Operaty z C-Geo
Operaty z C-Geo
Użytkując program C-Geo, nie do końca zdajemy sobie sprawę, jakie to potężne narzędzie.
Oczywiście przede wszystkim jest to program do obliczeń geodezyjnych i do tworzenia mapy w postaci cyfrowej. Osobiście jednak, wykorzystuję ten program do tworzenia wszystkich dokumentów, okładek, spisów treści, protokołów i pism potrzebnych do skompletowania operatu technicznego.
Utworzyłem dla poszczególnych asortymentów robót geodezyjnych pliki tekstowe w formacie RTF, w których zawarte są wszystkie potrzebne rzeczy do tworzenia operatu. Po wykonaniu wszystkich potrzebnych obliczeń i stworzeniu mapy, wybieram interesujący mnie plik RTF przez <RAPORTY> - <PODGLĄD WYDRUKU> - <OTWÓRZ> i po wypełnieniu odpowiednich pól w formularzach, mam gotowy komplet dokumentów wraz z obliczeniami i z mapą.
Pewnie to nic nowego, ponieważ wielu użytkowników w ten sposób wykorzystuje ten program.
Mam jednak pomysł, aby to bardziej zautomatyzować i znacznie przyspieszyć. Należałoby jednak spełnić parę warunków:
1.Rozbudować edytor formularzy o bardziej czytelny interfejs (coś jak w WordPad), tak, żeby można było samemu w prosty i szybki sposób tworzyć dokumenty z możliwością zmiany czcionki, koloru, wysokości i obowiązkowo z możliwością wstawiania zmiennych.
Może istnieje możliwość podczytania lub zamiany pliku rtf, doc czy txt do formatu frm – to byłoby najlepsze wyjście.
2.Rozbudować zakładkę <WIĘCEJ> przy zakładaniu projektu - o nazwę obiektu, adres, obowiązującą skalę mapy, sekcję mapy, dodatkowe opisy definiowane przez użytkownika.
3.Dodatkowa zakładka o nazwie <OPERAT> obok podstawowych zakładek <Tabela> i <Mapa>. W tej zakładce mogły by się mieścić wszystkie, wcześniej zdefiniowane w edytorze formularzy – dokumenty. Dokumenty oczywiście musiały by mieć możliwość dalszej edycji i zapisu.
Mógłby to być też np. przycisk <TWÓRZ OPERAT> i całość mogłaby się otwierać w osobnym podprogramie.
Wszystko miałaby polegać na tym, że po założeniu projektu i dokładnym wypełnieniu zakładki <Więcej>, wykonujemy potrzebne obliczenia, tworzymy mapę, a z nowej zakładki <OPERAT> wybieramy interesujące nas dokumenty, do których automatycznie przypisują się odpowiednie zmienne i jednym kliknięciem, drukujemy wszystko, co potrzebne jest do stworzenia całego operatu.
Nie jestem informatykiem ani kimś, kto pisze programy, ale z obserwacji wiem, że w tej materii nie ma rzeczy niemożliwych, a moja propozycja mogła by być co najwyżej wyzwaniem dla programistów a dla geodetów dodatkowym narzędziem ułatwiającym i znacznie przyśpieszającym składanie operatów technicznych.
Pytanie tylko, czy Twórcy C_Geo chcieli by się podjąć takiego zadania?
Pozdrawiam
Oczywiście przede wszystkim jest to program do obliczeń geodezyjnych i do tworzenia mapy w postaci cyfrowej. Osobiście jednak, wykorzystuję ten program do tworzenia wszystkich dokumentów, okładek, spisów treści, protokołów i pism potrzebnych do skompletowania operatu technicznego.
Utworzyłem dla poszczególnych asortymentów robót geodezyjnych pliki tekstowe w formacie RTF, w których zawarte są wszystkie potrzebne rzeczy do tworzenia operatu. Po wykonaniu wszystkich potrzebnych obliczeń i stworzeniu mapy, wybieram interesujący mnie plik RTF przez <RAPORTY> - <PODGLĄD WYDRUKU> - <OTWÓRZ> i po wypełnieniu odpowiednich pól w formularzach, mam gotowy komplet dokumentów wraz z obliczeniami i z mapą.
Pewnie to nic nowego, ponieważ wielu użytkowników w ten sposób wykorzystuje ten program.
Mam jednak pomysł, aby to bardziej zautomatyzować i znacznie przyspieszyć. Należałoby jednak spełnić parę warunków:
1.Rozbudować edytor formularzy o bardziej czytelny interfejs (coś jak w WordPad), tak, żeby można było samemu w prosty i szybki sposób tworzyć dokumenty z możliwością zmiany czcionki, koloru, wysokości i obowiązkowo z możliwością wstawiania zmiennych.
Może istnieje możliwość podczytania lub zamiany pliku rtf, doc czy txt do formatu frm – to byłoby najlepsze wyjście.
2.Rozbudować zakładkę <WIĘCEJ> przy zakładaniu projektu - o nazwę obiektu, adres, obowiązującą skalę mapy, sekcję mapy, dodatkowe opisy definiowane przez użytkownika.
3.Dodatkowa zakładka o nazwie <OPERAT> obok podstawowych zakładek <Tabela> i <Mapa>. W tej zakładce mogły by się mieścić wszystkie, wcześniej zdefiniowane w edytorze formularzy – dokumenty. Dokumenty oczywiście musiały by mieć możliwość dalszej edycji i zapisu.
Mógłby to być też np. przycisk <TWÓRZ OPERAT> i całość mogłaby się otwierać w osobnym podprogramie.
Wszystko miałaby polegać na tym, że po założeniu projektu i dokładnym wypełnieniu zakładki <Więcej>, wykonujemy potrzebne obliczenia, tworzymy mapę, a z nowej zakładki <OPERAT> wybieramy interesujące nas dokumenty, do których automatycznie przypisują się odpowiednie zmienne i jednym kliknięciem, drukujemy wszystko, co potrzebne jest do stworzenia całego operatu.
Nie jestem informatykiem ani kimś, kto pisze programy, ale z obserwacji wiem, że w tej materii nie ma rzeczy niemożliwych, a moja propozycja mogła by być co najwyżej wyzwaniem dla programistów a dla geodetów dodatkowym narzędziem ułatwiającym i znacznie przyśpieszającym składanie operatów technicznych.
Pytanie tylko, czy Twórcy C_Geo chcieli by się podjąć takiego zadania?
Pozdrawiam
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Czyli precyzując: w raportach jest od pewnego czasu możliwość wstawiania pustych raportów do których można wczytać coś własnego, jednak można by troszeczkę to zautomatyzować. W katalogu C-GEO mógłby powstać katalog RAPORTY UŻYTKOWNIKA, a w nim puste pliki w formacie RTF. W oknie raporty zamiast przycisku PUSTY RAPORT mógłby się pojawić przycisk "Stwórz raport użytkownika", a po jego naciśnięciu pojawia się lista plików rtf i jednym kliknięciem wybierałoby się ten który chcemy stworzyć. Takie rozwiązanie jednak nie zapewnia nam jeszcze wszystkiego, mianowicie automatycznego wypełniania treści raportu - należałoby je rozbudować o taką możliwość.1.Rozbudować edytor formularzy o bardziej czytelny interfejs (coś jak w WordPad), tak, żeby można było samemu w prosty i szybki sposób tworzyć dokumenty z możliwością zmiany czcionki, koloru, wysokości i obowiązkowo z możliwością wstawiania zmiennych.
Może istnieje możliwość podczytania lub zamiany pliku rtf, doc czy txt do formatu frm – to byłoby najlepsze wyjście.
Pewnie autorzy się uśmiechną i powiedzą, że takie coś już było i nawet więcej (Libro), jednak może było tam za dużo, a za mało połączone z C-GEO ? Może faktycznie lepiej rozbudować C-GEO o taką dodatkową funkcjonalność nawet jako dodatkowy moduł. Pracy trochę by trzeba było włożyć, ale co do szablonów raportów to pewnie można w dużej części przenieść z Libro (np. edytor szablonów RTF). Dodatkowe przyciski takie jak edytor szablonów oraz funkcja ich wstawiania do raportów mogłyby pojawiać się tylko jak ktoś ma aktywowany moduł - albo byłyby nie aktywne aby użytkownik widział że jest taki nowy moduł.
Myślę, że lepiej iść w stronę raportów, a nie formularzy ponieważ są one wygodniejsze jeśli chodzi o wprowadzanie tekstu, a parę miesięcy temu wprowadzono w nich możliwość wstawiania fragmentu mapy w skali więc mają dużą funkcjonalność mapową również. No chyba, że planowana jest MOCNA modernizacja funkcjonalności formularzy
UWAGA DO FORUMOWICZÓW: im większe zainteresowanie wykażecie w tym wątku tym pewnie większe ma on szanse realizacji - bo w końcu musi być wiadome, że jest na coś takiego zapotrzebowanie
PS.> Przy okazji mógłby powstać moduł generujący Wykaz zmian danych ewidencyjnych. W oknie wstawiało by się działki pierwotne oraz przypisane im działki np. z podziału, a program sam by generował odpowiedni raport wyciągając powierzchnie działek i użytków ze swojej bazy danych
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Operaty z C-Geo
Zastanawiam się czy ta zakładka by nie rozrosła się za bardzo. Może lepiej będzie zbudować nowie okno "Informacje o projekcie/tabeli" ?PUG pisze: 2.Rozbudować zakładkę <WIĘCEJ> przy zakładaniu projektu - o nazwę obiektu, adres, obowiązującą skalę mapy, sekcję mapy, dodatkowe opisy definiowane przez użytkownika.
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Operaty z C-Geo
Raczej nie ruszałbym modułu <RAPORTY> z tego względu, że w tym miejscu są min. poustawiane nagłówki z nazwą firmy, nr KERGU i innymi informacjami, które są wymagane przez urzędy. Drukując np okładkę, czy inny formularz, drukowało by także te dane z nagłówka. Chyba, że byłaby możliwość wyłączania nagłówków dla poszczególnych stron przygotowanych do wydruku.
Myślę jednak, że nowy moduł do formularzy użytkownika byłby lepszym rozwiązaniem. Nie ukrywam jednak, że w swojej wizji, moduł ten miałby nieco przypominać <Raporty>. Mam w zanadrzu kilka pomysłów co do funkcjonalności i wyglądu nowego modułu, ale potrzebuję trochę czasu, żeby to wszystko poukładać i opisać.
Może jednak na początku należy się skupić nad rozbudową edytora formularzy, poznać zdanie innych użytkowników i przede wszystkim uzyskać opinię od twórców programu
Myślę jednak, że nowy moduł do formularzy użytkownika byłby lepszym rozwiązaniem. Nie ukrywam jednak, że w swojej wizji, moduł ten miałby nieco przypominać <Raporty>. Mam w zanadrzu kilka pomysłów co do funkcjonalności i wyglądu nowego modułu, ale potrzebuję trochę czasu, żeby to wszystko poukładać i opisać.
Może jednak na początku należy się skupić nad rozbudową edytora formularzy, poznać zdanie innych użytkowników i przede wszystkim uzyskać opinię od twórców programu
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
...można i tak, tylko po co w kilku miejscach wypełniać pola z danymi? Cała modyfikacja miałaby polegać na tym, że po założeniu projektu, wprowadzamy wszystkie możliwe dane, żeby później automatycznie się utworzyły formularze gotowe do wydruku.FaFaL pisze:Zastanawiam się czy ta zakładka by nie rozrosła się za bardzo. Może lepiej będzie zbudować nowie okno "Informacje o projekcie/tabeli" ?PUG pisze: 2.Rozbudować zakładkę <WIĘCEJ> przy zakładaniu projektu - o nazwę obiektu, adres, obowiązującą skalę mapy, sekcję mapy, dodatkowe opisy definiowane przez użytkownika.
Podoba mi się pomysł zmiany nazwy z <więcej> na <Informacje o projekcie>...
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
To może inaczej, niech po naciśnięciu przycisku Informacje o projekcie pojawiało się niezależne okno - za dużo pól edycyjnych w jednym miejscu powoduje chaos który trzeba ogarnąć - co według mniej możliwe jest tylko przez niezależne okno poświęcone temu zadaniu. Ale mogę się mylić i być w mniejszości.
Może pola w Więcej zostaną tak jak są, a wszystkie dodatkowe (wraz z tymi z [Wiecej]) pojawią się oknie nowego modułu (jeśli by miałby być niezależny od Raportów).
Może pola w Więcej zostaną tak jak są, a wszystkie dodatkowe (wraz z tymi z [Wiecej]) pojawią się oknie nowego modułu (jeśli by miałby być niezależny od Raportów).
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Operaty z C-Geo
Wiekszość druków do operatu mam w OpenOffice i przewaznie sa to druki standardowe. Wielokrotnie przepisuje się te same dane, które można wyciągnąć z opisu projektu i automatycznie przerzucać do zdefiniowanych formularzy. Całkowicie popieram pomysł. Natomiast uważam, że taka funcjonalność powinna być dostępna w każdej wersji programu a nie jako płatny moduł. Nie jest to funcja związana bezpośrednio z zaawansowanymi obliczeniai geodezyjnymi i technologią. OpenOffice można sciągnąć za free a popularność modułu byłaby niewielka.
Have a nice day
Re: Operaty z C-Geo
Zgadzam się z osobnym oknem, bo miejsca rzeczywiście będzie potrzeba dość sporo - chodzi o to tylko, żeby wypełniać wszystkie dane w jednym miejscu.FaFaL pisze:To może inaczej, niech po naciśnięciu przycisku Informacje o projekcie pojawiało się niezależne okno - za dużo pól edycyjnych w jednym miejscu powoduje chaos który trzeba ogarnąć - co według mniej możliwe jest tylko przez niezależne okno poświęcone temu zadaniu. Ale mogę się mylić i być w mniejszości.
Może pola w Więcej zostaną tak jak są, a wszystkie dodatkowe (wraz z tymi z [Wiecej]) pojawią się oknie nowego modułu (jeśli by miałby być niezależny od Raportów).
Można byłoby zrobić jeszcze tak, żeby pozostawić zakładkę <Więcej> jako przeglądarkę podstawowych danych do projektu (bez możliwości edycji tych danych). Czasem zdarza się, że na szybko potrzebujemy np Nr KERG-u, czy nazwę obrębu z danego projektu... Edycja wszystkich danych odbywałaby się z pozycji <Informacje o projekcie>.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
...Jeszcze taka mała wizja modułu <Informacje o projekcie>:
Po założeniu nowego projektu i tabeli, otwiera się nowe okno (automatycznie lub spod przycisku <Informacje o projekcie>).
W oknie znajdowałyby się wszystkie informacje dotyczące projektu. Dane wprowadzane byłyby w trzech etapach:
I etap
Nazwa obiektu, KERG, Nr zlec, data rozpoczęcia i zakończenia, Nr działki lub działek, dane zleceniodawcy – te dane wypełniałoby się za każdym razem przy zakładaniu nowego projektu.
II etap
Cel i rodzaj roboty geodezyjnej, położenie obiektu (działające jak obecnie w zakładce <Więcej>), urząd (pełna nazwa – wybór między urzędami np. powiatowy albo miejski) – polegało by to na wyborze wcześniej zdefiniowanych danych, zapisanych w programie – i tu propozycja stworzenia w zakładce <Opcje> nowej zakładki <Parametry informacji o projekcie>, gdzie można by definiować po swojemu w/w dane (z II etapu).
III etap
Powierzchnia opracowania, długości poszczególnych urządzeń podziemnych – polegałoby to na przypisywaniu odpowiednich warstw utworzonych dla mapy. Np.
Długość pomierzonego kabla eNN > wybieram warstwę <eNN>
Powierzchnia opracowania > wybieram warstwę <Zakres> itd.
Po założeniu nowego projektu i tabeli, otwiera się nowe okno (automatycznie lub spod przycisku <Informacje o projekcie>).
W oknie znajdowałyby się wszystkie informacje dotyczące projektu. Dane wprowadzane byłyby w trzech etapach:
I etap
Nazwa obiektu, KERG, Nr zlec, data rozpoczęcia i zakończenia, Nr działki lub działek, dane zleceniodawcy – te dane wypełniałoby się za każdym razem przy zakładaniu nowego projektu.
II etap
Cel i rodzaj roboty geodezyjnej, położenie obiektu (działające jak obecnie w zakładce <Więcej>), urząd (pełna nazwa – wybór między urzędami np. powiatowy albo miejski) – polegało by to na wyborze wcześniej zdefiniowanych danych, zapisanych w programie – i tu propozycja stworzenia w zakładce <Opcje> nowej zakładki <Parametry informacji o projekcie>, gdzie można by definiować po swojemu w/w dane (z II etapu).
III etap
Powierzchnia opracowania, długości poszczególnych urządzeń podziemnych – polegałoby to na przypisywaniu odpowiednich warstw utworzonych dla mapy. Np.
Długość pomierzonego kabla eNN > wybieram warstwę <eNN>
Powierzchnia opracowania > wybieram warstwę <Zakres> itd.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Informacje ogólne przypisane do projektu, jednak informacje szczegółowe przypisane do tabeli/mapy (jak rodzaj roboty)
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Operaty z C-Geo
Zgadzam się. Czasem projekt wymaga zakładania wielu tabel o różnym asortymencie robót.FaFaL pisze:Informacje ogólne przypisane do projektu, jednak informacje szczegółowe przypisane do tabeli/mapy (jak rodzaj roboty)
Aczkolwiek nauczyłem się korzystać z folderów - jeśli projekt jest zbytnio rozbudowany. U mnie wygląda to tak, że zakładam Projekt o nazwie zawierającej: miejscowość ulicę nr działki i asortyment (np. BB Katowicka 354-25 SWU) a tabela to nazwy układów obowiązujących i obowiązkowo układu 2000. Taki podział obiektów bardzo umilił mi życie.
Kiedyś też zakładałem dla jednego projektu dziesiątki tabel. Nie przeczę jednak, że istnieją roboty, które wymagają wielu tabel
Pomysł jednak jak najbardziej popieram.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Zakładka <OPERAT>
Załóżmy, że mamy już w pełni działający nowy edytor formularzy, w którym tworzymy poszczególne dokumenty i pisma samo uzupełniające się dzięki odpowiednio wypełnionej zakładce <Informacje o projekcie>.
Przechodzimy do nowej zakładki <OPERAT>
Ta zakładka przypomina nieco moduł <RAPORTY>, ale to tylko podobieństwo wizualne.
Zakładka ta składa się jakby z dwóch części:
Część stała – do której należą:
OKŁADKA i SPIS TREŚCI – są to stałe i niezmienne elementy każdego operatu.
Część „zmienna”
Tu w kolejnych wierszach wybieramy wcześniej utworzone dokumenty, które są niezbędne w operacie, np.:
WNIOSEK O PRZYJĘCIE OPERATU, PROTOKÓŁ KONTROLI, SPRAWOZDANIE TECHNICZNE, SZKICE, OBLICZENIA ( w tym miejscu można byłoby zsynchronizować to z <Raportami>. Raporty z obliczeń tylko te zaznaczone i ustawione w odpowiedniej kolejności w module <Raporty>, zostałyby automatycznie wygenerowane jako ciąg dalszy do spisu treści.
Spis treści automatycznie by się mógł wygenerować dzięki podanej obok każdego dokumentu, liczbie stron.
Wygląd wiersza w module <OPERAT> to NAZWA DOKUMENTU i ILOŚĆ STRON tego dokumentu.
Otwierając kilka dokumentów w odpowiedniej kolejności z zaznaczoną ilością ich stron, automatycznie generujemy spis treści.
Przy pozycjach takich, jak materiały wyjściowe, mapa z wywiadu – zaznaczamy tylko liczbę stron.
Zaznaczając przy danym dokumencie liczbę stron jako „0” - dokument ten nie jest przypisywany do spisu treści (np. wniosek o przyjęcie i czasem protokół kontroli oddaje się z operatem jako osobne pisma).
Przykład:
Wniosek o przyjęcie operatu – 0 – nie wchodzi do spisu treści – poza operatem
Protokół kontroli – 0 – nie wchodzi do spisu treści – poza operatem
Sprawozdanie techniczne – ilość stron 1 – Spis treści 1
Szkic polowy – 3 szt. - Spis treści – 2-4
Obliczenia – generuj z raportów – automatyczne przypisanie ilości stron poszczególnych obliczeń do spisu treści:
-Wyrównanie ścisłe – spis treści 5-6
-Tachimetria – spis treści 7-8
-Niwelacja – spis treści 9
-Wykaz współrzędnych – spis treści 10-11
-Transformacja – spis treści 12-14
Materiały wyjściowe (opisy topo, mapki, wypisy i inne)– ilość stron 9 – spis treści 16-25
Mapa z wywiadu w terenie – ilość stron 2 – spis treści 26-27
Materiały dla zleceniodawcy – ilość stron 1 – spis treści 28
...W tym momencie mamy gotowy operat do wydrukowania i złożenia.
To moja kolejna wizja modułu <OPERAT>. Proszę o uwagi
Załóżmy, że mamy już w pełni działający nowy edytor formularzy, w którym tworzymy poszczególne dokumenty i pisma samo uzupełniające się dzięki odpowiednio wypełnionej zakładce <Informacje o projekcie>.
Przechodzimy do nowej zakładki <OPERAT>
Ta zakładka przypomina nieco moduł <RAPORTY>, ale to tylko podobieństwo wizualne.
Zakładka ta składa się jakby z dwóch części:
Część stała – do której należą:
OKŁADKA i SPIS TREŚCI – są to stałe i niezmienne elementy każdego operatu.
Część „zmienna”
Tu w kolejnych wierszach wybieramy wcześniej utworzone dokumenty, które są niezbędne w operacie, np.:
WNIOSEK O PRZYJĘCIE OPERATU, PROTOKÓŁ KONTROLI, SPRAWOZDANIE TECHNICZNE, SZKICE, OBLICZENIA ( w tym miejscu można byłoby zsynchronizować to z <Raportami>. Raporty z obliczeń tylko te zaznaczone i ustawione w odpowiedniej kolejności w module <Raporty>, zostałyby automatycznie wygenerowane jako ciąg dalszy do spisu treści.
Spis treści automatycznie by się mógł wygenerować dzięki podanej obok każdego dokumentu, liczbie stron.
Wygląd wiersza w module <OPERAT> to NAZWA DOKUMENTU i ILOŚĆ STRON tego dokumentu.
Otwierając kilka dokumentów w odpowiedniej kolejności z zaznaczoną ilością ich stron, automatycznie generujemy spis treści.
Przy pozycjach takich, jak materiały wyjściowe, mapa z wywiadu – zaznaczamy tylko liczbę stron.
Zaznaczając przy danym dokumencie liczbę stron jako „0” - dokument ten nie jest przypisywany do spisu treści (np. wniosek o przyjęcie i czasem protokół kontroli oddaje się z operatem jako osobne pisma).
Przykład:
Wniosek o przyjęcie operatu – 0 – nie wchodzi do spisu treści – poza operatem
Protokół kontroli – 0 – nie wchodzi do spisu treści – poza operatem
Sprawozdanie techniczne – ilość stron 1 – Spis treści 1
Szkic polowy – 3 szt. - Spis treści – 2-4
Obliczenia – generuj z raportów – automatyczne przypisanie ilości stron poszczególnych obliczeń do spisu treści:
-Wyrównanie ścisłe – spis treści 5-6
-Tachimetria – spis treści 7-8
-Niwelacja – spis treści 9
-Wykaz współrzędnych – spis treści 10-11
-Transformacja – spis treści 12-14
Materiały wyjściowe (opisy topo, mapki, wypisy i inne)– ilość stron 9 – spis treści 16-25
Mapa z wywiadu w terenie – ilość stron 2 – spis treści 26-27
Materiały dla zleceniodawcy – ilość stron 1 – spis treści 28
...W tym momencie mamy gotowy operat do wydrukowania i złożenia.
To moja kolejna wizja modułu <OPERAT>. Proszę o uwagi
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Nie wiem czy poznał Pan program LIBRO. Pozwolę sobie zamieścić tu link do instrukcji tego programu, aby mógł Pan przeanalizować co z tego programu przydałoby się w OPERAT.
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Operaty z C-Geo
Należy pamiętać, że część obliczeń musi być wyciągana z raportów grupowo, bo np. jeśli robię podział i mam z 30 obliczeń miar ortogonalnych wykonanych na bazie materiałów archiwalnych to nie będę każdego drukował na oddzielnej stronie.Obliczenia – generuj z raportów – automatyczne przypisanie ilości stron poszczególnych obliczeń do spisu treści:
-Wyrównanie ścisłe – spis treści 5-6
-Tachimetria – spis treści 7-8
-Niwelacja – spis treści 9
-Wykaz współrzędnych – spis treści 10-11
-Transformacja – spis treści 12-14
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Operaty z C-Geo
Oczywiście. Zgadzam się. Przecież nie chodzi o to, żeby tracić niepotrzebnie kartki na wydruki.FaFaL pisze:Należy pamiętać, że część obliczeń musi być wyciągana z raportów grupowo, bo np. jeśli robię podział i mam z 30 obliczeń miar ortogonalnych wykonanych na bazie materiałów archiwalnych to nie będę każdego drukował na oddzielnej stronie.Obliczenia – generuj z raportów – automatyczne przypisanie ilości stron poszczególnych obliczeń do spisu treści:
-Wyrównanie ścisłe – spis treści 5-6
-Tachimetria – spis treści 7-8
-Niwelacja – spis treści 9
-Wykaz współrzędnych – spis treści 10-11
-Transformacja – spis treści 12-14
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
... a może wtyczka? Chociaż musiała by być raczej trudna do napisania i być stale modyfikowana. Każdy by miał propozycje, pomysły lub czy coś się komuś podoba czy nie. Tworząc operat niektóre ośrodki wymagają podania w sprawozdaniu osiągniętych błędów mp mph max i min -to albo program by pobierał je z tabeli z obliczeń albo wpisywało by się ręcznie. Także niektóre ośrodki wymagają/sugerują przygotowywanie operatów wg. ustalonych wzorów. Tak naprawdę taki moduł był by potrzebny ale z dużą możliwością edycji, bo ile geodetów/ośrodków tyle rodzajów operatów.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Operaty z C-Geo
Szablon z LIBRO do edycji plików rtf, to jest to, o co mi chodzi. Jakby to dodać do C-GEO, to rozwiązałoby problem w 80%.FaFaL pisze:Nie wiem czy poznał Pan program LIBRO. Pozwolę sobie zamieścić tu link do instrukcji tego programu, aby mógł Pan przeanalizować co z tego programu przydałoby się w OPERAT.
Co się tyczy samego programu Libro, to raczej jest to ewidencja robót geodezyjnych, zleceniodawców, faktur itd - taki kadrowiec z możliwością składania operatów. Mnie raczej chodzi o to, żeby możliwość tworzenia operatu przenieść do C-Geo, tak żeby wszystko, co się tyczy geodezji, było w jednym miejscu.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Dlatego też piszę o stworzeniu takiego formularza z możliwością edycji i wstawiania zmiennych w sposób dowolny, bo tak, jak Pan napisał - ilu geodetów/urzędów, tyle operatów.MariuszW pisze:...Każdy by miał propozycje, pomysły lub czy coś się komuś podoba czy nie. Tworząc operat niektóre ośrodki wymagają podania w sprawozdaniu osiągniętych błędów mp mph max i min -to albo program by pobierał je z tabeli z obliczeń albo wpisywało by się ręcznie. Także niektóre ośrodki wymagają/sugerują przygotowywanie operatów wg. ustalonych wzorów. Tak naprawdę taki moduł był by potrzebny ale z dużą możliwością edycji, bo ile geodetów/ośrodków tyle rodzajów operatów.
Pozdrawiam
Co do błędów mp i mh, to w sprawozdaniu można samemu wpisać, jeśli urząd tego wymaga. Mnie chodzi raczej o przepisywanie adresów, obrębów, gmin, KERG-ów - informacji, które się ciągle powtarzają. Do operatu drukuje się kilka kartek, które trzeba wcześniej powypełniać - i mój pomysł ma na celu zautomatyzowanie tego poprzez odpowiednią edycję formularzy i wstawianie zmiennych.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
...Z innej beczki... Co się dzieje z programem LIBRO? Czy jest jakaś oficjalna strona do tego programu, demo, przykłady?
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Projekt zawieszono z powodu zbyt wielu problemów i chyba zbyt małego zainteresowania (tak mi się wydaje, w razie czego Kolega Jurek B. mnie poprawi )PUG pisze:...Z innej beczki... Co się dzieje z programem LIBRO? Czy jest jakaś oficjalna strona do tego programu, demo, przykłady?
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Operaty z C-Geo
Dzięki za informację. W każdym razie szablon z LIBRO do edycji rtf-ów i wstawiania zmiennych chętnie bym widział w C-Geo. Ciekawe, czy byłaby szansa przenieść ten moduł do C-Geo?
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Myślę że stworzenie takiego modułu tworzenia całego operatu byłoby świetnym posunięciem i na pewno by się spotkało z aprobatą. Kiedyś myślałem o stworzeniu odpowiedniej bazy danych w accesie z podziałem na odpowiednie ODGiKi bo wiadomo że są różnice jednak utknęło ze względu na brak czasu i chęci do finalizacji.
Re: Operaty z C-Geo
heheh extra temat, ja też używam C-Geo nie tylko do obliczeń, ale i do kompletowania operatu. Może nie w takiej skali jak PUG, ale okładki, opisy do map, wykazy itp. W miarę czasu wprowadzam sobie kolejne formularze, jednak idzie to troche topornie bo sam edytor do tworzenia formularzy swoją prostotą nie rozpieszcza. Oczywiście wszystkie formularze uzupełniane są z automatu o informacje z zakładki <WIECEJ>. Dlatego też proszę o różne udogodnienia i modyfikacje tej zakładki, tak jak ostatnio prosiłem o modyfikacje TERYT'u.
Ja jestem zdecydowanie za wprowadzeniem takiego modułu do C-Geo. Wszystko jedno jak to będzie wyglądać, proszę tylko o to by ten moduł miał formułę otwartą. Np. w menu <więcej> można było sobie tworzyć własne szablony okien, jedni używają "Dziennika zgłoszeń", drudzy "księgi robót" itp. Każdy powinien móc sobie dopracować te opisy pod siebie. Menu <wiecej> wydaje mi się jednak najmniejszym problemem z tego wszystkiego. Najważniejsze chyba będzie stworzenie tego modułu do formularzy i auto uzupełnień. Ja bym tu proponował coś na wzór formularzy IPS. Jest taka firma która je tworzy, fajnie to wszystko działa, auto uzupełniania też działają rewelacyjnie. Jakby to wszystko działało w ten sposób + możliwość dostosowania własnych formularzy, druków itp. pod siebie to było by naprawdę solidne narzędzie usprawniające prace kameralne.
Dlatego bardzo popieram !
Ja jestem zdecydowanie za wprowadzeniem takiego modułu do C-Geo. Wszystko jedno jak to będzie wyglądać, proszę tylko o to by ten moduł miał formułę otwartą. Np. w menu <więcej> można było sobie tworzyć własne szablony okien, jedni używają "Dziennika zgłoszeń", drudzy "księgi robót" itp. Każdy powinien móc sobie dopracować te opisy pod siebie. Menu <wiecej> wydaje mi się jednak najmniejszym problemem z tego wszystkiego. Najważniejsze chyba będzie stworzenie tego modułu do formularzy i auto uzupełnień. Ja bym tu proponował coś na wzór formularzy IPS. Jest taka firma która je tworzy, fajnie to wszystko działa, auto uzupełniania też działają rewelacyjnie. Jakby to wszystko działało w ten sposób + możliwość dostosowania własnych formularzy, druków itp. pod siebie to było by naprawdę solidne narzędzie usprawniające prace kameralne.
Dlatego bardzo popieram !
Re: Operaty z C-Geo
Mam pytanie do Twórców C-Geo.
Czy pomysł, który przedstawiłem w tym wątku, ma jakąkolwiek szansę na realizację?
Może dało by się przynajmniej w najbliższym czasie przenieść edytor formularzy z LIBRO do C-Geo i trochę rozbudować zakładkę <Więcej>. To bardzo przyspieszyłoby i ułatwiło niejednemu użytkownikowi, składanie operatów.
Proszę o opinię Twórców i Programistów. Czy jest w ogóle taka możliwość, żeby C-Geo rozbudować o taką funkcję.
Zachęcam także użytkowników do wypowiedzi, czy projekt Wam się podoba...
Czy pomysł, który przedstawiłem w tym wątku, ma jakąkolwiek szansę na realizację?
Może dało by się przynajmniej w najbliższym czasie przenieść edytor formularzy z LIBRO do C-Geo i trochę rozbudować zakładkę <Więcej>. To bardzo przyspieszyłoby i ułatwiło niejednemu użytkownikowi, składanie operatów.
Proszę o opinię Twórców i Programistów. Czy jest w ogóle taka możliwość, żeby C-Geo rozbudować o taką funkcję.
Zachęcam także użytkowników do wypowiedzi, czy projekt Wam się podoba...
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Witam
Te dwie propozycje - nowe formularze i więcej w "Więcej na pewno będziemy wprowadzać, dziękuję za Państwa sugestie i proszę o więcej - będzie nam łatwiej je zrealizować gdy będziemy na starcie wiedzieć jaki ma być efekt końcowy.
Te dwie propozycje - nowe formularze i więcej w "Więcej na pewno będziemy wprowadzać, dziękuję za Państwa sugestie i proszę o więcej - będzie nam łatwiej je zrealizować gdy będziemy na starcie wiedzieć jaki ma być efekt końcowy.
Pozdrawiam Jurek B.