Łuki koszowe

Dyskusje od wersji C-GEO 1.0 do 7.0
misza
___
___
Posty: 88
Rejestracja: 19 mar 2005, 14:45
Lokalizacja: pomorskie

Łuki koszowe

Post autor: misza »

Witam!
Czy w module projektowania tras jest mo¿liwo¶æ liczenia ³uków koszowych?? Je¶li jest to porsi³ bym o pomoc i wyja¶nienie jak to isê robi. Wielkie dziêki :)), no chyba ¿e nie ma takiej mo¿liwo¶æi :((( wtedy pada mastêpne pytanie do forumowiczów czy kto¶ radzi sobie z takim fantem je¶li tak to jak ???

A i jeszcze jedna sprawa a propo modu³u projektowania trasy, ju¿ raz poruszana na forum. Modu³ nie liczy niwelety trasy gdy trasa jest prostoliniowa :((( Czy jest na to jaka¶ rada :))))

Pozdrawiam
Misza
Awatar użytkownika
Krzysiek Opole
____
____
Posty: 165
Rejestracja: 31 mar 2005, 09:34
Lokalizacja: Opole

Re:Łuki koszowe

Post autor: Krzysiek Opole »

Rada na ³uki koszowe jest prosta dla ka¿dego ³uku musisz obliczyæ styczne i ich przeciêcia / wierzcho³ki / , pamiêtaj i¿ styczna W1 - Kl ze styczn± PL - W2 musz± stanowiæ jedn± liniê, a styczna na koñcu - pocz±tku ³uku jest prostopad³a do promienia - dalej to czysta geometria, Je¿eli koniecznie musisz obliczyæ niweletê prostego odcinka w module projektowania tras to za³am o¶ o kilka sekund gradowych wpisz d³ugo¶æ ³uku 0,001 promieñ 0,01 i masz policzone / ze swej strony poleca³bym obliczyæ to w EXCELU /. B)
pozdr.K.K.
misza
___
___
Posty: 88
Rejestracja: 19 mar 2005, 14:45
Lokalizacja: pomorskie

Re:Łuki koszowe

Post autor: misza »

Wielkie dziêki za pomoc. Mia³em jednak nadziejê ¿e ³uki koszowe da siê obliczyæ bez liczenia wieszcho³ków ka¿dego z nich. no có¼ nie mo¿na mieæ wszystkiego.
Pozdrawiam
Misza
Awatar użytkownika
FaFaL
Team
Team
Posty: 3132
Rejestracja: 11 lip 2005, 14:09
Lokalizacja: Opole..Kraków
Kontakt:

Re:Łuki koszowe

Post autor: FaFaL »

Chcia³bym siê przy³±czyæ do wniosku o rozbudowanie modu³u projektowania tras o mo¿liwo¶æ liczenia ³uków koszowych. Obecnie liczê sobie wspó³rzêdne wierzcho³ków rêcznie. Je¶li nie rozbudowywaæ modu³u projektowania to mo¿e dodaæ zwyk³± funkcjê obliczaj±c± wierzcho³ki ³uków ko³owych i zapisuj±c± je do tabeli, a ka¿dy rêcznie wpisze sobie je do trasy. Pamiêtamy ¿e funkcja licz±ca ³uki koszowe by³a dostêpna ju¿ w GEO89, a z tego co pamiêtam C-GEO mia³o byæ jego konkurencj± ;-).
To tylko taka propozycja
Pozdrawiam
FaFaL
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Awatar użytkownika
zbigniew
_____
_____
Posty: 410
Rejestracja: 22 mar 2005, 08:26

Re:Łuki koszowe

Post autor: zbigniew »

JA równie¿ jestem ZA! , a przy okazji zapytam o mo¿liwo¶æ wstawienia na mapie ³uku z wskazanych dwóch punktów x,y i wprowadzanego promienia.Co¶ ostatnio w cgeo zaczyna brakowaæ funkcji \"in¿ynieryjnych\", a chyba jest na nie du¿e zapotrzebowanie.
Zbigniew
Pozdrawiam Zbigniew P.
geobiuro
______
______
Posty: 553
Rejestracja: 19 mar 2005, 13:26

Re:Łuki koszowe

Post autor: geobiuro »

Witam

Mam nadziejê, ¿e ju¿ jest blisko do materailizacji gor±cej dyskusji na temat \"£uków koszowych\" i modu³u do \"Projektowania tras\"
A wnoszê to na podstawie informacji o cyklicznych powrotach niniejszej dyskusji, tylko czy Panowie Programi¶ci dysponuj± jeszcze wolnymi mocami przerobowymi.
Pozdrawiam.


Z powa¿aniem.
AM
Z poważaniem.
AM
Zablokowany