Projektowanie tras - punkty kontrolowane
Projektowanie tras - punkty kontrolowane
Mam pytanie związane zakładką punkty kontrolowane w Projektowaniu tras. Jeżeli mam przesuniętą niweletę w stosunku do osi drogi i wpisuje to przesunięcie do odpowiedniej zakładki, to program rzędne teoretyczne gdy zadamy spadki liczy od osi drogi czy od tej przesuniętej niwelet? Mam sytuację jak poniżej i zastanawiam się czy ja coś źle wpisuje czy program źle liczy, bo H teoretyczna na bliźniaczych punktach przekroju jest taka sama a powinna być różna z uwzględnieniem spadku.
- Załączniki
-
- Bez tytułu.png (35.75 KiB) Przejrzano 3220 razy
Re: Projektowanie tras - punkty kontrolowane
ja juz nie bardzo pamietam o co tam chodzilo ale wydaje mi sie ze tam trzeba kazda krawedz oddzielnie kontolowac (11.80 dla pierwsze i dla drugiej 9.40 - o ile takie bylo).
Ale pewny tego nie jestem - moze ktos podpowie cos lepiej.
Ale pewny tego nie jestem - moze ktos podpowie cos lepiej.
pozdrawiam
grzes
grzes
Re: Projektowanie tras - punkty kontrolowane
No zdecydowanie coś z tym jest nie tak. Czy byłaby opcja poprawienia działania tej zakładki tak aby jeżeli wpisujemy przesunięcie niwelety to zadane spadki były liczone od tego przesunięcia a nie od osi drogi (chyba że tak ma to działać)?
Re: Projektowanie tras - punkty kontrolowane
Ta zakładka nie ma nic wspólnego z parametrami niwelety w zadaniu. Wszystkie dane potrzebne do przeprowadzenia kontroli wprowadza się tu, a więc w górnej tabelce i w stosunku do jej danych wyliczane są wartości kontrolne danych z niższej tabelki. Tak to zostało zaprojektowane więc nic więcej się tu nie da zmienić.
Pozdrawiam Jurek B.