"Laboratorium" - mapy Google

Propozycje dotyczące rozszerzenia bądź modyfikacji istniejących opcji.
Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2447
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

"Laboratorium" - mapy Google

Post autor: grzes » niedziela, 30 września 2012, 19:33

Dostępna jest nowa opcja z prośbą do chętnych o przetestowanie. Umożliwia ona wyświetlenie okienka z mapą googla. Mapa centruje sie po każdym kliknięciu na mapie C-Geo. Dodatkowo kliknięcie w obiekt na mapie c-geo powoduje jego wrysowanie na mapie google (tu moze byc problem przy obiektach składających sie z duzej ilosci punktow - operacja moze byc b. czasochłonna). Nowa opcja uruchamiana jest ikonką jak na rysunku (musi byc aktywne okno mapy c-geo)
Plik exe do testow
mg.jpg
mg.jpg (92.27 KiB) Przejrzano 4398 razy
pozdrawiam
grzes

Awatar użytkownika
FaFaL
VIP
VIP
Posty: 2789
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 14:09
Lokalizacja: Opole..Kraków
Kontakt:

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: FaFaL » poniedziałek, 1 października 2012, 08:44

nice :)
Pozdrawiam Rafał Kocierz

Awatar użytkownika
logis
Team
Team
Posty: 628
Rejestracja: wtorek, 13 grudnia 2005, 11:34
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: logis » poniedziałek, 1 października 2012, 08:59

Sprawdziłem, działa na Windows Vista. Na Linuksie nie działa ale to wynika z użycia mechanizmu OLE i myślę, że działać nie będzie, pewnie brakuje jakichś komponentów.
Jacek
Jacek Małańczuk
71-788 92 87 wew. 6

Awatar użytkownika
arttiq
_____
_____
Posty: 302
Rejestracja: środa, 7 kwietnia 2010, 09:56
Lokalizacja: pomorze

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: arttiq » poniedziałek, 1 października 2012, 09:24

:lol:
pozdrawiam
arttiq

Awatar użytkownika
MarekOtt
VIP
VIP
Posty: 1244
Rejestracja: piątek, 30 grudnia 2005, 14:20
Lokalizacja: Strzelce Op.

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: MarekOtt » poniedziałek, 1 października 2012, 09:25

Win7 także działa, szkoda tylko ze w woj.opolskim mamy dosyć stare zdjęcia :(

lfLF
____
____
Posty: 220
Rejestracja: czwartek, 21 kwietnia 2005, 17:33

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: lfLF » poniedziałek, 1 października 2012, 13:32

Na Windows XP "chodzi". Bardzo przydatna opcja :D
Z poważaniem flFL

maciekwu
VIP
VIP
Posty: 943
Rejestracja: czwartek, 31 marca 2005, 19:17

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: maciekwu » poniedziałek, 1 października 2012, 16:23

pobrałem, przekopiowałem, wyskakuje błąd " brak dostępu do rejestru ole"
w cztym problem, po przywróceniu starego exe jest OK

Awatar użytkownika
FaFaL
VIP
VIP
Posty: 2789
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 14:09
Lokalizacja: Opole..Kraków
Kontakt:

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: FaFaL » poniedziałek, 1 października 2012, 16:31

Należy uruchomić jako administrator.
Pozdrawiam Rafał Kocierz

Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2447
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: grzes » poniedziałek, 1 października 2012, 16:51

Małe poprawki:
- poprawione centrowanie
- poprawiona szybkość ładowania obiektu na mapę Googla
Nowy plik exe do testow
pozdrawiam
grzes

Awatar użytkownika
FaFaL
VIP
VIP
Posty: 2789
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 14:09
Lokalizacja: Opole..Kraków
Kontakt:

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: FaFaL » poniedziałek, 1 października 2012, 17:34

Z takich drobnostek..
Jeśli kliknę na obiekt liniowy, wyświetla się on na mapie googla, gdy kliknę na punkt to zostaje on oznaczony, ale wcześniejszy obiekt liniowy się nie usuwa z mapy - dopiero gdy kliknę kolejny obiekt liniowy to ten poprzedni się wygasza.
Pozdrawiam Rafał Kocierz

Awatar użytkownika
Wojtek
____
____
Posty: 153
Rejestracja: piątek, 1 kwietnia 2005, 11:46

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: Wojtek » wtorek, 2 października 2012, 09:37

ten plik trzeba wrzucić do katalogu głównego czy uruchomić? na xp przy uruchomieniu podaje komunikat : " ....................... nie jest prawidłową aplikacją systemu Win32"
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytając wstydzisz się tylko raz, nie wiedząc wstydzisz się przez resztę życia.

Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 6604
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: Jurek B. » wtorek, 2 października 2012, 10:00

cgeo8.exe trzeba zapisać do katalogu programu C-GEO - najczęściej C:\C-GEO
Pozdrawiam Jurek B.

Awatar użytkownika
Wojtek
____
____
Posty: 153
Rejestracja: piątek, 1 kwietnia 2005, 11:46

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: Wojtek » wtorek, 2 października 2012, 10:19

dziekuje za podpowiedź, potwierdzam działanie na XP.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytając wstydzisz się tylko raz, nie wiedząc wstydzisz się przez resztę życia.

Awatar użytkownika
tuvalu
____
____
Posty: 216
Rejestracja: środa, 11 lutego 2009, 20:26

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: tuvalu » środa, 3 października 2012, 08:05

Okienko googla jest zawsze na wierzchu, nawet gdy kliknie się okienko mapy.
Przy okazji zniknął opis tabeli (zakładka "więcej") ;-)

Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2447
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: grzes » środa, 3 października 2012, 10:06

tuvalu pisze:Okienko googla jest zawsze na wierzchu, nawet gdy kliknie się okienko mapy.
Wydaje mi sie ze to jedyne sensowne podejscie - inaczej okienko bedzie sie chowac po kazdym kliknieciu w mape c-geo i nic nie zobaczymy. Ew. mozna zrobic zeby było dokowane jak np okienko GPS
tuvalu pisze: Przy okazji zniknął opis tabeli (zakładka "więcej") ;-)
Poprawimy.
pozdrawiam
grzes

Bartek
___
___
Posty: 50
Rejestracja: czwartek, 17 listopada 2011, 08:41

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: Bartek » środa, 3 października 2012, 20:08

A u mnie na XP niestety pojawia się błąd. Czy ktoś miał podobny przypadek? Uruchomienie programu jako administrator nic nie daje. Błąd nadal występuje.
Załączniki
1.JPG
1.JPG (60.5 KiB) Przejrzano 3970 razy
2.JPG
2.JPG (61.28 KiB) Przejrzano 3970 razy

Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2447
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: grzes » środa, 3 października 2012, 20:37

Cieżka sprawa. Na poczatek prosze sprawdzić jaka wersja internet explorera jest zainstalowana w systemie (bylbym wdzieczny za ta informacje). A nastepnie (o ile nie jest to w miare świeża wersja) zaktualizowac IE. Moze to cos zmieni. Wyglada ze blad jest na etapie wykonywania skryptow google maps.

Jeszcze znalazlem (moze do sprawdzenia przed ew. aktualizacja):
Internet Explorer:

Kliknij przycisk Narzędzia, a następnie kliknij pozycję Opcje internetowe. Lub naciśnij klawisze ALT+N, a następnie naciśnij klawisz O.
W oknie dialogowym Opcje internetowe kliknij kartę Zaawansowane.
Kliknij, aby zaznaczyć pola wyboru Wyłącz debugowanie skryptu (Internet Explorer) i Wyłącz debugowanie skryptu (Inne), a następnie kliknij, aby wyczyścić pole wyboru Wyświetl powiadomienie o każdym błędzie skryptu.

Obrazek
pozdrawiam
grzes

Bartek
___
___
Posty: 50
Rejestracja: czwartek, 17 listopada 2011, 08:41

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: Bartek » czwartek, 4 października 2012, 07:02

ok spróbuję, dzięki. Fakt może to być IE bo go nie aktualizuję bo nie używam

Bartek
___
___
Posty: 50
Rejestracja: czwartek, 17 listopada 2011, 08:41

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: Bartek » czwartek, 4 października 2012, 17:59

Super, aktualizacja IE pomogła. Mam tylko jeden problem. Mam robotę gdzie współrzędne są w układzie 1965 w strefie 5. Jeśli wskażę działkę w tym układzie to google wyrzuca mnie gdzieś na morze Bałtyckie, natomiast po transformacji tych współrzędnych do układu 2000/18 wszystko jest OK. Nie wiem czemu tak jest ale spoko, mnie to nie przeszkadza bo i tak wynikowy pomiar muszę mieć w układzie 2000.

Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2447
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: grzes » czwartek, 4 października 2012, 18:31

Bartek pisze:Super, aktualizacja IE pomogła. Mam tylko jeden problem. Mam robotę gdzie współrzędne są w układzie 1965 w strefie 5.
A mozna prosic wsp. dla 1 punktu? Sprawdze czemu nie dziala.
pozdrawiam
grzes

Bartek
___
___
Posty: 50
Rejestracja: czwartek, 17 listopada 2011, 08:41

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: Bartek » czwartek, 4 października 2012, 19:44

no jasne
X = 792029,58
Y = 232091,09
SEKCJA: 551.214.113

Awatar użytkownika
MarekOtt
VIP
VIP
Posty: 1244
Rejestracja: piątek, 30 grudnia 2005, 14:20
Lokalizacja: Strzelce Op.

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: MarekOtt » piątek, 5 października 2012, 07:20

Ogólnie bardzo przydatne jest narzędzie "Laboratorium", ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i może dało by się stworzyć funkcję odwrotną. Klikając na oknie z mapą Google, kursor (może jakiś tymczasowy krzyżyk) pojawia się w tym samym miejscu na mapie C-Geo. Oj pomocne by to było przy identyfikowaniu prac, określaniu sekcji map zasadniczych itp.

I jeszcze jedno, w oknie mapy google, na pasku pojawiają się współrzędne geograficzne, może dało by się to trochę modyfikować pod siebie, żeby np. pojawiały się współrzędne wraz z układem sekcyjnym w układzie geodezyjnym np. 65/3, 2000/18, tak jak to ma miejsce na pasku dolnym C-Geo.

Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2447
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: grzes » piątek, 5 października 2012, 10:01

MarekOtt pisze:Ogólnie bardzo przydatne jest narzędzie "Laboratorium", ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i może dało by się stworzyć funkcję odwrotną. Klikając na oknie z mapą Google, kursor (może jakiś tymczasowy krzyżyk) pojawia się w tym samym miejscu na mapie C-Geo. Oj pomocne by to było przy identyfikowaniu prac, określaniu sekcji map zasadniczych itp.

I jeszcze jedno, w oknie mapy google, na pasku pojawiają się współrzędne geograficzne, może dało by się to trochę modyfikować pod siebie, żeby np. pojawiały się współrzędne wraz z układem sekcyjnym w układzie geodezyjnym np. 65/3, 2000/18, tak jak to ma miejsce na pasku dolnym C-Geo.
Na poczatek wytlumacze sie z tego "Laboratorium" - mialem na mysli ze na razie to taka fukcja do przebadania czy dziala na roznych konfiguracjach sprzetowych. Funkcja nazywac sie bedzie oczywiscie "mapy google".
Co do funkcjonalnosci odwrotnej nie powinno byc problemu. Czy np narzedzie w oknie map googla pozwalajace na wstawianie punktow na mapie c-geo w miejscu klikniecia na mapie google bedzie OK? Moze uda sie tez zrobic rysowanie lamanej na mapie google z przeniesiem jej na mape c-geo.
Prezentowanie wsp. w ukladzie mapy c-geo w okne mapy google tez bedzie.
pozdrawiam
grzes

Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2447
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: grzes » piątek, 5 października 2012, 10:02

Bartek pisze:no jasne
X = 792029,58
Y = 232091,09
SEKCJA: 551.214.113
Uklad 65/5 poprawiony.
Nowy plik exe
pozdrawiam
grzes

Awatar użytkownika
MarekOtt
VIP
VIP
Posty: 1244
Rejestracja: piątek, 30 grudnia 2005, 14:20
Lokalizacja: Strzelce Op.

Re: "Laboratorium" - mapy Google

Post autor: MarekOtt » piątek, 5 października 2012, 10:43

grzes pisze:
MarekOtt pisze:Ogólnie bardzo przydatne jest narzędzie "Laboratorium", ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i może dało by się stworzyć funkcję odwrotną. Klikając na oknie z mapą Google, kursor (może jakiś tymczasowy krzyżyk) pojawia się w tym samym miejscu na mapie C-Geo. Oj pomocne by to było przy identyfikowaniu prac, określaniu sekcji map zasadniczych itp.

I jeszcze jedno, w oknie mapy google, na pasku pojawiają się współrzędne geograficzne, może dało by się to trochę modyfikować pod siebie, żeby np. pojawiały się współrzędne wraz z układem sekcyjnym w układzie geodezyjnym np. 65/3, 2000/18, tak jak to ma miejsce na pasku dolnym C-Geo.
Na poczatek wytlumacze sie z tego "Laboratorium" - mialem na mysli ze na razie to taka fukcja do przebadania czy dziala na roznych konfiguracjach sprzetowych. Funkcja nazywac sie bedzie oczywiscie "mapy google".
Co do funkcjonalnosci odwrotnej nie powinno byc problemu. Czy np narzedzie w oknie map googla pozwalajace na wstawianie punktow na mapie c-geo w miejscu klikniecia na mapie google bedzie OK? Moze uda sie tez zrobic rysowanie lamanej na mapie google z przeniesiem jej na mape c-geo.
Prezentowanie wsp. w ukladzie mapy c-geo w okne mapy google tez bedzie.

O tym nawet nie pomyślałem, ale oczywiście będzie też pomocne. Przydało by się też przy okazji zapamiętywania ostatnio ustawionej wielkości okna mapy google. U mnie na Win7, za każdym razem wyskakuje duże okno na środku mapy.

ODPOWIEDZ