Problem rozwiązany, chociaż ciężko stwierdzić przyczynę - prawdopodobnie aktualizacja systemu Windows 10 spowodowała blokadę walidacji, podejrzewamy uszkodzenie plików podczas aktualizacji Windows 10. Pomogło dopiero założenie drugiego konta administratora i instalacja C-GEO.
Czasami jednak, jeśli jest połączenie z internetem, a walidacja nadal pokazuje Access violation to jest kilka rzeczy, które mogą ją utrudniać:
1. jeśli na tym komputerze C-GEO jest od lat aktualizowane, ale nie było dawno przeinstalowywane w całości to zalecamy pobranie pełnego setupu C-GEO z naszej strony (
http://softline.geo.pl/pliki/cgeo/setup.exe ). Po pobraniu proszę kliknąć prawym klawiszem myszy na setup.exe i wybrać "Uruchom jako administrator" (jest to niezbędne do prawidłowej rejestracji bibliotek, które odpowiadają za walidację), a następnie wskazać katalog, w którym jest C-GEO i przeinstalować program (bez usuwania go wcześniej - nie jest to konieczne);
2. jeśli problem nie zostanie rozwiązany po kroku pierwszym proszę sprawdzić ustawienia zgodnie z artykułem:
Ustawienie C-GEO w systemie Windows
3. następnie proszę w swoim programie antywirusowym dodać program c-geo oraz jego katalog do wykluczeń ze skanowania oraz sprawdzić, czy nie znajduje się na liście programów blokowanych przez zaporę w antywirusie - jeśli jest, należy go stamtąd usunąć, ponieważ walidacja łączy się z internetem i może ją to blokować;
4. proszę sprawdzić, czy nie ma na komputerze zainstalowanego programu ByteFence (ikona zielonej tarczy z białym znakiem) - program instalował się z nową wersją Javy i blokuje działanie programu C-GEO. Jeśli jest, należy go odinstalować z komputera.
Akurat w tym przypadku zawiodły powyższe rozwiązania, dopiero nowe konto w systemie Win10 rozwiązało sprawę.