtt pisze:JA przyznam szczerze, mi by na dzień dzisiejszy wystarczyła możliwość, tworzenia szablonów (w tym edytorze do raportów) w którym można by było wstawiać odnośniki do pól opisowych projektu, czyli do $kerg, $gmina, $województwo itp. Potworzyłbym sobie wtedy szablony i by wszystko mi się tworzyło samo, okładki, sprawozdania itp. Tworzyłbym te dokumenty w bazie raportów danego projektu, odpowiednio bym tytułował, a na końcu użył ikony "generuj spis raportów" i mam cały spis treści z automatu.
Naprawdę na dzień dzisiejszy mi by to wystarczyło, najważniejsze by edytor raportów mógł czytać dane z opisu projektu.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Do testów: plik exe
W oknie raportów dodane 2 nowe ikonki:
- pierwsza pozwala na dodanie dokumentu do listy raportów ktory generowany jest na bazie szablonu.
- druga słuzy do zarządzania szablonami (dodawanie, edycja, usuwanie)
W oknie raportów dodane 2 nowe ikonki:
- pierwsza pozwala na dodanie dokumentu do listy raportów ktory generowany jest na bazie szablonu.
- druga słuzy do zarządzania szablonami (dodawanie, edycja, usuwanie)
pozdrawiam
grzes
grzes
Re: Operaty z C-Geo
niestety po wgraniu pliku exe pojawia się błąd podczas przy próbie wciśnięcia belki raporty
Re: Operaty z C-Geo
Hmm, u mnie co prawda też się pojawił błąd (sygnalizujący brak pliku szablony.dat), ale potem okno raportów się otworzyło i po wykonaniu nowego szablonu raportu i jego zapisaniu, wszystko jest ok.
Pozdrawiam Jurek B.
Re: Operaty z C-Geo
juz poprawione - ponowne pobranie pliku usunie bladgeobar pisze:niestety po wgraniu pliku exe pojawia się błąd podczas przy próbie wciśnięcia belki raporty
pozdrawiam
grzes
grzes
Re: Operaty z C-Geo
Jest pięknie.... o takie coś właśnie mi chodziło. Oczywiście teraz trzeba dobrze to wytestować i sprawdzić czy dobrze wszystko funkcjonuje, ale na razie tak na szybko działa elegancko. Brawo... Dla takich rzeczy naprawdę warto opłacać roczną aktualizację !grzes pisze:Do testów: plik exe
W oknie raportów dodane 2 nowe ikonki:
- pierwsza pozwala na dodanie dokumentu do listy raportów ktory generowany jest na bazie szablonu.
- druga słuzy do zarządzania szablonami (dodawanie, edycja, usuwanie)
Re: Operaty z C-Geo
SUPER!!! Właśnie o to mi chodziło!!! Dziękuję Bardzo...
Jakby się jeszcze dało samemu edytować nazwy w zakładce <więcej> dla opisów 1-5 przy tabeli, to byłoby naprawdę super. w zależności od potrzeb innych użytkowników, można byłoby dodać jeszcze trochę tych opisów - oczywiście z możliwością edycji ich nazwy.
Jeszcze raz bardzo dziękuję.
Jakby się jeszcze dało samemu edytować nazwy w zakładce <więcej> dla opisów 1-5 przy tabeli, to byłoby naprawdę super. w zależności od potrzeb innych użytkowników, można byłoby dodać jeszcze trochę tych opisów - oczywiście z możliwością edycji ich nazwy.
Jeszcze raz bardzo dziękuję.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
A ja już tak zauważyłem, że w edycji szablonu musiałaby się znaleźć jakaś możliwość zahaczenia czy do danego raportu na być dodawana stopka lub nagłówek, bo np. do okładki czy sprawozdania nagłówek już nie będzie potrzebny .
Re: Operaty z C-Geo
Jeśli chodzi o okładkę czy sprawozdanie techniczne to nie jest chyba wymagane drukowanie przez "podgląd wydruku" gdzie dodawane są nagłówki i stopki. Nie testowałem nowego rozwiązania ale tak w starych raportach było.
Re: Operaty z C-Geo
...To prawda... Przy drukowaniu przez podgląd wydruku dodawane są nagłówki i stopki, ale można to obejść.
1. W raportach zaznaczyć tylko obliczenia i dokumenty, w których stopki i nagłówki są wymagane. Kliknąć na <Podgląd wydruku> i drukować.
2. Zaznaczyć tylko dokumenty z szablonów i przejść na <Podgląd wydruku>. Ręcznie usunąć stopki i nagłówki na pierwszej stronie i na innych stronach znikną z automatu. Poprzesuwać tekst, gdzie trzeba i gotowe do wydruku...
1. W raportach zaznaczyć tylko obliczenia i dokumenty, w których stopki i nagłówki są wymagane. Kliknąć na <Podgląd wydruku> i drukować.
2. Zaznaczyć tylko dokumenty z szablonów i przejść na <Podgląd wydruku>. Ręcznie usunąć stopki i nagłówki na pierwszej stronie i na innych stronach znikną z automatu. Poprzesuwać tekst, gdzie trzeba i gotowe do wydruku...
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Na szybko dodalem opcje do zarządzania stopkami i naglowkami w oknie podglądu wydruku w menu "Plik->Drukuj nagłówek/stopkę"
nowy plik exe
Co do rozbudowy opisu projektu zgodnie z ww propozycjami i dalszą automatyzacją tworzenia operatu to bedziemy działać. Nie obiecam terminu bo i okres wakacyjny i mamy tez trochę innej pracy ale postaramy się jak najszybciej to ruszyć.
nowy plik exe
Co do rozbudowy opisu projektu zgodnie z ww propozycjami i dalszą automatyzacją tworzenia operatu to bedziemy działać. Nie obiecam terminu bo i okres wakacyjny i mamy tez trochę innej pracy ale postaramy się jak najszybciej to ruszyć.
pozdrawiam
grzes
grzes
Re: Operaty z C-Geo
Jak wygląda "zarządzani stopkami i naglowkami w oknie podglądu wydruku w menu Plik->Drukuj nagłówek/stopkę" - bo po podmnianie pliku exe nie mogę tego znaleźć.
Re: Operaty z C-Geo
Oczywiście jest to rozwiązanie. Jest jeszcze opcja o którą wstawił Grześ, jednak wszystko powoduje to, że trzeba za każdym razem dla tych samych szablonów ustawiać to samo. Gdyby dodać opcję w tworzeniu/edycji szablonu zahaczenia drukowania stopki/nagłówka zaznaczając wszystkie dokumenty do drukowania na liście raportów, nie musielibyśmy stosować żadnych trików, drukowania pierw tego, później tamtego. Zaznaczamy wszystko i leci hurtem do druku, odpowiednie dokumenty z nagłówkami, pozostałe bez i po problemie.PUG pisze:...To prawda... Przy drukowaniu przez podgląd wydruku dodawane są nagłówki i stopki, ale można to obejść.
1. W raportach zaznaczyć tylko obliczenia i dokumenty, w których stopki i nagłówki są wymagane. Kliknąć na <Podgląd wydruku> i drukować.
2. Zaznaczyć tylko dokumenty z szablonów i przejść na <Podgląd wydruku>. Ręcznie usunąć stopki i nagłówki na pierwszej stronie i na innych stronach znikną z automatu. Poprzesuwać tekst, gdzie trzeba i gotowe do wydruku...
Wystarczyło by dodać ikonki na pasku zadań edycji szablonu "Nagłówek [] Stopka []", i zaznaczamy haczykiem lub nie .
Re: Operaty z C-Geo
Pomysle nad jakims rozwiazaniem. Na razie jest to niemozliwe bo generowanie podglądu tworzy nowy dokument, w ktorym tracę kontrolę nad pojedynczymi stronami/zadaniami.MarekOtt pisze: Wystarczyło by dodać ikonki na pasku zadań edycji szablonu "Nagłówek [] Stopka []", i zaznaczamy haczykiem lub nie .
pozdrawiam
grzes
grzes
Re: Operaty z C-Geo
A jeszcze jedno... gdzie zapisują się nasze szablony raportów ?.
Po nazwach szablonu nic nie znajduje, więc domyślam się że są gdzieś ukryte w jakimś pliczku ?. Chodzi mi tu głównie o możliwość wysłania do znajomych gotowych już szablonów itp.
Po nazwach szablonu nic nie znajduje, więc domyślam się że są gdzieś ukryte w jakimś pliczku ?. Chodzi mi tu głównie o możliwość wysłania do znajomych gotowych już szablonów itp.