Geo Organizer - setup testowy
Geo Organizer - setup testowy
Setup testowy dostępny jest tutaj
(setup testowy zawiera zawsze najnowszą kompilację programu, nowe opcje w niej zawarte są na etapie testów, ten setup można używać z zastrzeżeniem, że nie wszystkie nowe opcje zostały przez nas przetestowane)
UWAGA! W przypadku instalacji GeoOrganizera w wersji wielostanowiskowej proszę pamiętać o uruchomieniu instalacji dwa razy . Raz dla programu i drugi raz dla przeinstalowania serwera
Lista zmian:
01.12.2020
Moduł Operat elektroniczny / GeoOrganizer
- udostępniono nową aplikację mobilną dla Android - GO Skaner, do szybkiego przekazanie sfotografowanego dokumentu, przekonwertowanego w locie do formatu PDF bezpośrednio do wybranej pracy geodezyjnej GeoOrganizera/e-Operatu. Aplikacja zastępuje skaner stacjonarny, niedostępny w terenie, urzędzie, u klienta. Łatwo z jej pomocą sfotografować np. ułożone zestawy „zwrotek pocztowych”, bez konieczności ich żmudnego i wielokrotnego układania na szybie skanera,
- dodano możliwość sprawdzania statusu pracy w portalu geodety, które działa obecnie w powiatach z systemem Geobid-u i ePODGiK (Geosystem). Warunek uzyskania odpowiedzi to podanie w pracy Id zgłoszenia i lokalizacji pracy - co najmniej powiatu - przez kliknięcie ikonki wyboru lokalizacji "..." w oknie edycji pracy geodezyjnej,
- dla dokumentów zgromadzonych w pracy geodezyjnej w formacie JPG, PNG i TIFF dodano automatyczną konwersję do PDF przy dołączaniu do dokumentów operatu,
- dodano rozbudowany wzór spisu treści i wprowadzono możliwość edycji jego wzorca, dodana także numeracja także strony spisu treści w opcjach numerowania operatu
- Dodana możliwość wprowadzenia opisu w szablonach.
- w ustawieniach spisu treści dodana opcja edycji stopki pod spisem treści. Stopka pamiętana jest odrębnie dla każdej pracy geodezyjnej. W nowej pracy stopka będzie pusta (do czasu jej wpisania),
- wprowadzono możliwość tworzenia spisu treści dla zaznaczonych plików w zakładce Operat, jest to przydatne dla np. operatów etapowanych,
- do zakładki" Dokumenty dołączone do pracy" dodano możliwość przeciągania dokumentów myszką, np. z pulpitu, eksploratora Windows, itp. bezpośrednio do dokumentów pracy geodezyjnej,
- dodano możliwość uruchomienia serwera GeoOrganizera jako usługę - Jeżeli chcemy mieć serwer jako "usługę" należy zamknąć serwer i usunąć go z Autostartu Windowsa.
Następnie wejść do katalogu C:/GeoOrganizer i uruchomić kolejno: GO_instaluj_usluge_serwera i GO_START_serwer potem najlepiej zrestartwować Komputer.
Usługa powinna być widoczna w "Menedżerze zadań" w zakładce "Usługi" (GeoOrganizer_usługa_serwera.exe) stan - uruchomiony
- w zakładce "Operat" dodane zostały opcje: dodawanie PDF-ów bezpośrednio na tej zakładce, edycja pola "Opis pliku" - ten opis używany jest do utworzenia spisu treści.
- dodana nowa opcja w głównym oknie programu - STATUS - Sprawdza status weryfikacji operatu. Działa w powiatach z systemem GEOBID-u i e-mapy (GeoSystem)
(Warunek uzyskania odpowiedzi to podanie w pracy Id zgłoszenia i lokalizacji pracy - co najmniej powiatu - przez kliknięcie ikonki wyboru lokalizacji "..." w oknie edycji pracy geodezyjnej.)
- Zakładka "Operat" dodane zostały opcje:
dodawanie PDF-ów bezpośrednio na tej zakładce
edycja pola "Opis pliku" - ten opis uzywany jest do spisu treści
możliwość łączenia kilku zaznaczonych PDF-ów w jeden. Np po to żeby stworzyć 1 plik z kilku "Dzienników niwelacji", który potem będzie jedną pozycją w spisie treści.
możliwość dodawania strony tytułowej (i edycja jej szablonu)
- W menu Opcje->Zarządzanie usuwaniem dokumentów (dostępne tylko dla Administratora) można przegladać usuwane dokumenty , przywracać, trwale usuwać oraz zmienić liczbę dni po ktorych nastąpi trwałe automatyczne usunięcie pliku.
- w Opisie pliku (zakąłdka operat) dodana możliwość wyboru zdefiniowanych opsów
- dodana opcja personalizacji spisu tereści w "ustawieniach" operatu
16.09.2020
- wprowadzono nowy moduł terminarza (kalendarza) z funkcjami:
powiązanie (synchronizacja) z kalendarzami na koncie Google użytkowników GeoOrganizera, automatyczne odświeżanie terminarza,
zdarzenia mogą być teraz także wiązane z konkretną pracą - wiązanie następuje jeśli zdarzenie zostanie dodane nie z pozycji terminarza (w górnej części zakładek), ale z nowej zakładki "Terminarz" na dolnym pasku zakładek wybranej pracy.
- dodane nowe uprawnienie umożliwiające wyłączenie podglądu kalendarzy innych użytkowników, dzięki temu każdy użytkownik GeoOrganizera wielostanowiskowego może rejestrować własne wpisy w terminarzu, a tylko wybrani użytkownicy mają uprawnienia do przeglądania i edycji wpisów innych użytkowników,
- dodane wyskakujące powiadomienia o zbliżających się terminach, jeśli takie zdarzenie zostało zdefiniowane przy dodawaniu wpisu w terminarzu,
- wybór kolorów dla różnych typów wpisów i użytkowników je dodających,
- wszystkie dotychczasowe wpisy w terminarzu zostaną przypisane do aktualnie zalogowanego usera (tego przy pierwszym włączeniu po instalacji).
Uwaga! Instalując nową wersję GeoOrganizera dla wersji wielostanowiskowej należy najpierw zainstalować nowy serwer bazy danych, a później włączyć ponownie instalatora i wybrać instalację aplikacji wielostanowiskowej.
20.08.2020
- generowanie druku zgłoszenia ZG-1 zgodnego z aktualnymi przepisami rozporządzenia w sprawie wzoru zgłoszenia pracy geodezyjnej,
- dodano zakładkę Operat, w której można gromadzić dokumenty PDF z różnych źródeł, np. :
z raportów C-GEO: wyniki obliczeń, zestawienia współrzędnych, inne raporty,
z dokumentów generowanych bezpośrednio w GeoOrganizerze z dostępnych tam wzorców,
z zewnętrznych dokumentów PDF zgromadzonych w GeoOrganizerze
Zakładka Operat umożliwia ustalenie kolejności dokumentów i scalenie ich w jeden kompletny plik PDF, z jednolitą numeracją stron, który po podpisaniu podpisem elektronicznym będzie gotowym operatem elektronicznym do przekazania do PODGiK,
- dla posiadaczy kwalifikowanego podpisu elektronicznego dodano obsługę podpisu elektronicznego pliku PDF. Plik PDF może także zostać podpisany przez profil zaufany (należy wtedy wejść na stronę https://moj.gov.pl/uslugi/signer/upload ... ame=SIGNER i tam podpisać wskazany plik),
15-07-2020
- nowy raport: Rozliczenie czasu pracy pracowników dla wybranej pracy, albo dla prac ze wskazanego zakresu czasowego,
- aktualizacja bazy TERYT i formularzy zgłoszeń prac,
- pobieranie numeru działki dla metryki pracy z listy działek pracy jeśli nie podano działki w zakładce Dane ogólne,
- wklejanie danych z wybranej pracy do nowej z wyłączeniem danych: koszty, czas pracy, historia, notatki,
- poprawka przewijania okna danych dodatkowych pracy,
- poprawki generowania ramek tabel formularzy,
19-06-2018
- dodano eksport faktur wystawionych w programie do pliku JPK_FA (jednolity plik kontrolny) wymagany dla deklaracji VAT,
- w danych pracy geodezyjnej dodano przycisk „Otwórz stronę portalu powiatowego''. Użycie przycisku spowoduje otwarcie w domyślnej przeglądarce internetowej właściwej strony portalu powiatowego geodety i po zalogowaniu się użytkownika, dostęp danych tam zawartych. W GeoOrganizerze zostały już zapisane wszystkie adresy portali powiatowych, które udało się odnaleźć. Użytkownik programu, może także zgłosić do nas adres portalu, którego nie ma dotąd w naszej bazie,
- wprowadzenie zakładki Czas pracy – do rejestracji czasu pracy pracowników. Gromadzi się w niej kto, kiedy wykonał jakie czynności i w jakim czasie. Słownik czynności można budować samodzielnie. W efekcie można zgromadzone dane wyeksportować do arkusza kalkulacyjnego i sporządzić np. kalkulację ilości przepracowanych godzin przez poszczególnych pracowników. Uprawnienia dostępu do tej zakładki są definiowane w panelu Konta użytkowników,
- dodano możliwość nadania działce statusu „-„ – czyli nieokreślony (nie działka przedmiotowa i nie sąsiednia),
13-01-2018
-umieszczenie na google maps zaznaczonych prac - lokalizacja z dokładnością do obrębu (na podstawie terytu w pracy lub identyfikatora działki)
-dodane 3 skórki i zmienione ikonki (lepiej się skalujące przy włączonej opcji powiększania czcionek)
-dodana możliwość importu danych ewidencyjnych także z pliku GML (okno wprowadzania pracy geodezyjnej, zakładka Działki),
-dodanie możliwości wyłączenia zakładki "koszty" przy nadawaniu uprawnień użytkowników(opcje - konta użytkowników)
-dodana możliwość eksportu punktów do pliku tekstowego i excela (okno wprowadzania pracy geodezyjnej, zakładka punkty)
-uaktualnione formularze EGiB i P
-dodane nowe pole w danych pracy "Rodzaj pracy" - pole typu słownikowego które może być również wyświetlane na liście prac i docelowo ma umożliwić
-tworzenie filtrów typu "pokaż MDCP ze statusem kompletowanie materiałów"
-dodana nowa zakładka w danych pracy z historią zmian statusów do przyszłego wykorzystania do analiz czasu trwania etapów
-dodane nowe pole "Data zmiany statusu" przechowujące ostatnią zmianę i możliwe do wyświetlania na liście prac.
Dzięki niemu mozna wykonać filtrowanie typu: "pokaz prace 'kompletowanie materiałów' z datą zmiany statusu starszą niż zadana.
-W historii możliwość edycji wpisów i dodawania pozycji niezwiązanych ze statusem.
-możliwość zapisu podglądu faktury do RTF
01.12.2017
-umieszczenie na google maps zaznaczonych prac - lokalizacja z dokładnością do obrębu (na podstawie terytu w pracy lub identyfikatora działki)
-dodane 3 skórki i zmienione ikonki (lepiej się skalujące przy włączonej opcji powiększania czcionek)
-dodana możliwość importu danych ewidencyjnych także z pliku GML (okno wprowadzania pracy geodezyjnej, zakładka Działki),
-dodanie możliwości wyłączenia zakładki "koszty" przy nadawaniu uprawnień użytkowników(opcje - konta użytkowników)
-dodana możliwość eksportu punktów do pliku tekstowego i excela (okno wprowadzania pracy geodezyjnej, zakładka punkty)
-uaktualnione formularze EGiB i P
-dodane nowe pole w danych pracy "Rodzaj pracy" - pole typu słownikowego które może być również wyświetlane na liście prac i docelowo ma umożliwić
-tworzenie filtrów typu "pokaż MDCP ze statusem kompletowanie materiałów"
-dodana nowa zakładka w danych pracy z historią zmian statusów do przyszłego wykorzystania do analiz czasu trwania etapów
-dodane nowe pole "Data zmiany statusu" przechowujące ostatnią zmianę i możliwe do wyświetlania na liście prac.
Dzięki niemu mozna wykonać filtrowanie typu: "pokaz prace 'kompletowanie materiałów' z datą zmiany statusu starszą niż zadana.
-W historii możliwość edycji wpisów i dodawania pozycji niezwiązanych ze statusem.
-możliwość zapisu podglądu faktury do RTF
16.10.2015
-Możliwość wpisania notatki do pracy geodezyjnej. Zakładka Notatki. Aby widzieć notatkę w głównym oknie należy kliknąć na ikonce wybory widocznych kolumn (lewy górny róg tabelki prac geodezyjnych)
15.10.2015
-Opcje-wielkość czcionki. Możliwość zmiany czcionki na 0,1,2,3 (efekt widoczny po restarcie programu)
-Narzędzia-kopia zapasowa bazy danych. Możliwość zapisania do pliku kopii bazy danych. Może być to dowolna nazwa jednakże aby program z niej korzystał należy ją zmienić na roboty.geo. Lokalizacja tego pliku domyślnie w wersji jednostanowiskowej to c:/Użytkownicy/Publiczny/Dokumenty Publiczne/Geo Organizer, a w wersji wielostanowiskowej to c:/Geo Organizer
-Raporty-zestawienie prac. Możliwość wygenerowania przefiltrowanego raportu z zestawienia prac geodezyjnych (data rozpoczęcia/zakończenia, zleceniodawca,ośrodek dokumentacji)
24.09.2015
- po dodaniu zleceniodawcy wskakuje on automatycznie dodanych pracy
- jeśli w bazie jest 1 ośrodek to automatycznie ustawia sią on przy dodawaniu nowej pracy
- wyszukiwanie zleceniodawców w danych pracy działa teraz po dowolnym fragmencie nazwy
- przywołanie klawiszem F2 danych obszaru w zgłoszeniu dodaje teraz numery działek
- dodane ostrzeżenie o zmianach w oknie edycji dokumentu w przypadku jego zamykania krzyżykiem
- dodane pola do wstawienia w szablonie: TERYT obrębu, lista osób (tabelka) - właściciele i władający działek będących przedmiotem opracowania, lista osób (tabelka) - właściciele i władający działek będących przedmiotem opracowania + działek sąsiednich
19.08.2015
- dodana informacja o rodzaju władania (automatycznie uzupelniana przy imporcie danych z swde - dla starych danych trzeba ją uzupełnić ręcznie): - dodane nowe pola do wstawienia w szablonie: - w edycji danych f-ry dodana możliwość wprowadzenia terminu płatności przez wprowadzenie liczby dni
- dodane pytanie o nazwę dokumentu po skanowaniu
06.08.2015
- dodana opcje "Skanowanie do PDF" i skanowanie w zakładce "Zdjęcia, dokumenty skanowane"
- do edytora szablonu dodane pole Wstaw->Działki->lista osób (tabelka) - właściciele działek będących przedmiotem opracowania i działek sąsiednich
- w oknie edycji zgłoszenia dodana możliwość edycji szablonu zgłoszenia pracy geodezyjnej 31.07.2015
- dodana możliwość wygenerowania formularza P: "Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego"
- dodana możliwość wygenerowania formularza EGiB: "Wniosek o wydanie wypisu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków"
- do edytora szablonu dodane pole Wstaw->Działki->lista osób (tabelka) - właściciele działek będących przedmiotem opracowania
16.07.2015
- do edytora szablonu dodane pole "numery KW dla działek sąsiednich"
- dodane okno ustawień w opcji Korespondencja->Dodaj osoby z działek->Ustawienia - okno pozwala na wybór osób (właściciele, władający, dzierżawcy oraz ustawienie czy małżeństwa o tym samym adresie zamieszkania małżonków mają być łączone w jeden rekord)
- po wyjściu z pola "ulica" (w danych pracy) dodane uzupełnianie o cechę (ul. pl., al. itp) i pierwszy człon nazwy (np imię). Uzupełnianie działa jeśli wybrano ulicę z listy i te dodatkowe informacje są dostępne w słowniku
- dodano sortowanie alfabetyczne listy zleceniodawców w pracy geodezyjnej
15.07.2015
- poprawiona zakładka "Dane dodatkowe" w pracy geodezyjnej (suwak juz powinien działac)
- dodane pola do szablonu: zleceniodawca-nazwa i zleceniodawca-adres
- w edytorze tekstowym umozliwiony wybór czcionki od rozmiaru 6 i dodana opcja Formatuj->Ramki umożliwiająca np zmianę grubości ramek.
(setup testowy zawiera zawsze najnowszą kompilację programu, nowe opcje w niej zawarte są na etapie testów, ten setup można używać z zastrzeżeniem, że nie wszystkie nowe opcje zostały przez nas przetestowane)
UWAGA! W przypadku instalacji GeoOrganizera w wersji wielostanowiskowej proszę pamiętać o uruchomieniu instalacji dwa razy . Raz dla programu i drugi raz dla przeinstalowania serwera
Lista zmian:
01.12.2020
Moduł Operat elektroniczny / GeoOrganizer
- udostępniono nową aplikację mobilną dla Android - GO Skaner, do szybkiego przekazanie sfotografowanego dokumentu, przekonwertowanego w locie do formatu PDF bezpośrednio do wybranej pracy geodezyjnej GeoOrganizera/e-Operatu. Aplikacja zastępuje skaner stacjonarny, niedostępny w terenie, urzędzie, u klienta. Łatwo z jej pomocą sfotografować np. ułożone zestawy „zwrotek pocztowych”, bez konieczności ich żmudnego i wielokrotnego układania na szybie skanera,
- dodano możliwość sprawdzania statusu pracy w portalu geodety, które działa obecnie w powiatach z systemem Geobid-u i ePODGiK (Geosystem). Warunek uzyskania odpowiedzi to podanie w pracy Id zgłoszenia i lokalizacji pracy - co najmniej powiatu - przez kliknięcie ikonki wyboru lokalizacji "..." w oknie edycji pracy geodezyjnej,
- dla dokumentów zgromadzonych w pracy geodezyjnej w formacie JPG, PNG i TIFF dodano automatyczną konwersję do PDF przy dołączaniu do dokumentów operatu,
- dodano rozbudowany wzór spisu treści i wprowadzono możliwość edycji jego wzorca, dodana także numeracja także strony spisu treści w opcjach numerowania operatu
- Dodana możliwość wprowadzenia opisu w szablonach.
- w ustawieniach spisu treści dodana opcja edycji stopki pod spisem treści. Stopka pamiętana jest odrębnie dla każdej pracy geodezyjnej. W nowej pracy stopka będzie pusta (do czasu jej wpisania),
- wprowadzono możliwość tworzenia spisu treści dla zaznaczonych plików w zakładce Operat, jest to przydatne dla np. operatów etapowanych,
- do zakładki" Dokumenty dołączone do pracy" dodano możliwość przeciągania dokumentów myszką, np. z pulpitu, eksploratora Windows, itp. bezpośrednio do dokumentów pracy geodezyjnej,
- dodano możliwość uruchomienia serwera GeoOrganizera jako usługę - Jeżeli chcemy mieć serwer jako "usługę" należy zamknąć serwer i usunąć go z Autostartu Windowsa.
Następnie wejść do katalogu C:/GeoOrganizer i uruchomić kolejno: GO_instaluj_usluge_serwera i GO_START_serwer potem najlepiej zrestartwować Komputer.
Usługa powinna być widoczna w "Menedżerze zadań" w zakładce "Usługi" (GeoOrganizer_usługa_serwera.exe) stan - uruchomiony
- w zakładce "Operat" dodane zostały opcje: dodawanie PDF-ów bezpośrednio na tej zakładce, edycja pola "Opis pliku" - ten opis używany jest do utworzenia spisu treści.
- dodana nowa opcja w głównym oknie programu - STATUS - Sprawdza status weryfikacji operatu. Działa w powiatach z systemem GEOBID-u i e-mapy (GeoSystem)
(Warunek uzyskania odpowiedzi to podanie w pracy Id zgłoszenia i lokalizacji pracy - co najmniej powiatu - przez kliknięcie ikonki wyboru lokalizacji "..." w oknie edycji pracy geodezyjnej.)
- Zakładka "Operat" dodane zostały opcje:
dodawanie PDF-ów bezpośrednio na tej zakładce
edycja pola "Opis pliku" - ten opis uzywany jest do spisu treści
możliwość łączenia kilku zaznaczonych PDF-ów w jeden. Np po to żeby stworzyć 1 plik z kilku "Dzienników niwelacji", który potem będzie jedną pozycją w spisie treści.
możliwość dodawania strony tytułowej (i edycja jej szablonu)
- W menu Opcje->Zarządzanie usuwaniem dokumentów (dostępne tylko dla Administratora) można przegladać usuwane dokumenty , przywracać, trwale usuwać oraz zmienić liczbę dni po ktorych nastąpi trwałe automatyczne usunięcie pliku.
- w Opisie pliku (zakąłdka operat) dodana możliwość wyboru zdefiniowanych opsów
- dodana opcja personalizacji spisu tereści w "ustawieniach" operatu
16.09.2020
- wprowadzono nowy moduł terminarza (kalendarza) z funkcjami:
powiązanie (synchronizacja) z kalendarzami na koncie Google użytkowników GeoOrganizera, automatyczne odświeżanie terminarza,
zdarzenia mogą być teraz także wiązane z konkretną pracą - wiązanie następuje jeśli zdarzenie zostanie dodane nie z pozycji terminarza (w górnej części zakładek), ale z nowej zakładki "Terminarz" na dolnym pasku zakładek wybranej pracy.
- dodane nowe uprawnienie umożliwiające wyłączenie podglądu kalendarzy innych użytkowników, dzięki temu każdy użytkownik GeoOrganizera wielostanowiskowego może rejestrować własne wpisy w terminarzu, a tylko wybrani użytkownicy mają uprawnienia do przeglądania i edycji wpisów innych użytkowników,
- dodane wyskakujące powiadomienia o zbliżających się terminach, jeśli takie zdarzenie zostało zdefiniowane przy dodawaniu wpisu w terminarzu,
- wybór kolorów dla różnych typów wpisów i użytkowników je dodających,
- wszystkie dotychczasowe wpisy w terminarzu zostaną przypisane do aktualnie zalogowanego usera (tego przy pierwszym włączeniu po instalacji).
Uwaga! Instalując nową wersję GeoOrganizera dla wersji wielostanowiskowej należy najpierw zainstalować nowy serwer bazy danych, a później włączyć ponownie instalatora i wybrać instalację aplikacji wielostanowiskowej.
20.08.2020
- generowanie druku zgłoszenia ZG-1 zgodnego z aktualnymi przepisami rozporządzenia w sprawie wzoru zgłoszenia pracy geodezyjnej,
- dodano zakładkę Operat, w której można gromadzić dokumenty PDF z różnych źródeł, np. :
z raportów C-GEO: wyniki obliczeń, zestawienia współrzędnych, inne raporty,
z dokumentów generowanych bezpośrednio w GeoOrganizerze z dostępnych tam wzorców,
z zewnętrznych dokumentów PDF zgromadzonych w GeoOrganizerze
Zakładka Operat umożliwia ustalenie kolejności dokumentów i scalenie ich w jeden kompletny plik PDF, z jednolitą numeracją stron, który po podpisaniu podpisem elektronicznym będzie gotowym operatem elektronicznym do przekazania do PODGiK,
- dla posiadaczy kwalifikowanego podpisu elektronicznego dodano obsługę podpisu elektronicznego pliku PDF. Plik PDF może także zostać podpisany przez profil zaufany (należy wtedy wejść na stronę https://moj.gov.pl/uslugi/signer/upload ... ame=SIGNER i tam podpisać wskazany plik),
15-07-2020
- nowy raport: Rozliczenie czasu pracy pracowników dla wybranej pracy, albo dla prac ze wskazanego zakresu czasowego,
- aktualizacja bazy TERYT i formularzy zgłoszeń prac,
- pobieranie numeru działki dla metryki pracy z listy działek pracy jeśli nie podano działki w zakładce Dane ogólne,
- wklejanie danych z wybranej pracy do nowej z wyłączeniem danych: koszty, czas pracy, historia, notatki,
- poprawka przewijania okna danych dodatkowych pracy,
- poprawki generowania ramek tabel formularzy,
19-06-2018
- dodano eksport faktur wystawionych w programie do pliku JPK_FA (jednolity plik kontrolny) wymagany dla deklaracji VAT,
- w danych pracy geodezyjnej dodano przycisk „Otwórz stronę portalu powiatowego''. Użycie przycisku spowoduje otwarcie w domyślnej przeglądarce internetowej właściwej strony portalu powiatowego geodety i po zalogowaniu się użytkownika, dostęp danych tam zawartych. W GeoOrganizerze zostały już zapisane wszystkie adresy portali powiatowych, które udało się odnaleźć. Użytkownik programu, może także zgłosić do nas adres portalu, którego nie ma dotąd w naszej bazie,
- wprowadzenie zakładki Czas pracy – do rejestracji czasu pracy pracowników. Gromadzi się w niej kto, kiedy wykonał jakie czynności i w jakim czasie. Słownik czynności można budować samodzielnie. W efekcie można zgromadzone dane wyeksportować do arkusza kalkulacyjnego i sporządzić np. kalkulację ilości przepracowanych godzin przez poszczególnych pracowników. Uprawnienia dostępu do tej zakładki są definiowane w panelu Konta użytkowników,
- dodano możliwość nadania działce statusu „-„ – czyli nieokreślony (nie działka przedmiotowa i nie sąsiednia),
13-01-2018
-umieszczenie na google maps zaznaczonych prac - lokalizacja z dokładnością do obrębu (na podstawie terytu w pracy lub identyfikatora działki)
-dodane 3 skórki i zmienione ikonki (lepiej się skalujące przy włączonej opcji powiększania czcionek)
-dodana możliwość importu danych ewidencyjnych także z pliku GML (okno wprowadzania pracy geodezyjnej, zakładka Działki),
-dodanie możliwości wyłączenia zakładki "koszty" przy nadawaniu uprawnień użytkowników(opcje - konta użytkowników)
-dodana możliwość eksportu punktów do pliku tekstowego i excela (okno wprowadzania pracy geodezyjnej, zakładka punkty)
-uaktualnione formularze EGiB i P
-dodane nowe pole w danych pracy "Rodzaj pracy" - pole typu słownikowego które może być również wyświetlane na liście prac i docelowo ma umożliwić
-tworzenie filtrów typu "pokaż MDCP ze statusem kompletowanie materiałów"
-dodana nowa zakładka w danych pracy z historią zmian statusów do przyszłego wykorzystania do analiz czasu trwania etapów
-dodane nowe pole "Data zmiany statusu" przechowujące ostatnią zmianę i możliwe do wyświetlania na liście prac.
Dzięki niemu mozna wykonać filtrowanie typu: "pokaz prace 'kompletowanie materiałów' z datą zmiany statusu starszą niż zadana.
-W historii możliwość edycji wpisów i dodawania pozycji niezwiązanych ze statusem.
-możliwość zapisu podglądu faktury do RTF
01.12.2017
-umieszczenie na google maps zaznaczonych prac - lokalizacja z dokładnością do obrębu (na podstawie terytu w pracy lub identyfikatora działki)
-dodane 3 skórki i zmienione ikonki (lepiej się skalujące przy włączonej opcji powiększania czcionek)
-dodana możliwość importu danych ewidencyjnych także z pliku GML (okno wprowadzania pracy geodezyjnej, zakładka Działki),
-dodanie możliwości wyłączenia zakładki "koszty" przy nadawaniu uprawnień użytkowników(opcje - konta użytkowników)
-dodana możliwość eksportu punktów do pliku tekstowego i excela (okno wprowadzania pracy geodezyjnej, zakładka punkty)
-uaktualnione formularze EGiB i P
-dodane nowe pole w danych pracy "Rodzaj pracy" - pole typu słownikowego które może być również wyświetlane na liście prac i docelowo ma umożliwić
-tworzenie filtrów typu "pokaż MDCP ze statusem kompletowanie materiałów"
-dodana nowa zakładka w danych pracy z historią zmian statusów do przyszłego wykorzystania do analiz czasu trwania etapów
-dodane nowe pole "Data zmiany statusu" przechowujące ostatnią zmianę i możliwe do wyświetlania na liście prac.
Dzięki niemu mozna wykonać filtrowanie typu: "pokaz prace 'kompletowanie materiałów' z datą zmiany statusu starszą niż zadana.
-W historii możliwość edycji wpisów i dodawania pozycji niezwiązanych ze statusem.
-możliwość zapisu podglądu faktury do RTF
16.10.2015
-Możliwość wpisania notatki do pracy geodezyjnej. Zakładka Notatki. Aby widzieć notatkę w głównym oknie należy kliknąć na ikonce wybory widocznych kolumn (lewy górny róg tabelki prac geodezyjnych)
15.10.2015
-Opcje-wielkość czcionki. Możliwość zmiany czcionki na 0,1,2,3 (efekt widoczny po restarcie programu)
-Narzędzia-kopia zapasowa bazy danych. Możliwość zapisania do pliku kopii bazy danych. Może być to dowolna nazwa jednakże aby program z niej korzystał należy ją zmienić na roboty.geo. Lokalizacja tego pliku domyślnie w wersji jednostanowiskowej to c:/Użytkownicy/Publiczny/Dokumenty Publiczne/Geo Organizer, a w wersji wielostanowiskowej to c:/Geo Organizer
-Raporty-zestawienie prac. Możliwość wygenerowania przefiltrowanego raportu z zestawienia prac geodezyjnych (data rozpoczęcia/zakończenia, zleceniodawca,ośrodek dokumentacji)
24.09.2015
- po dodaniu zleceniodawcy wskakuje on automatycznie dodanych pracy
- jeśli w bazie jest 1 ośrodek to automatycznie ustawia sią on przy dodawaniu nowej pracy
- wyszukiwanie zleceniodawców w danych pracy działa teraz po dowolnym fragmencie nazwy
- przywołanie klawiszem F2 danych obszaru w zgłoszeniu dodaje teraz numery działek
- dodane ostrzeżenie o zmianach w oknie edycji dokumentu w przypadku jego zamykania krzyżykiem
- dodane pola do wstawienia w szablonie: TERYT obrębu, lista osób (tabelka) - właściciele i władający działek będących przedmiotem opracowania, lista osób (tabelka) - właściciele i władający działek będących przedmiotem opracowania + działek sąsiednich
19.08.2015
- dodana informacja o rodzaju władania (automatycznie uzupelniana przy imporcie danych z swde - dla starych danych trzeba ją uzupełnić ręcznie): - dodane nowe pola do wstawienia w szablonie: - w edycji danych f-ry dodana możliwość wprowadzenia terminu płatności przez wprowadzenie liczby dni
- dodane pytanie o nazwę dokumentu po skanowaniu
06.08.2015
- dodana opcje "Skanowanie do PDF" i skanowanie w zakładce "Zdjęcia, dokumenty skanowane"
- do edytora szablonu dodane pole Wstaw->Działki->lista osób (tabelka) - właściciele działek będących przedmiotem opracowania i działek sąsiednich
- w oknie edycji zgłoszenia dodana możliwość edycji szablonu zgłoszenia pracy geodezyjnej 31.07.2015
- dodana możliwość wygenerowania formularza P: "Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego"
- dodana możliwość wygenerowania formularza EGiB: "Wniosek o wydanie wypisu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków"
- do edytora szablonu dodane pole Wstaw->Działki->lista osób (tabelka) - właściciele działek będących przedmiotem opracowania
16.07.2015
- do edytora szablonu dodane pole "numery KW dla działek sąsiednich"
- dodane okno ustawień w opcji Korespondencja->Dodaj osoby z działek->Ustawienia - okno pozwala na wybór osób (właściciele, władający, dzierżawcy oraz ustawienie czy małżeństwa o tym samym adresie zamieszkania małżonków mają być łączone w jeden rekord)
- po wyjściu z pola "ulica" (w danych pracy) dodane uzupełnianie o cechę (ul. pl., al. itp) i pierwszy człon nazwy (np imię). Uzupełnianie działa jeśli wybrano ulicę z listy i te dodatkowe informacje są dostępne w słowniku
- dodano sortowanie alfabetyczne listy zleceniodawców w pracy geodezyjnej
15.07.2015
- poprawiona zakładka "Dane dodatkowe" w pracy geodezyjnej (suwak juz powinien działac)
- dodane pola do szablonu: zleceniodawca-nazwa i zleceniodawca-adres
- w edytorze tekstowym umozliwiony wybór czcionki od rozmiaru 6 i dodana opcja Formatuj->Ramki umożliwiająca np zmianę grubości ramek.
pozdrawiam
grzes
grzes
Re: Geo Organizer - setup testowy
Czy i jak będą podawane informacje o nowej wersji (przetestowanej)
Janek B.
Janek B.
Re: Geo Organizer - setup testowy
Do czasu opracowania jakiegos mechanizmu aktualizacji w programie (pewnie bedzie podobny do tego w c-geo) informacje o nowej wersji beda publikowane na forum
pozdrawiam
grzes
grzes
Re: Geo Organizer - setup testowy
Po zainstalowaniu najnowszego setupu testowego program nie chce robić kopi zapasowych bazy danych. Po zapisaniu nie powstaje żaden plik.
PrzemekN
Re: Geo Organizer - setup testowy
Grześ poprawił - proszę ponownie pobrać instalację programu - teraz zapis kopii zapasowej jest już ok.PrzemekN pisze:Po zainstalowaniu najnowszego setupu testowego program nie chce robić kopi zapasowych bazy danych. Po zapisaniu nie powstaje żaden plik.
Pozdrawiam Jurek B.
Re: Geo Organizer - setup testowy
Proszę o linka do najnowszej wersji programu (ze zgłoszenia nie przenosi mi się identyfikator zgłoszenia do pracy geodezyjnej
Janek B.
Janek B.
Re: Geo Organizer - setup testowy
Lokalizacja instalacji programu się nie zmieniła - jest tam gdzie zawsze (link w górze tego wątku) - pobrałem teraz specjalnie ją ponownie - u mnie przenoszą się identyfikatory zgłoszeń, także tych kolejnych dodawanych do danej pracy geodezyjnej.
Pozdrawiam Jurek B.
Re: Geo Organizer - setup testowy
Czy w czerwcu będzie jakaś aktualizacja?
Re: Geo Organizer - setup testowy
Bedzie. M.in. mozliwość nadawania kolorów (w powiązaniu ze statusem pracy i bez powiązania) oraz możliwość wstawienia kolumny z własnych danych dodatkowych do głownego widoku listy prac (co umozliwi filtrowanie, grupowanie i sortowanie prac po tej kolumnie):
pozdrawiam
grzes
grzes
Re: Geo Organizer - setup testowy
W wersji testowej wprowadziliśmy zmiany w Zgłoszeniu pracy geodezyjnej -Zbiory danych: dostosowanie do wymogów nowych przepisów prawa geodezyjnego, zmiany w cenniku (nowa wartość współczynnika K, zmiany zasad obliczania opłat w niektórych przypadkach, nowe pozycje itp.).
- Załączniki
-
- Przechwytywanie.JPG (144.5 KiB) Przejrzano 16501 razy
Pozdrawiam Jurek B.
Re: Geo Organizer - setup testowy
Gdzie można pobrać?
Re: Geo Organizer - setup testowy
Z tego linku instaluje się nieaktualna wersja programu
Re: Geo Organizer - setup testowy
Przy dodawaniu Pracy Geodezyjnej jest możliwość włączenia autonumeracji. Pierwszy numer trzeba wpisać zgodnie z szablonem
- Załączniki
-
- autonumeracja.png (40.99 KiB) Przejrzano 16093 razy
-To serve and protect-
Re: Geo Organizer - setup testowy
W wersji testowej dodaliśmy możliwość importu danych ewidencyjnych także z pliku GML (okno wprowadzania pracy geodezyjnej, zakładka Działki), ze względu na to, że od stycznia 2017 r. w zasadzie SWDE odszedł do historii...
Pozdrawiam Jurek B.
Re: Geo Organizer - setup testowy
Gdzie można znaleźć aktualną wersje?
Janek B.
Janek B.
Re: Geo Organizer - setup testowy
Oficjalna wersja GeoOrganizera jest tu , a wersja testowa jest na samej górze tego wątku. Do wersji testowej trzeba mieć wykupioną aktualizację GeoOrganizera.
-To serve and protect-
Re: Geo Organizer - setup testowy
Witam, proszę o podanie dobrego linku do setupu testowego 
Obecnie instaluje się Agent M6.
I pytanie nr 2, jeśli mam wersję GeoOrganizera gdzie aktualizacja się skończyła to czy potrzebna jest nowa instalacja (darmowa do końca roku)?

Obecnie instaluje się Agent M6.
I pytanie nr 2, jeśli mam wersję GeoOrganizera gdzie aktualizacja się skończyła to czy potrzebna jest nowa instalacja (darmowa do końca roku)?
Re: Geo Organizer - setup testowy
Aktualny setup
Co do pkt 2 teraz nie sprawdzę ale prawdopodobnie nie zadziała - wersje licencjonowane bez dostępu do aktualizacji będą się blokować już na etapie instalacji
Co do pkt 2 teraz nie sprawdzę ale prawdopodobnie nie zadziała - wersje licencjonowane bez dostępu do aktualizacji będą się blokować już na etapie instalacji
pozdrawiam
grzes
grzes
Re: Geo Organizer - setup testowy
W tym wypadku proszę się zgłosić do nas - do biura Softline - w związku z tą promocją przedłużymy dostęp aktualizacji do końca 2020 roku bezpłatnie.I pytanie nr 2, jeśli mam wersję GeoOrganizera gdzie aktualizacja się skończyła to czy potrzebna jest nowa instalacja (darmowa do końca roku)?
Pozdrawiam Jurek B.
Re: Geo Organizer - setup testowy
W aktualnej wersji testowej GeoOrganizera wprowadziliśmy dwie nowe funkcje:
1. generowanie druku zgłoszenia ZG-1 zgodnego z aktualnymi przepisami rozporządzenia w sprawie wzoru zgłoszenia pracy geodezyjnej,
2. zakładkę Operat w której można gromadzić dokumenty PDF z różnych źródeł, np. :
1. z raportów C-GEO: wyniki obliczeń, zestawienia współrzędnych, inne raporty,
2. z dokumentów generowanych bezpośrednio w GeoOrganizerze z dostępnych tam wzorców,
3. z zewnętrznych dokumentów PDF zgromadzonych w GeoOrganizerze
Zakładka Operat umożliwia ustalenie kolejności dokumentów i scalenie ich w jeden kompletny plik PDF, który po podpisaniu podpisem elektronicznym będzie gotowym operatem elektronicznym do przekazania do PODGiK.
1. generowanie druku zgłoszenia ZG-1 zgodnego z aktualnymi przepisami rozporządzenia w sprawie wzoru zgłoszenia pracy geodezyjnej,
2. zakładkę Operat w której można gromadzić dokumenty PDF z różnych źródeł, np. :
1. z raportów C-GEO: wyniki obliczeń, zestawienia współrzędnych, inne raporty,
2. z dokumentów generowanych bezpośrednio w GeoOrganizerze z dostępnych tam wzorców,
3. z zewnętrznych dokumentów PDF zgromadzonych w GeoOrganizerze
Zakładka Operat umożliwia ustalenie kolejności dokumentów i scalenie ich w jeden kompletny plik PDF, który po podpisaniu podpisem elektronicznym będzie gotowym operatem elektronicznym do przekazania do PODGiK.
- Załączniki
-
- Przechwytywanie.JPG (68.02 KiB) Przejrzano 3460 razy
Pozdrawiam Jurek B.
Re: Geo Organizer - setup testowy
Działa bardzo fajnie tylko mam dwa spostrzeżenia:
1- można zmienić żeby nazwa pliku pdf brana była z id zgłoszenia ?
2- można dodać jakąś opcję numerowania stron w pdfie ?
1- można zmienić żeby nazwa pliku pdf brana była z id zgłoszenia ?
2- można dodać jakąś opcję numerowania stron w pdfie ?
Re: Geo Organizer - setup testowy
Co do nazwy - do dobry pomysł - dodamy, co do numeracji stron - tu może być trudniej - dam znać czy da się to zrobić.
Pozdrawiam Jurek B.
Re: Geo Organizer - setup testowy
Obie zmiany są już wprowadzone w wersji testowej - proszę pobrać nową instalację testową.
Pozdrawiam Jurek B.