Własne symbole

Pytania dotyczące obsługi programu C-Geo V8 i kolejnych edycji
Awatar użytkownika
marecki
__
__
Posty: 45
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:28
Kontakt:

Własne symbole

Post autor: marecki »

Jeżeli stworzę własny symbol w edytorze symboli, np. pod numerem 970 to po zapisaniu w jakim pliku zapisywane są te zmiany?
Awatar użytkownika
Wojtek P.
Team
Team
Posty: 971
Rejestracja: 08 lut 2005, 08:35

Re: Własne symbole

Post autor: Wojtek P. »

pliki SR... w katalogu ../BIN. Jednak po aktualizacji te definicje mogą zniknąć więc jak stworzy Pan nowy symbol proszę wysłać na seriws te pliki to umieszczę te symbole na stałe
-To serve and protect-
Awatar użytkownika
marecki
__
__
Posty: 45
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:28
Kontakt:

Re: Własne symbole

Post autor: marecki »

No właśnie po aktualizacji je "wcięło". Ale może powiem w czym rzecz. Robię hybrydę, składową jest mapa zasadnicza w skali 1:1000. W nowych instrukcjach symbole drzewa są mniejsze niż na wspomnianej mapie, więc zrobiłem sobie nowe większe drzewka. Czy w tych plikach z symbolami są jeszcze symbole drzew ze starszych instrukcji?
Asia T.
Team
Team
Posty: 697
Rejestracja: 10 mar 2015, 19:49

Re: Własne symbole

Post autor: Asia T. »

Pliki symboli podmieniamy w każdej aktualizacji, po to, aby zawsze każdy użytkownik miał aktualną wersję pliku, ale można łatwo wrócić do swoich - jak na zrzucie ekranu, wchodzimy do katalogu C-GEO/bin, szukamy plików SR - usuwamy te bez rozszerzenia (albo zmieniamy im nazwy), a tym, które mają rozszerzenie .bkup usuwamy całe rozszerzenie z kropką włącznie i w ten sposób wracamy do swoich plików symboli.
Załączniki
zrzut.JPG
zrzut.JPG (36.72 KiB) Przejrzano 6056 razy
Asia T.
Team
Team
Posty: 697
Rejestracja: 10 mar 2015, 19:49

Re: Własne symbole

Post autor: Asia T. »

Odnośnie symboli drzew - są symbole dla k-1 1998, np symbol nr 41 (drzewo liściaste), gdzie drzewo w skali 1:500 jest większe niż to w mapie zasadniczej, ale dla skali 1:1000 są identyczne.
Awatar użytkownika
marecki
__
__
Posty: 45
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:28
Kontakt:

Re: Własne symbole

Post autor: marecki »

trazja pisze:Pliki symboli podmieniamy w każdej aktualizacji, po to, aby zawsze każdy użytkownik miał aktualną wersję pliku, ale można łatwo wrócić do swoich - jak na zrzucie ekranu, wchodzimy do katalogu C-GEO/bin, szukamy plików SR - usuwamy te bez rozszerzenia (albo zmieniamy im nazwy), a tym, które mają rozszerzenie .bkup usuwamy całe rozszerzenie z kropką włącznie i w ten sposób wracamy do swoich plików symboli.
Co do backup'u plików od symboli to sobie tak zrobiłem i symbole odzyskałem ;) Dzięki
trazja pisze:Odnośnie symboli drzew - są symbole dla k-1 1998, np symbol nr 41 (drzewo liściaste), gdzie drzewo w skali 1:500 jest większe niż to w mapie zasadniczej, ale dla skali 1:1000 są identyczne.
Co do wielkości symbolu to "przypadłość" tylko tej mapy, bo chyba ktoś miał szablon troszkę za duży. Także symbolu raczej nie będę wysyłał, bo to przypadek jednostkowy i niezgodny z instrukcjami.
Awatar użytkownika
marecki
__
__
Posty: 45
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:28
Kontakt:

Re: Własne symbole

Post autor: marecki »

W wiki jest napisane, że:
wiki pisze:W przypadku zdefiniowania nowego symbolu, po naciśnięciu przycisku "Zachowaj zmiany", należy uruchomić ponownie C-Geo, wybrać opcję: "Okno->Kody", kliknąć na ikonkę "+", wypełnić puste pola (kod znakowy, cyfrowy, opis) i klawisz OK. Następnie w ostatniej kolumnie nowo stworzonego kodu należy kliknąć dwukrotnie myszką, pojawi się wówczas okno "Wybór symbolu", w którym należy odnaleźć zdefiniowany symbol (wartość wyświetlana w ramce "Numer" odpowiada numerowi z "Edytora symboli").
To po pierwsze w oknie Kody nie ma możliwości wciśnięcia ikonki "+", bo jej nie ma.

Po drugie wartość w ramce "Numer" NIE odpowiada numerowi z "Edytora symboli".

Czy dałoby się tak zrobić, żeby użytkownik miał możliwość dodania jednego symbolu, bez konieczności przestawiania zestawu kodów na użytkownika (co wiąże się z wcześniejszym przygotowaniem pliku .cod, czyli skopiowaniem wszystkich istniejących i dopiero dodanie swojego symbolu). Zmiana zestawu kodów, wiąże się też z tym, że po aktualizacji zmiany nie będą w tym projekcie uwzględnione i trzeba sprawdzać czy w pliku .cod nie trzeba czegoś zaktualizować. Zmierzam do tego, że łatwiej byłoby dla użytkownika stworzyć symbol/kod, wpisać go np. w tabeli kody użytkownika, co powodowałoby od razu możliwość wyświetlenia go na mapie.

To powinno być w sekcji propozycje, ale już nie będę zakładał nowego wątku. Chyba, że administrator ma inne zdanie to wtedy utworzę nowy wątek ;)
Awatar użytkownika
Wojtek P.
Team
Team
Posty: 971
Rejestracja: 08 lut 2005, 08:35

Re: Własne symbole

Post autor: Wojtek P. »

Opis na wiki poprawiłem. Dziękuję za info. Odnośnie dodania kodu. Można zrobić sobie zestaw kodów na jakimś nieużywanym np K1 95
Skasować wszystkie pozycje. Dodać nowe swoje i zapisać . Plik I_K1 z katalogu ../BIN zachować. Potem w C-GEO np dla instrukcji mapa zasadnicza 2015 w polu "okno - kody" pod prawym klawiszem myszy dodać plik :
Załączniki
kody.jpg
kody.jpg (466.47 KiB) Przejrzano 5917 razy
-To serve and protect-
Awatar użytkownika
marecki
__
__
Posty: 45
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:28
Kontakt:

Re: Własne symbole

Post autor: marecki »

Ja także dziękuję. Po przeczytaniu nowej treści w wiki, już wiem jak dodawać nowe kody i symbole, wszystko działa prawidłowo i prawie tak jak chciałem :)
Awatar użytkownika
Wojtek P.
Team
Team
Posty: 971
Rejestracja: 08 lut 2005, 08:35

Re: Własne symbole

Post autor: Wojtek P. »

Może dodam jeszcze że opis był dla dla wcześniejszego okna kodów (jakiś czas temu przeszedł "lifting" a o opisie zapomniałem)
Okno kodów i edytor symboli też było pisane dość dawno temu (na początku naszego istnienia w Windowsie :) )więc może ten powyższy opis nie jest super elegancki, ale liczy się cel a nie środki ;)
-To serve and protect-
andy210879
__
__
Posty: 41
Rejestracja: 27 sty 2014, 10:30

Re: Własne symbole

Post autor: andy210879 »

Dzień Dobry
To może jeszcze poprawić opis tworzenia własnych stylów linii. Czasem trzeba długo się zastanawiać bo opis na wiki jest niepełny.
Andrzej
Andrzej
Awatar użytkownika
Wojtek P.
Team
Team
Posty: 971
Rejestracja: 08 lut 2005, 08:35

Re: Własne symbole

Post autor: Wojtek P. »

A czego brakuje?
-To serve and protect-
andy210879
__
__
Posty: 41
Rejestracja: 27 sty 2014, 10:30

Re: Własne symbole

Post autor: andy210879 »

Opisu poszczególnych elementów, na przykład:
l xp yp xk yk kolor - linia o długości i kolorze
brak opisu struktury i kolejności definiowania poszczególnych elementów ( w stworzonym przez mnie pliku linie muszą się zaczynać od [2] i dodatkowo pojawiają się dwie linie których nie definiowałem ). Brak jest opisu M - wydaje się że są to zdefiniowane grubości linii dla danej skali oraz O= opis linii, u mnie te funkcje nie działają. Myślę, dobry opis i przykłady wyeliminują większość prostych błędów.
I może opis kilku podstawowych kolorów w BGR.
ps wysyłam mój plik z liniami do sprawdzenia na serwis
Andrzej
Awatar użytkownika
Wojtek P.
Team
Team
Posty: 971
Rejestracja: 08 lut 2005, 08:35

Re: Własne symbole

Post autor: Wojtek P. »

Dopisane informacje. Dla zainteresowanych: Opis definicji własnych stylów linii na naszej WIKI
-To serve and protect-
ODPOWIEDZ