Pare propozycji zmian i udogodnien

Propozycje dotyczące rozszerzenia bądź modyfikacji istniejących opcji.
Igor
____
____
Posty: 166
Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 15:17
Lokalizacja: Katowice

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: Igor » czwartek, 14 lipca 2011, 17:12

Czy jest szansa na dodanie dodatkowej opcji do "Rzutowania na prostą" w obliczeniach na mapie? Chodzi mi mianowicie o odsunięcie prostej na którą rzutujemy. Przy opracowywaniu projektu często muszę go "doprowadzać do porządku" by np. kratka ściekowa znajdowała się w odpowiedniej odległości od krawężnika. Obecnie zmuszony jestem najpierw przez rzutowanie sprawdzić miarę bierzącą a następnie przejść do "Obliczenia ortogonalne" i przepisać miarę oraz wpisać prawidłowe odsunięcie. Wpisanie odsunięcie prostej na którą rzutuję znacznie przyspieszyłoby pracę.
"Using no way as way to having no limitation as limitation" Bruce Lee

Awatar użytkownika
MarekOtt
VIP
VIP
Posty: 1058
Rejestracja: piątek, 30 grudnia 2005, 14:20
Lokalizacja: Strzelce Op.

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: MarekOtt » środa, 27 lipca 2011, 08:40

A ja wracam do tego nieszczęsnego tematu, drukowania projektu w ukł 1965, a prowadzonego w układzie 2000.

Od momentu pojawienia się mozliwości wstawienia siatki krzyży w dowolnym układzie na dowolny układ, myślałem ze ta opcja będzie zbędna. Wstawiałem sobie krzyże w 1965 na projekcie w 2000 i po problemie drukowałem. Niestety jednak, w dłuższym okresie czasu ta opcja jest uciążliwa, a szczególnie na projektach do których co jakiś czas wstawiane są nowe punkty, które nie są obejmowane przez wcześniej wstawioną siatkę. Ponowne wstawienie siatki często rozsypuje program, o tym że trzeba na nowo warstwę zakładać itp. juz nie wspomnę.

Dlatego proszę o dodanie możliwości drukowania do danego układu wraz z krzyżami w tym danym układzie. Opcja taka najlepiej gdyby była wstawiona w menu druku, gdzieś tam jakieś małe okienko umieścić i będzie ok. Dobrze by było, gdyba ta opcja była ustawiona zawsze według ostatniego wyboru.

pozdrawiam .

Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 5783
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: Jurek B. » czwartek, 28 lipca 2011, 09:50

Ok, spróbujemy
Pozdrawiam Jurek B.

Awatar użytkownika
MarekOtt
VIP
VIP
Posty: 1058
Rejestracja: piątek, 30 grudnia 2005, 14:20
Lokalizacja: Strzelce Op.

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: MarekOtt » środa, 10 sierpnia 2011, 09:00

Przydało by się w raporcie obliczenia powierzchni budynków (przez opcje edytuj, raport) wprowadzic możliwość drukowania jakiegoś identyfikatora, nazwy czy czegokolwiek, by wiadomo było którego budynku dotyczy dane obliczenie powierzchni. Mam obiekt gdzie mam ponad 20 budynków, muszę teraz obliczyć każdego z nich powierzchnie. Mam raporty, ale muszę dochodzić po pikietach którego dane obliczenie dotyczy. Aż sam jestem ciekawy, jak rodzą sobie osoby które zakładają ewidencje budynków przy pomocy C-Geo. Być może istnieje jakaś możliwość sporządzenia raportu wraz z obliczeniem przez baze danych o budynkach, ale tego ja niestety nie wiem :(.

Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2198
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: grzes » czwartek, 18 sierpnia 2011, 10:12

MarekOtt pisze:Przydało by się w raporcie obliczenia powierzchni budynków (przez opcje edytuj, raport) wprowadzic możliwość drukowania jakiegoś identyfikatora, nazwy czy czegokolwiek, by wiadomo było którego budynku dotyczy dane obliczenie powierzchni. Mam obiekt gdzie mam ponad 20 budynków, muszę teraz obliczyć każdego z nich powierzchnie. Mam raporty, ale muszę dochodzić po pikietach którego dane obliczenie dotyczy. Aż sam jestem ciekawy, jak rodzą sobie osoby które zakładają ewidencje budynków przy pomocy C-Geo. Być może istnieje jakaś możliwość sporządzenia raportu wraz z obliczeniem przez baze danych o budynkach, ale tego ja niestety nie wiem :(.
Dodana została nowa opcja drukowania z pozycji bazy danych:
opcja.gif
opcja.gif (5.93 KiB) Przejrzano 4273 razy
Korzystajac z niej mamy możliwość samodzielnego zdefiniowania wzoru wydruku i wykonania serii raportów dla wszystkich bądź wybranych obiektów.
Po wybraniu opcji jak na powyższym rysunku wyświetla się okno:
okno1.gif
okno1.gif (8.67 KiB) Przejrzano 4273 razy
Mamy w nim możliwość wskazania wzoru wg ktorego ma być generowany raport oraz wybór zakresu wydruku (wszystkie, zaznaczone w bazie danych, bieżący - czyli aktualnie podświetlony w oknie danych). Podgląd bezpośrednio do wydruku jest możliwy tylko dla opcji "bieżący" z opcją "wydruk". Pozostałe opcje zapisują wydruki do okna raportów.
Obok listy z wzorami formularzy jest przycisk wywołujący okno edycji formularza wydruku. Poniżej zrzut przykładowego formularza "OBLICZENIE POWIERZCHNI ZABUDOWY"
edycja1.gif
edycja1.gif (18.31 KiB) Przejrzano 4273 razy
Ten formularz zawiera listę współrzędnych punktów tworzących obiekt - stąd tez taka skomplikowana forma z nagłówkami, stopką i sekcją danych powielaną tyle razy ile jest punktów tworzących obrys obiektu. Poniżej zrzut ekranu z prostym wzorem formularza nie zawierającym wspołrzędnych a jedynie pola z bazy danych. Tworzenie własnych formularzy wykonuje się przez modyfikację istniejącego i zapisanie go pod inną nazwą. Pola ujęte czerwone w znaki << >> są zastępowane danymi obliczanymi (powierzchnia, długość) lub pobranymi z bazy danych. Wstawianie tych pól do formularza odbywa się przez opcję "Wstaw pole".
W polu "Tytuł raportu" należy wprowadzić nazwę raportu pod jaką będzie on zapisany na liście raportów w C-Geo. W tytule można między nawiasami [] wstawić nazwę pola z bazy danych która przed zapisaniem raportu zostanie zastąpiona wartością tego pola dla danego obiektu. Oznacza to że raporty na liście mogą mieć rożne nazwy np: jeżeli w bazie danych mamy kolumne "numer_bud" zawierająca identyfikator budynku to tytuły raportów zdefiniowane jako "BUDYNEK [numer_bud]" przyjmą nazwy: "BUDYNEK 12A", "BUDYNEK 45" itd
edycja2.gif
edycja2.gif (14.06 KiB) Przejrzano 4273 razy
Do pobrania:
nowy plik exe
definicja formularza "OBLICZENIE POWIERZCHNI ZABUDOWY" - ten plik nalezy skopiować do katalogu CGEO/BIN/wsp2/ - wszystkie nowe wzory powinny być zapisywane w tym katalogu. Jeżeli ten plik nie chce się pobrać to proszę kliknąć prawym przyciskiem myszki na link i wybrać opcję "Zapisz element docelowy jako". (proszę zwrócić uwagę w tym wypadku na rozszeżenie gdyż eksplorator może zmienić *.grp na *.txt). Ma być nazwa:obliczenie_pow_zabudowy.grp
druk.gif
druk.gif (11.22 KiB) Przejrzano 4272 razy
druk2.gif
druk2.gif (5.02 KiB) Przejrzano 4272 razy
pozdrawiam
grzes

Grzegorz
__
__
Posty: 40
Rejestracja: środa, 1 lutego 2006, 22:01

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: Grzegorz » sobota, 20 sierpnia 2011, 23:13

Uważam,że baza danych dotycząca budynków(kolumny) powinny być ułożone według wzoru G-5 -arkusz spisowy budynku, a następnie powinna być możliwość wydruku tego arkusza(stworzony przez programistę formularz-załączony do programu-pobierane dane maksymalnie zautomatyzowane np. obręb)-wtedy może byłaby możliwość wykorzystać program do zakładania ewidencji budynków.
Dodatkowo mam pytanie jak zapisać nową strukturę bazy danych w programie(nie znalazłem na forum,a nie potrafię tego zrobić :( ) ,aby przy założeniu nowego projektu otwierała się moja zmodyfikowana-dodaję np pow_zab,rodzaj materiału,uwagi,itp.-przesuwam kolumny ,zmieniam ich szerokość.
Ponadto nawet w projekcie ustawienia szerokości i wyświetlania po jego zamknięciu i ponownym otworzeniu powracają do wersji startowej i muszę ustawiać za każdym razem(bezsensowna strata czasu)

Awatar użytkownika
FaFaL
VIP
VIP
Posty: 2609
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 14:09
Lokalizacja: Opole..Kraków
Kontakt:

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: FaFaL » niedziela, 21 sierpnia 2011, 20:33

Dodatkowo mam pytanie jak zapisać nową strukturę bazy danych w programie(nie znalazłem na forum,a nie potrafię tego zrobić ) ,aby przy założeniu nowego projektu otwierała się moja zmodyfikowana-dodaję np pow_zab,rodzaj materiału,uwagi,itp.-przesuwam kolumny ,zmieniam ich szerokość.
Proszę sobie stworzyć jakiś projekt, rozbudować bazę danych o właściwe kolumny, można również stworzyć odpowiednie warstwy wraz z ustawieniem ich kolorów itp... następnie należy zapisać szablon. Przy tworzeniu nowej tabeli może Pan użyć tego szablonu, dzięki czemu wszystkie warstwy i kolumny bazy danych będą jak w pierwotnym projekcie.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 14:20 przez FaFaL, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Rafał Kocierz

Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 5783
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: Jurek B. » poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 08:26

Nie wiem czy to ma sens - tworzenie formularza arkusza spisowego budynku - tam są dane z baz danych powiązanych - dane osobowe właścicieli/władających oraz dane działek na których są budynki.
Ponieważ C-GEO nie jest systemem ewidencji gruntów i budynków, nie ma zdefiniowanych relacji między bazami danych.
Można oczywiście "wklepywać" dane osób i działe do tabeli budynków, ale nie wiem czy to jest opłacalne.
Oczywiście moglibyśmy wprowadzić odpowiednie powiązania między tymi odrębnymi bazami, z tym, że jest to czasochłonne i nie wiem czy będzie to przydatne dla wielu użytkowników.
Pozdrawiam Jurek B.

geobar
____
____
Posty: 201
Rejestracja: czwartek, 7 maja 2009, 08:49

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: geobar » środa, 24 sierpnia 2011, 12:54

kiedy można się spodziewać sierpniowej aktualizacji

Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 5783
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: Jurek B. » środa, 24 sierpnia 2011, 13:11

pod koniec miesiąca
Pozdrawiam Jurek B.

Grzegorz
__
__
Posty: 40
Rejestracja: środa, 1 lutego 2006, 22:01

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: Grzegorz » środa, 24 sierpnia 2011, 22:51

Dziękuję Panie Rafale za pomoc.
Wracam do tematu formularza do G5(czyżby nikt nie robił -nie mówię już o ewidencji ,ale inwentaryzacji jednego budynku?).Myślę ,że taki szablon to dla programisty niewielki nakład pracy a "szablon wydruku G5" parę minut(mnie to zajmie duuużo więcej czasu).(Troszkę w firmie jest licencji od kilkunastu lat.)
We wzorze nie są wymagane żadne dane osobowe, wiersze: woj, pow,obręb mam już wypełnione przy zakładaniu projektu ,nazwę firmy(pole dla opracowanej pieczątki-zapisanej jako pole tekstowe zapisane w katalogu ) i kerg w też można dodać lewy górny róg .Nazwę ulicy- formularz wydruku powinien dodatkowo pociągnąć z opisu tabeli(lub można ją dodać do opisu projektu i dać możliwość wyboru). Wypełniam taki szablon i robię wydruk pola zabudowy(jak mi jest konieczne ) i arkusz spisowy budynku.W załączniku spakowany pdf wzoru G5
Załączniki
ark_dan_ew_bud.zip
(102.15 KiB) Pobrany 129 razy

Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 5783
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: Jurek B. » czwartek, 25 sierpnia 2011, 09:25

Ten formularz który znalazłem - arkusz spisowy budynku zawierał inne dane niż arkusz danych ewidencyjnych który Pan teraz załączył - który w takim razie jest potrzebny?
Pozdrawiam Jurek B.

Grzegorz
__
__
Posty: 40
Rejestracja: środa, 1 lutego 2006, 22:01

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: Grzegorz » niedziela, 28 sierpnia 2011, 12:58

Załączyłem wzór nr 24 do G5 -ten jest obowiązujący na naszym terenie działania i w większości przetargów w łódzkim.Taki potrzebuję.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 5783
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: Jurek B. » poniedziałek, 29 sierpnia 2011, 08:16

Jak rozumiem, dane działek w tym formularzu mają pozostać niewypełnione?
Pozdrawiam Jurek B.

Grzegorz
__
__
Posty: 40
Rejestracja: środa, 1 lutego 2006, 22:01

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: Grzegorz » wtorek, 30 sierpnia 2011, 23:00

Jeśli chodzi o numer działki to w bazie danych pole wypełniamy i mógłby automatem znaleźć się w formularzu.

Awatar użytkownika
MarekOtt
VIP
VIP
Posty: 1058
Rejestracja: piątek, 30 grudnia 2005, 14:20
Lokalizacja: Strzelce Op.

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: MarekOtt » środa, 31 sierpnia 2011, 07:35

Szczerze mówiąc, po obietnicach w tym temacie, spodziewałem się trochę więcej po sierpniowej aktualizacji, tym bardziej że lipcowej nie było.

Jeśli już mówimy o aktualizacji, to przy zakładaniu nowego projektu i wczytaniu szablonu, wszystkie warstwy wczytują się jako "nie drukowane". Trzeba każdą klikać i ustawiać na drukowaną. :(

Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 5783
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: Jurek B. » środa, 31 sierpnia 2011, 12:37

W test poprawka wczytywania szablonów z ustawieniem niedrukowalności.
Pozdrawiam Jurek B.

Awatar użytkownika
MarekOtt
VIP
VIP
Posty: 1058
Rejestracja: piątek, 30 grudnia 2005, 14:20
Lokalizacja: Strzelce Op.

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: MarekOtt » czwartek, 1 września 2011, 10:21

Kolejna mała propozycja.

W oknie legendy, po ściągnięciu danych z geoportalu, nie pojawia się automatycznie warstwa. Nie pomaga włączenie i wyłączenie legendy. Żeby warstwa się pojawiła, trzeba włączyć warstwy, wtedy zaktualizuje się legenda.

Może dało by rade gdzieś w okienku legendy umiescic małą ikonkę, odpowiedzialną za odświeżenie. Po kliknięciu automatycznie legenda była by aktualna.

Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 5783
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: Jurek B. » czwartek, 1 września 2011, 10:31

Aby odświeżyć stan warstw trzeba kliknąć prawym klawiszem myszki na nazwie "WARSTWY" i wybrać opcję Odśwież.
Pozdrawiam Jurek B.

Awatar użytkownika
Wojtek P.
Team
Team
Posty: 765
Rejestracja: wtorek, 8 lutego 2005, 09:35

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: Wojtek P. » piątek, 9 września 2011, 12:40

Odnośnie arkusza danych:
1. Prosze pobrać plik cgeo8.exe i zastąpić istniejący
2. Rozpakowac pliki z załącznika. Plik (arkusz danych ewidencyjnych budynków.1grp) z załącznika wgrać do katalogu ../bin/wsp2
3. Najlepiej zalorzyć nowy projekt i wgrać szablon (ark_dan.sz) z załącznika
4. Sprawdzić czy o to chodziło, jak nie to proszę o uwagi (najlepiej na serwis@xgeo.pl)
Załączniki
Pulpit.rar
(3.05 KiB) Pobrany 95 razy
-To serve and protect-

Awatar użytkownika
MarekOtt
VIP
VIP
Posty: 1058
Rejestracja: piątek, 30 grudnia 2005, 14:20
Lokalizacja: Strzelce Op.

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: MarekOtt » wtorek, 20 września 2011, 09:06

wITAM.

Po wprowadzeniu "wyświetlanie punktów bez kogu" i dalej mamy te trzy opcje : "wszystkie - tylko z numerem - nie wyświetlaj" przydałby się jakiś skrót klawiszowy do zmiany tych opcji. Ta opcja jest bardzo dobra, ale czasami trzeba ja przełączać co chwilę i dlatego można by było przypisać jakiś klawisz. Mógłby to być jeden klawisz, który po naciśnięciu przełączałby kolejno te opcje itp.

No i wciąż czekam na możliwość druku w innym układzie niż prowadzony projekt. Pomocne do druku pod kartowanie.

Pozdrawiam

PUG
____
____
Posty: 199
Rejestracja: środa, 7 kwietnia 2010, 21:10

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: PUG » czwartek, 29 września 2011, 12:28

Witam.
Moje pytanie dotyczy usprawnienia pracy z formularzami.
Przy zakładaniu nowego projektu widnieje zakładka "Więcej...", w której możemy wpisywać podstawowe dane dotyczące położenia, nazwy obiektu , nr KERG itd. Dane te możemy wykorzystać w późniejszym czasie przy drukowaniu raportów (ostatnio niektóre urzędy wymagają na każdym wydrukowanym raporcie takich informacji).
Wiadomo, że żeby stworzyć nagłówek lub stopkę z takimi informacjami, wystarczy wejść w parametry raportów i tam w odpowiedniej zakładce kliknąć na "WSTAW", wybrać interesującą nas pozycję i wstawić w odpowiednie miejsce. Operację taką przeprowadza się jednokrotnie i przy drukowaniu raportów mamy wszystkie potrzebne opisy, należy jedynie pamiętać o wypełnieniu bazy danych (WIĘCEJ...) zaraz po założeniu projektu.
Moje pytanie dotyczy formularzy, a przede wszystkim szkiców polowych. Czy dałoby się umieścić taką zakładkę "WSTAW", tak żeby móc samemu zdefiniować pola w formularzu i żeby automatycznie się uaktualniał o potrzebne wpisy. Zaoszczędziło by to nam sporo czasu, zamiast wpisywać wszystko ręcznie.
Dziękuję i pozdrawiam.
Krzysiek
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
FaFaL
VIP
VIP
Posty: 2609
Rejestracja: poniedziałek, 11 lipca 2005, 14:09
Lokalizacja: Opole..Kraków
Kontakt:

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: FaFaL » czwartek, 29 września 2011, 13:36

Podobna prośba: http://www.softline.xgeo.pl/forum/viewt ... rzy#p16335

PS. a co Forumowicze na to aby zakładać oddzielne wątki dla określonych propozycji ? ;)
Pozdrawiam Rafał Kocierz

Awatar użytkownika
ariel0-0
_____
_____
Posty: 459
Rejestracja: środa, 7 kwietnia 2010, 00:02
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: ariel0-0 » czwartek, 29 września 2011, 14:48

Jestem za.
propozycji jest sporo a niektóre już całkiem stare i wciąż czekają na realizację. Pewnie leżą gdzieś na dnie szuflady.
pzdr
Have a nice day

Piotr74
____
____
Posty: 122
Rejestracja: czwartek, 25 czerwca 2009, 12:48

Re: Pare propozycji zmian i udogodnien

Post autor: Piotr74 » piątek, 30 września 2011, 10:58

Witam.
Czy jest możliwość aby w module transformacji między układam w opcjach transformacji wysokości program pamiętał ostatnie ustawienia bądź domyślnie ustawiona była opcja "brak" lub "przepisanie". Często wykonujemy transformację tylko współrzędnych x,y a nieodznaczenie w opcjach transformacji wysokościowej przycisku " domyślnie" powoduje duży chaos w bazie.

oraz

w module legenda, raster , przesunięcie rastra do wpisania watrości przesunięcia można by było użyć przecinka ,obecnie program przyjmuję tylko kropkę.

Zablokowany