GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

aplikacja do zarządzania robotami geodezyjnymi
Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 5942
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Jurek B. » wtorek, 7 listopada 2017, 09:10

Co do pozostałych pytań, może Grześ coś więcej napisze.
Pozdrawiam Jurek B.

Zibi123
______
______
Posty: 533
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 09:23

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Zibi123 » wtorek, 7 listopada 2017, 09:23

Witam. U mnie też sa widoczne ale w wersji testowej którą ściągnąłem w sierpniu. To co ściągnąłem wczoraj pokasowało mi rekordy w nieszczęsnej fakturze a dodatkowo wyświetliło to co właśnie widać na zrzutach. Dobrze że zrobiłem sobie kopię zapasową. Mam nadzieję że wrócę do tych danych sprzed instalacji wczorajszego "testu". :lol:
Pozdrawiam
Zibi

Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 5942
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Jurek B. » wtorek, 7 listopada 2017, 11:52

Jeszcze co do tego ODT to u mnie poprawnie się otwiera ten dokument w MS Word.
Grześ przygotował nową instalację programu, nie powinno być w niej problemów z ikonkami. Dodał też możliwość zapisu podglądu faktury do RTF - instalacja do pobrania tam gdzie zwykle.
Pozdrawiam Jurek B.

Zibi123
______
______
Posty: 533
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 09:23

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Zibi123 » wtorek, 7 listopada 2017, 12:47

Można instalować bez obaw utraty danych...? :lol:
Pozdrawiam
Zibi

Zibi123
______
______
Posty: 533
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 09:23

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Zibi123 » wtorek, 7 listopada 2017, 12:54

Poza tym że gubi niektóre linie ... to może być ... można to poprawić "ręcznie". Teraz można dopisać; termin płatności - 30 dni... :lol: Ale czemu zniknęły niektóre ikonki? np. ta którą zaznaczyłem powyżej? :P
Pozdrawiam
Zibi

geobar
____
____
Posty: 203
Rejestracja: czwartek, 7 maja 2009, 08:49

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: geobar » wtorek, 7 listopada 2017, 13:25

po imporcie pliku exe pojawia się błąd dotyczący pobrania

Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 5942
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Jurek B. » wtorek, 7 listopada 2017, 13:25

Ale czemu zniknęły niektóre ikonki? np. ta którą zaznaczyłem powyżej
Grześ stwierdził, że ta jedna ikonka była niepotrzebna więc ją usunął, innych nie było.
Nie bardzo wiem o co chodzi z gubieniem linii - musiałby Pan dokładniej to opisać i o jakie linie chodzi? czy jakieś kreski czy coś innego?
Pozdrawiam Jurek B.

Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 5942
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Jurek B. » wtorek, 7 listopada 2017, 13:26

geobar pisze:po imporcie pliku exe pojawia się błąd dotyczący pobrania
Proszę pobrać ponownie, bo zapewne pobieranie zostało przerwane.
Pozdrawiam Jurek B.

Zibi123
______
______
Posty: 533
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 09:23

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Zibi123 » wtorek, 7 listopada 2017, 16:00

Chodzi mi o obramowanie ramki zaczytanej z szablonu do RTFa np. faktura która jest widoczna na wydruku w Organizerze a która znika np. w Wordzie po otwarciu RTFa. Linie przerywane się zaczytują natomiast linie ciągłe zanikają w RTF`ie. Komórka zaczytywana jako tabela gubi po prostu obramowanie.
Ostatnio zmieniony wtorek, 7 listopada 2017, 16:11 przez Zibi123, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
Zibi

Zibi123
______
______
Posty: 533
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 09:23

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Zibi123 » wtorek, 7 listopada 2017, 16:07

Jeszcze jedno. Zauważyłem po instalacji dzisiejszego setupa, że klikakrotna zmiana w filtrowaniu np. status pracy powoduje zawieszanie programu. Po jakimś czasie program sam się zamyka i trzeba go ponownie "odpalić". Ustawienia wracają do takich (filtrowanie) jakie zostały zapamiętane przy ostatnim prawidłowym zamknięciu programu. To do wersji dzisiejszej.
Pozdrawiam
Zibi

Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2263
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: grzes » wtorek, 7 listopada 2017, 20:42

Zibi123 pisze:Jeszcze jedno. Zauważyłem po instalacji dzisiejszego setupa, że klikakrotna zmiana w filtrowaniu np. status pracy powoduje zawieszanie programu. Po jakimś czasie program sam się zamyka i trzeba go ponownie "odpalić". Ustawienia wracają do takich (filtrowanie) jakie zostały zapamiętane przy ostatnim prawidłowym zamknięciu programu. To do wersji dzisiejszej.
Poprawione - nowy setup_test
Natomiast co do linii w rtf to nie widze zeby cos znikało. Prosze moze podesłac tego rtf-a.
rtfe.png
rtfe.png (34.06 KiB) Przejrzano 1387 razy
pozdrawiam
grzes

Zibi123
______
______
Posty: 533
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 09:23

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Zibi123 » poniedziałek, 20 listopada 2017, 13:32

Po zainstalowaniu najnowszego setupa:
1. Nie działa w zakładce korespondencja -> dodaj osoby z działek; tworzenie listy adresatów do korespondencji seryjnej.
2. W zakładce praca geodezyjna -> działki -> dodawanie danych dot. właściciela -> Dane osobowe; program nie przyjmuje w określonej kolejności danych np. przeskakuje z okienek imię ojca -> imię matki potem ustawia się np. na "osoba fizyczna" a następnie przeskakuje do udziału... Tak samo zamiast podczas wprowadzania adresu zamiast przyjądć dane ulica i numer adresowy przeskakuje zaraz po naswie ulica do kodu pocztowego (czy tak powinno być ?).
3. Czy podczas wprowadzania danych program mógłby sumować wprowadzone udziały? Ostatnio miałem do wprowadzenia kilkanaście udziałów i na koniec musiałem szukać czy i gdzie udziały się nie zgadzają. Tak samo pozycja gdzie występuje małżeństwo posiadające udział w całej pozycji rejestrowej. Czy udział wpisywać obu współmałżonkom czy tylko jednemu? Może podczas wprowadzania pozycji dla małżeństwa "zablokować" wprowadzanie udziału dla drugiego współmałżonka?
4. Wykaz właścicieli: podczas generowania wykazu właścicieli w kolumnie "Nr dz./Jedn. rej." program obcina oznaczenie literowe G. (nieruchomość gruntowa) i pozostawia jedynie oznaczenie liczbowe.
5. Proponował bym zmienić opis w programie "Księga wieczysta" lub "Nr KW" na "Tytuł prawny do nieruchomości". W zapisach występują również takie tytuły jak: Akt notarialny, Postanowienie Sądu a nawet Akta Własności Ziemi nie tylko KW.
6. Dodatkowo przy wprowadzaniu danych np. Zleceniodawcy dodał bym więcej możliwości przy wprowadzaniu danych takich jak tel. domowy (niekiedy zleceniodawca podaje), tel. służbowy. Wiem, zaraz ktoś powie że można te dane zapisać w uwagach, ale co z wysukiwaniem (sortowaniem)?
7. Proponował bym również przy imporcie danych podczas np. zakładania nowej "Pracy geodezyjnej" (pod nowym numerem/oznaczeniem - kolejnym wynikającym z prowadzonej numeracji/statystyki ) -> Wklej dane pracy jedynie tych danych które są niezbędne do utworzenia "duplikatu". Program może pytać czy pozostawić nowy numer roboty czy przyjąć z danych kopiowanych. Tak zamo tworzenie druku "Zgłoszenie roboty" i import danych i innego zgłoszenia powoduje utworzenie kopii zgłoszenia już istniejącego. Przy nowej robocie tworząc nowy druk zgłoszenia zazwyczaj chciałbym powielić dane w zakładce "Zbiory danych, uwagi". Pozostałe dane jak "dane ogólne" lub "określenie obszaru" chciałbym pozostawić. A program tworzy mi "kalkę" zgłoszenia już istniejącego i praktycznie trzeba zczytać treść całego formularza. Może dorobić import cząstkowy dla danej zakładki?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Zibi

Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 5942
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Jurek B. » poniedziałek, 20 listopada 2017, 14:23

Czy na pewno pobrał Pan wersję testową instalatora programu? Tam np. pkt. 1 dotyczący korespondencji działa poprawnie (pod warunkiem, że działka jest oznaczona jako przedmiotowa lub sąsiednia).
Wersja oficjalna będzie zaktualizowana prawdopodobnie jutro.
Pozostałe propozycje przekażę programiście.
Pozdrawiam Jurek B.

KZibi
____
____
Posty: 148
Rejestracja: wtorek, 8 sierpnia 2006, 19:17

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: KZibi » poniedziałek, 20 listopada 2017, 20:08

Zibi123 pisze:Po zainstalowaniu najnowszego setupa:
5. Proponował bym zmienić opis w programie "Księga wieczysta" lub "Nr KW" na "Tytuł prawny do nieruchomości". W zapisach występują również takie tytuły jak: Akt notarialny, Postanowienie Sądu a nawet Akta Własności Ziemi nie tylko KW.
Pozdrawiam
Ja nie zmieniałbym "Księga wieczysta" lub "Nr KW" na "Tytuł prawny do nieruchomości" ponieważ Księga Wieczysta nie jest podstawą nabycia nieruchomości. W księdze wieczystej jest ujawniony m.in. właściciel (współwłaściciele czy inny prawem przewidziany tytuł) a w odpowiednich łamach tej KW jest wpisana m. in. podstawa nabycia. Taką informację (podstawę nabycia) można właśnie pozyskać z KW. W "codziennej" pracy geodety taka informacja jest zbędna chyba że ktoś robi tzw. "sądówkę" to taka informacja może być przydatna.
Nie mówimy że nieruchomość nabyłem Księgą Wieczystą tylko np. aktem notarialnym a to prawo ujawniłem w KW.
Chyba, że kolega miał co innego na myśli.
Pozdrawiam
KZibi

Zibi123
______
______
Posty: 533
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 09:23

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Zibi123 » wtorek, 21 listopada 2017, 09:26

Owszem. Program ściągnąłem 08.11.2017r. natomiast wszystkie działki mam zaznaczona jako "przedmiot prac". Możemy się połączyć zdalnie i wszystko pokażę ... :lol:

Co do opisu KW miałem na myśli, że nie zawsze tytułem prawnym do nieruchomości jest sama księga wieczysta. Ostatnio robiłem robotę gdzie podstawą było samo postanowienie sądu a także AWZ. Tak więc opis Nr KW ...?
Pozdrawiam
Zibi

Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 5942
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Jurek B. » wtorek, 21 listopada 2017, 10:16

Owszem. Program ściągnąłem 08.11.2017r. natomiast wszystkie działki mam zaznaczona jako "przedmiot prac". Możemy się połączyć zdalnie i wszystko pokażę
Hmm, proszę na wszelki wypadek pobrać ponownie wersję testową, bo dużo zmian było później i przy instalacji jeśli pracuje Pan w trybie klient-serwer zaktualizować najpierw serwera a potem program. Jeśli po tym nadal nie będzie u Pana ładowało danych osób do korespondencji, proszę o telefon do mnie.
Pozdrawiam Jurek B.

Zibi123
______
______
Posty: 533
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 09:23

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Zibi123 » wtorek, 21 listopada 2017, 12:17

Ok. Pomogło. Ale z tą wersją mam pytanie. Co to za komórka "Rodzaj pracy" w zakładce "Praca geodezyjna"? Czy to nie jest dublowanie okienka "Opis"? Do czego to ma służyć? "Rodzaj pracy geodezyjnej" i "Opis pracy geodezyjnej"?
Pozdrawiam
Zibi

Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2263
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: grzes » wtorek, 21 listopada 2017, 13:01

Zibi123 pisze:Ok. Pomogło. Ale z tą wersją mam pytanie. Co to za komórka "Rodzaj pracy" w zakładce "Praca geodezyjna"? Czy to nie jest dublowanie okienka "Opis"? Do czego to ma służyć? "Rodzaj pracy geodezyjnej" i "Opis pracy geodezyjnej"?
Jest wątek na forum - to pole słownikowe do przyszlych analiz: np sredni czas opracowania MDCP (jesli MDCP wpiszemy do slownika i bedziemy oznaczac tak stosowane prace). Pole opis sie do tego nie nadaje bo mozna tam wpisac co bądź i nie ma jak pozniej filtrować pod kątem rodzaju pracy.
Żadne pole nie jest obowiązkowe - mozna nie wypełniać jeśli dla kogoś jest to zbędne.
pozdrawiam
grzes

Zibi123
______
______
Posty: 533
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 09:23

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Zibi123 » środa, 22 listopada 2017, 09:52

Jeszcze jedna wielka prośba. Czy można by poprawić drukowanie małych druków takich jak koperta, zwrotka itp. ze środka strony. Większość drukarek lasetowych posiada centrowanie formatu strony do środka a nie jak jest to obecnie do lewego marginesu. :wink: Poza tym "zniekształcenie" formatu druku jakim jest np. zwrotka aby centrowanie wydruku wychodziło ze środka wydaje się mało profesjonalne dla programu jakim jest GeoOrganizer :| .
Pozdrawiam
Zibi

Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2263
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: grzes » czwartek, 23 listopada 2017, 16:25

Zibi123 pisze:Jeszcze jedna wielka prośba. Czy można by poprawić drukowanie małych druków takich jak koperta, zwrotka itp. ze środka strony. Większość drukarek lasetowych posiada centrowanie formatu strony do środka a nie jak jest to obecnie do lewego marginesu. :wink: Poza tym "zniekształcenie" formatu druku jakim jest np. zwrotka aby centrowanie wydruku wychodziło ze środka wydaje się mało profesjonalne dla programu jakim jest GeoOrganizer :| .
Musiałby Pan dokładniej opisać problem. Formatem steruje się zmieniając format papieru w ustawieniach drukarki - ale pewnie nie o to chodzi.
pozdrawiam
grzes

Zibi123
______
______
Posty: 533
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 09:23

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Zibi123 » poniedziałek, 27 listopada 2017, 09:38

Chodzi mi o to że druk formatu C6 (np. koperta, zwrotka) opracowany w GeoOrganizerze puszczony na drukarkę na kartce formatu C6 (np. czysta koperta) nie jest drukowana prawidłowo (nadruk jest obcinany w orginalnym druku). Ze względu na to że justyfikacja nadruku zamiast centralnie, tak jak przyjmuje większość drukarek (chyba), program podaje na drukarkę zawsze do lewego marginesu. Natomiast w drukarce ustawienia w podajniku kartek formatu innego mniejszego niż max. format drukarki (np. drukarku HP) podawanie kartek zawsze ustawiane są centralnie. Jakiś czas temu dzwoniłem do Państwa i "doradziliście" mi żeby poprawić samemu wzór druku. Dlatego w załączeniu pokazuję jak musiałem "zniekształcić" i znaleźć właściwe miejsce nadruku aby napisy po wydrukowaniu były w tym miejscu gdzie mają być. Proszę zaznaczyć w programie opcję "koperta pionowo" i zobaczyć na wydruku gdzie będze nadruk po wyjściu kartki z drukarki.
Załączniki
rys1.jpeg
rys1.jpeg (45.16 KiB) Przejrzano 1115 razy
Pozdrawiam
Zibi

KZibi
____
____
Posty: 148
Rejestracja: wtorek, 8 sierpnia 2006, 19:17

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: KZibi » poniedziałek, 27 listopada 2017, 11:35

Zibi123 pisze:Chodzi mi o to że druk formatu C6 (np. koperta, zwrotka) opracowany w GeoOrganizerze puszczony na drukarkę na kartce formatu C6 (np. czysta koperta) nie jest drukowana prawidłowo (nadruk jest obcinany w orginalnym druku). Ze względu na to że justyfikacja nadruku zamiast centralnie, tak jak przyjmuje większość drukarek (chyba), program podaje na drukarkę zawsze do lewego marginesu. Natomiast w drukarce ustawienia w podajniku kartek formatu innego mniejszego niż max. format drukarki (np. drukarku HP) podawanie kartek zawsze ustawiane są centralnie. Jakiś czas temu dzwoniłem do Państwa i "doradziliście" mi żeby poprawić samemu wzór druku. Dlatego w załączeniu pokazuję jak musiałem "zniekształcić" i znaleźć właściwe miejsce nadruku aby napisy po wydrukowaniu były w tym miejscu gdzie mają być. Proszę zaznaczyć w programie opcję "koperta pionowo" i zobaczyć na wydruku gdzie będze nadruk po wyjściu kartki z drukarki.
Witam
Z tego co widać na zrzucie to zwrotka jest wybrana w trybie pionowym (poczta polska-żółta pionowa) a wymiary sformatowany do poziomego jest "rozciągnięta" (zamienione wymiary) można wejść w edycję zwrotki i dokonać poprawek. Na moim zrzucie są prawidłowe ustawienia - ewentualne drobne poprawki w zależności od drukarki (nie dotyczące wymiaru zwrotki). Wymiar koperty C6 wynosi 114x162 mm i stąd te problemy.
Zwrotka nie wpisuje się w żadne "formaty" typu A, B czy C... (koperty) dlatego PaperSize jest ustawiony na "użytkownika"
Pozdrawiam
KZibi
Załączniki
Zwr. potw..png
Zwr. potw..png (107.02 KiB) Przejrzano 1097 razy

Zibi123
______
______
Posty: 533
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 09:23

Re: GeoOrganizer: Lista formularzy _ tworzenie grup formularzy

Post autor: Zibi123 » poniedziałek, 27 listopada 2017, 11:59

Niestety parametry zaznaczone czerwoną ramką mam takie same (jedynie wysokość 13 i szerokość 16 - zamienione). Do nadruków na kopertach wykorzystuję drukarkę HP Laser Jet 1080. Sprawdzałem na innej i też nadruk jest przesunięty do lewego marginesu (nie centralnie). Przy drukowaniu kopert wykorzystuję dodatkową kartkę aby przy pobieraniu koperty (podajnik rozsunięty max. do lewego i prawego marginesu) sama koperta nie została obrócona w podajniku przy pobieraniu, natomiast zwrotkę muszę mieć "rozciągniętą" we wzorze aby (poczta polska-żółta pionowa) była prawidłowo pobrana z podajnika i prawidłowo zadrukowana. Może ktoś powie który parametr należałoby zmienić aby wzór pokazany przez KZibi był drukowany centralnie bez jego modyfikacji (format strony).

Jeszcze jedno do autorów. Przy wprowadzaniu danych osobowych właściciela działki (pewnie i użytkownika, dzierżawcy) przydało by się rozróżnienie na adres zamieszkania i adres do korespondencji.
Pozdrawiam
Zibi

ODPOWIEDZ