Operaty z C-Geo
Operaty z C-Geo
Użytkując program C-Geo, nie do końca zdajemy sobie sprawę, jakie to potężne narzędzie.
Oczywiście przede wszystkim jest to program do obliczeń geodezyjnych i do tworzenia mapy w postaci cyfrowej. Osobiście jednak, wykorzystuję ten program do tworzenia wszystkich dokumentów, okładek, spisów treści, protokołów i pism potrzebnych do skompletowania operatu technicznego.
Utworzyłem dla poszczególnych asortymentów robót geodezyjnych pliki tekstowe w formacie RTF, w których zawarte są wszystkie potrzebne rzeczy do tworzenia operatu. Po wykonaniu wszystkich potrzebnych obliczeń i stworzeniu mapy, wybieram interesujący mnie plik RTF przez <RAPORTY> - <PODGLĄD WYDRUKU> - <OTWÓRZ> i po wypełnieniu odpowiednich pól w formularzach, mam gotowy komplet dokumentów wraz z obliczeniami i z mapą.
Pewnie to nic nowego, ponieważ wielu użytkowników w ten sposób wykorzystuje ten program.
Mam jednak pomysł, aby to bardziej zautomatyzować i znacznie przyspieszyć. Należałoby jednak spełnić parę warunków:
1.Rozbudować edytor formularzy o bardziej czytelny interfejs (coś jak w WordPad), tak, żeby można było samemu w prosty i szybki sposób tworzyć dokumenty z możliwością zmiany czcionki, koloru, wysokości i obowiązkowo z możliwością wstawiania zmiennych.
Może istnieje możliwość podczytania lub zamiany pliku rtf, doc czy txt do formatu frm – to byłoby najlepsze wyjście.
2.Rozbudować zakładkę <WIĘCEJ> przy zakładaniu projektu - o nazwę obiektu, adres, obowiązującą skalę mapy, sekcję mapy, dodatkowe opisy definiowane przez użytkownika.
3.Dodatkowa zakładka o nazwie <OPERAT> obok podstawowych zakładek <Tabela> i <Mapa>. W tej zakładce mogły by się mieścić wszystkie, wcześniej zdefiniowane w edytorze formularzy – dokumenty. Dokumenty oczywiście musiały by mieć możliwość dalszej edycji i zapisu.
Mógłby to być też np. przycisk <TWÓRZ OPERAT> i całość mogłaby się otwierać w osobnym podprogramie.
Wszystko miałaby polegać na tym, że po założeniu projektu i dokładnym wypełnieniu zakładki <Więcej>, wykonujemy potrzebne obliczenia, tworzymy mapę, a z nowej zakładki <OPERAT> wybieramy interesujące nas dokumenty, do których automatycznie przypisują się odpowiednie zmienne i jednym kliknięciem, drukujemy wszystko, co potrzebne jest do stworzenia całego operatu.
Nie jestem informatykiem ani kimś, kto pisze programy, ale z obserwacji wiem, że w tej materii nie ma rzeczy niemożliwych, a moja propozycja mogła by być co najwyżej wyzwaniem dla programistów a dla geodetów dodatkowym narzędziem ułatwiającym i znacznie przyśpieszającym składanie operatów technicznych.
Pytanie tylko, czy Twórcy C_Geo chcieli by się podjąć takiego zadania?
Pozdrawiam
Oczywiście przede wszystkim jest to program do obliczeń geodezyjnych i do tworzenia mapy w postaci cyfrowej. Osobiście jednak, wykorzystuję ten program do tworzenia wszystkich dokumentów, okładek, spisów treści, protokołów i pism potrzebnych do skompletowania operatu technicznego.
Utworzyłem dla poszczególnych asortymentów robót geodezyjnych pliki tekstowe w formacie RTF, w których zawarte są wszystkie potrzebne rzeczy do tworzenia operatu. Po wykonaniu wszystkich potrzebnych obliczeń i stworzeniu mapy, wybieram interesujący mnie plik RTF przez <RAPORTY> - <PODGLĄD WYDRUKU> - <OTWÓRZ> i po wypełnieniu odpowiednich pól w formularzach, mam gotowy komplet dokumentów wraz z obliczeniami i z mapą.
Pewnie to nic nowego, ponieważ wielu użytkowników w ten sposób wykorzystuje ten program.
Mam jednak pomysł, aby to bardziej zautomatyzować i znacznie przyspieszyć. Należałoby jednak spełnić parę warunków:
1.Rozbudować edytor formularzy o bardziej czytelny interfejs (coś jak w WordPad), tak, żeby można było samemu w prosty i szybki sposób tworzyć dokumenty z możliwością zmiany czcionki, koloru, wysokości i obowiązkowo z możliwością wstawiania zmiennych.
Może istnieje możliwość podczytania lub zamiany pliku rtf, doc czy txt do formatu frm – to byłoby najlepsze wyjście.
2.Rozbudować zakładkę <WIĘCEJ> przy zakładaniu projektu - o nazwę obiektu, adres, obowiązującą skalę mapy, sekcję mapy, dodatkowe opisy definiowane przez użytkownika.
3.Dodatkowa zakładka o nazwie <OPERAT> obok podstawowych zakładek <Tabela> i <Mapa>. W tej zakładce mogły by się mieścić wszystkie, wcześniej zdefiniowane w edytorze formularzy – dokumenty. Dokumenty oczywiście musiały by mieć możliwość dalszej edycji i zapisu.
Mógłby to być też np. przycisk <TWÓRZ OPERAT> i całość mogłaby się otwierać w osobnym podprogramie.
Wszystko miałaby polegać na tym, że po założeniu projektu i dokładnym wypełnieniu zakładki <Więcej>, wykonujemy potrzebne obliczenia, tworzymy mapę, a z nowej zakładki <OPERAT> wybieramy interesujące nas dokumenty, do których automatycznie przypisują się odpowiednie zmienne i jednym kliknięciem, drukujemy wszystko, co potrzebne jest do stworzenia całego operatu.
Nie jestem informatykiem ani kimś, kto pisze programy, ale z obserwacji wiem, że w tej materii nie ma rzeczy niemożliwych, a moja propozycja mogła by być co najwyżej wyzwaniem dla programistów a dla geodetów dodatkowym narzędziem ułatwiającym i znacznie przyśpieszającym składanie operatów technicznych.
Pytanie tylko, czy Twórcy C_Geo chcieli by się podjąć takiego zadania?
Pozdrawiam
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Czyli precyzując: w raportach jest od pewnego czasu możliwość wstawiania pustych raportów do których można wczytać coś własnego, jednak można by troszeczkę to zautomatyzować. W katalogu C-GEO mógłby powstać katalog RAPORTY UŻYTKOWNIKA, a w nim puste pliki w formacie RTF. W oknie raporty zamiast przycisku PUSTY RAPORT mógłby się pojawić przycisk "Stwórz raport użytkownika", a po jego naciśnięciu pojawia się lista plików rtf i jednym kliknięciem wybierałoby się ten który chcemy stworzyć. Takie rozwiązanie jednak nie zapewnia nam jeszcze wszystkiego, mianowicie automatycznego wypełniania treści raportu - należałoby je rozbudować o taką możliwość.1.Rozbudować edytor formularzy o bardziej czytelny interfejs (coś jak w WordPad), tak, żeby można było samemu w prosty i szybki sposób tworzyć dokumenty z możliwością zmiany czcionki, koloru, wysokości i obowiązkowo z możliwością wstawiania zmiennych.
Może istnieje możliwość podczytania lub zamiany pliku rtf, doc czy txt do formatu frm – to byłoby najlepsze wyjście.
Pewnie autorzy się uśmiechną i powiedzą, że takie coś już było i nawet więcej (Libro), jednak może było tam za dużo, a za mało połączone z C-GEO ? Może faktycznie lepiej rozbudować C-GEO o taką dodatkową funkcjonalność nawet jako dodatkowy moduł. Pracy trochę by trzeba było włożyć, ale co do szablonów raportów to pewnie można w dużej części przenieść z Libro (np. edytor szablonów RTF). Dodatkowe przyciski takie jak edytor szablonów oraz funkcja ich wstawiania do raportów mogłyby pojawiać się tylko jak ktoś ma aktywowany moduł - albo byłyby nie aktywne aby użytkownik widział że jest taki nowy moduł.
Myślę, że lepiej iść w stronę raportów, a nie formularzy ponieważ są one wygodniejsze jeśli chodzi o wprowadzanie tekstu, a parę miesięcy temu wprowadzono w nich możliwość wstawiania fragmentu mapy w skali więc mają dużą funkcjonalność mapową również. No chyba, że planowana jest MOCNA modernizacja funkcjonalności formularzy
UWAGA DO FORUMOWICZÓW: im większe zainteresowanie wykażecie w tym wątku tym pewnie większe ma on szanse realizacji - bo w końcu musi być wiadome, że jest na coś takiego zapotrzebowanie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
PS.> Przy okazji mógłby powstać moduł generujący Wykaz zmian danych ewidencyjnych. W oknie wstawiało by się działki pierwotne oraz przypisane im działki np. z podziału, a program sam by generował odpowiedni raport wyciągając powierzchnie działek i użytków ze swojej bazy danych
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Operaty z C-Geo
Zastanawiam się czy ta zakładka by nie rozrosła się za bardzo. Może lepiej będzie zbudować nowie okno "Informacje o projekcie/tabeli" ?PUG pisze: 2.Rozbudować zakładkę <WIĘCEJ> przy zakładaniu projektu - o nazwę obiektu, adres, obowiązującą skalę mapy, sekcję mapy, dodatkowe opisy definiowane przez użytkownika.
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Operaty z C-Geo
Raczej nie ruszałbym modułu <RAPORTY> z tego względu, że w tym miejscu są min. poustawiane nagłówki z nazwą firmy, nr KERGU i innymi informacjami, które są wymagane przez urzędy. Drukując np okładkę, czy inny formularz, drukowało by także te dane z nagłówka. Chyba, że byłaby możliwość wyłączania nagłówków dla poszczególnych stron przygotowanych do wydruku.
Myślę jednak, że nowy moduł do formularzy użytkownika byłby lepszym rozwiązaniem. Nie ukrywam jednak, że w swojej wizji, moduł ten miałby nieco przypominać <Raporty>. Mam w zanadrzu kilka pomysłów co do funkcjonalności i wyglądu nowego modułu, ale potrzebuję trochę czasu, żeby to wszystko poukładać i opisać.
Może jednak na początku należy się skupić nad rozbudową edytora formularzy, poznać zdanie innych użytkowników i przede wszystkim uzyskać opinię od twórców programu![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Myślę jednak, że nowy moduł do formularzy użytkownika byłby lepszym rozwiązaniem. Nie ukrywam jednak, że w swojej wizji, moduł ten miałby nieco przypominać <Raporty>. Mam w zanadrzu kilka pomysłów co do funkcjonalności i wyglądu nowego modułu, ale potrzebuję trochę czasu, żeby to wszystko poukładać i opisać.
Może jednak na początku należy się skupić nad rozbudową edytora formularzy, poznać zdanie innych użytkowników i przede wszystkim uzyskać opinię od twórców programu
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
...można i tak, tylko po co w kilku miejscach wypełniać pola z danymi? Cała modyfikacja miałaby polegać na tym, że po założeniu projektu, wprowadzamy wszystkie możliwe dane, żeby później automatycznie się utworzyły formularze gotowe do wydruku.FaFaL pisze:Zastanawiam się czy ta zakładka by nie rozrosła się za bardzo. Może lepiej będzie zbudować nowie okno "Informacje o projekcie/tabeli" ?PUG pisze: 2.Rozbudować zakładkę <WIĘCEJ> przy zakładaniu projektu - o nazwę obiektu, adres, obowiązującą skalę mapy, sekcję mapy, dodatkowe opisy definiowane przez użytkownika.
Podoba mi się pomysł zmiany nazwy z <więcej> na <Informacje o projekcie>...
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
To może inaczej, niech po naciśnięciu przycisku Informacje o projekcie pojawiało się niezależne okno - za dużo pól edycyjnych w jednym miejscu powoduje chaos który trzeba ogarnąć - co według mniej możliwe jest tylko przez niezależne okno poświęcone temu zadaniu. Ale mogę się mylić i być w mniejszości.
Może pola w Więcej zostaną tak jak są, a wszystkie dodatkowe (wraz z tymi z [Wiecej]) pojawią się oknie nowego modułu (jeśli by miałby być niezależny od Raportów).
Może pola w Więcej zostaną tak jak są, a wszystkie dodatkowe (wraz z tymi z [Wiecej]) pojawią się oknie nowego modułu (jeśli by miałby być niezależny od Raportów).
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Operaty z C-Geo
Wiekszość druków do operatu mam w OpenOffice i przewaznie sa to druki standardowe. Wielokrotnie przepisuje się te same dane, które można wyciągnąć z opisu projektu i automatycznie przerzucać do zdefiniowanych formularzy. Całkowicie popieram pomysł. Natomiast uważam, że taka funcjonalność powinna być dostępna w każdej wersji programu a nie jako płatny moduł. Nie jest to funcja związana bezpośrednio z zaawansowanymi obliczeniai geodezyjnymi i technologią. OpenOffice można sciągnąć za free a popularność modułu byłaby niewielka.
Have a nice day
Re: Operaty z C-Geo
Zgadzam się z osobnym oknem, bo miejsca rzeczywiście będzie potrzeba dość sporo - chodzi o to tylko, żeby wypełniać wszystkie dane w jednym miejscu.FaFaL pisze:To może inaczej, niech po naciśnięciu przycisku Informacje o projekcie pojawiało się niezależne okno - za dużo pól edycyjnych w jednym miejscu powoduje chaos który trzeba ogarnąć - co według mniej możliwe jest tylko przez niezależne okno poświęcone temu zadaniu. Ale mogę się mylić i być w mniejszości.
Może pola w Więcej zostaną tak jak są, a wszystkie dodatkowe (wraz z tymi z [Wiecej]) pojawią się oknie nowego modułu (jeśli by miałby być niezależny od Raportów).
Można byłoby zrobić jeszcze tak, żeby pozostawić zakładkę <Więcej> jako przeglądarkę podstawowych danych do projektu (bez możliwości edycji tych danych). Czasem zdarza się, że na szybko potrzebujemy np Nr KERG-u, czy nazwę obrębu z danego projektu... Edycja wszystkich danych odbywałaby się z pozycji <Informacje o projekcie>.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
...Jeszcze taka mała wizja modułu <Informacje o projekcie>:
Po założeniu nowego projektu i tabeli, otwiera się nowe okno (automatycznie lub spod przycisku <Informacje o projekcie>).
W oknie znajdowałyby się wszystkie informacje dotyczące projektu. Dane wprowadzane byłyby w trzech etapach:
I etap
Nazwa obiektu, KERG, Nr zlec, data rozpoczęcia i zakończenia, Nr działki lub działek, dane zleceniodawcy – te dane wypełniałoby się za każdym razem przy zakładaniu nowego projektu.
II etap
Cel i rodzaj roboty geodezyjnej, położenie obiektu (działające jak obecnie w zakładce <Więcej>), urząd (pełna nazwa – wybór między urzędami np. powiatowy albo miejski) – polegało by to na wyborze wcześniej zdefiniowanych danych, zapisanych w programie – i tu propozycja stworzenia w zakładce <Opcje> nowej zakładki <Parametry informacji o projekcie>, gdzie można by definiować po swojemu w/w dane (z II etapu).
III etap
Powierzchnia opracowania, długości poszczególnych urządzeń podziemnych – polegałoby to na przypisywaniu odpowiednich warstw utworzonych dla mapy. Np.
Długość pomierzonego kabla eNN > wybieram warstwę <eNN>
Powierzchnia opracowania > wybieram warstwę <Zakres> itd.
Po założeniu nowego projektu i tabeli, otwiera się nowe okno (automatycznie lub spod przycisku <Informacje o projekcie>).
W oknie znajdowałyby się wszystkie informacje dotyczące projektu. Dane wprowadzane byłyby w trzech etapach:
I etap
Nazwa obiektu, KERG, Nr zlec, data rozpoczęcia i zakończenia, Nr działki lub działek, dane zleceniodawcy – te dane wypełniałoby się za każdym razem przy zakładaniu nowego projektu.
II etap
Cel i rodzaj roboty geodezyjnej, położenie obiektu (działające jak obecnie w zakładce <Więcej>), urząd (pełna nazwa – wybór między urzędami np. powiatowy albo miejski) – polegało by to na wyborze wcześniej zdefiniowanych danych, zapisanych w programie – i tu propozycja stworzenia w zakładce <Opcje> nowej zakładki <Parametry informacji o projekcie>, gdzie można by definiować po swojemu w/w dane (z II etapu).
III etap
Powierzchnia opracowania, długości poszczególnych urządzeń podziemnych – polegałoby to na przypisywaniu odpowiednich warstw utworzonych dla mapy. Np.
Długość pomierzonego kabla eNN > wybieram warstwę <eNN>
Powierzchnia opracowania > wybieram warstwę <Zakres> itd.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Informacje ogólne przypisane do projektu, jednak informacje szczegółowe przypisane do tabeli/mapy (jak rodzaj roboty)
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Operaty z C-Geo
Zgadzam się. Czasem projekt wymaga zakładania wielu tabel o różnym asortymencie robót.FaFaL pisze:Informacje ogólne przypisane do projektu, jednak informacje szczegółowe przypisane do tabeli/mapy (jak rodzaj roboty)
Aczkolwiek nauczyłem się korzystać z folderów - jeśli projekt jest zbytnio rozbudowany. U mnie wygląda to tak, że zakładam Projekt o nazwie zawierającej: miejscowość ulicę nr działki i asortyment (np. BB Katowicka 354-25 SWU) a tabela to nazwy układów obowiązujących i obowiązkowo układu 2000. Taki podział obiektów bardzo umilił mi życie.
Kiedyś też zakładałem dla jednego projektu dziesiątki tabel. Nie przeczę jednak, że istnieją roboty, które wymagają wielu tabel
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pomysł jednak jak najbardziej popieram.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Zakładka <OPERAT>
Załóżmy, że mamy już w pełni działający nowy edytor formularzy, w którym tworzymy poszczególne dokumenty i pisma samo uzupełniające się dzięki odpowiednio wypełnionej zakładce <Informacje o projekcie>.
Przechodzimy do nowej zakładki <OPERAT>
Ta zakładka przypomina nieco moduł <RAPORTY>, ale to tylko podobieństwo wizualne.
Zakładka ta składa się jakby z dwóch części:
Część stała – do której należą:
OKŁADKA i SPIS TREŚCI – są to stałe i niezmienne elementy każdego operatu.
Część „zmienna”
Tu w kolejnych wierszach wybieramy wcześniej utworzone dokumenty, które są niezbędne w operacie, np.:
WNIOSEK O PRZYJĘCIE OPERATU, PROTOKÓŁ KONTROLI, SPRAWOZDANIE TECHNICZNE, SZKICE, OBLICZENIA ( w tym miejscu można byłoby zsynchronizować to z <Raportami>. Raporty z obliczeń tylko te zaznaczone i ustawione w odpowiedniej kolejności w module <Raporty>, zostałyby automatycznie wygenerowane jako ciąg dalszy do spisu treści.
Spis treści automatycznie by się mógł wygenerować dzięki podanej obok każdego dokumentu, liczbie stron.
Wygląd wiersza w module <OPERAT> to NAZWA DOKUMENTU i ILOŚĆ STRON tego dokumentu.
Otwierając kilka dokumentów w odpowiedniej kolejności z zaznaczoną ilością ich stron, automatycznie generujemy spis treści.
Przy pozycjach takich, jak materiały wyjściowe, mapa z wywiadu – zaznaczamy tylko liczbę stron.
Zaznaczając przy danym dokumencie liczbę stron jako „0” - dokument ten nie jest przypisywany do spisu treści (np. wniosek o przyjęcie i czasem protokół kontroli oddaje się z operatem jako osobne pisma).
Przykład:
Wniosek o przyjęcie operatu – 0 – nie wchodzi do spisu treści – poza operatem
Protokół kontroli – 0 – nie wchodzi do spisu treści – poza operatem
Sprawozdanie techniczne – ilość stron 1 – Spis treści 1
Szkic polowy – 3 szt. - Spis treści – 2-4
Obliczenia – generuj z raportów – automatyczne przypisanie ilości stron poszczególnych obliczeń do spisu treści:
-Wyrównanie ścisłe – spis treści 5-6
-Tachimetria – spis treści 7-8
-Niwelacja – spis treści 9
-Wykaz współrzędnych – spis treści 10-11
-Transformacja – spis treści 12-14
Materiały wyjściowe (opisy topo, mapki, wypisy i inne)– ilość stron 9 – spis treści 16-25
Mapa z wywiadu w terenie – ilość stron 2 – spis treści 26-27
Materiały dla zleceniodawcy – ilość stron 1 – spis treści 28
...W tym momencie mamy gotowy operat do wydrukowania i złożenia.
To moja kolejna wizja modułu <OPERAT>. Proszę o uwagi![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Załóżmy, że mamy już w pełni działający nowy edytor formularzy, w którym tworzymy poszczególne dokumenty i pisma samo uzupełniające się dzięki odpowiednio wypełnionej zakładce <Informacje o projekcie>.
Przechodzimy do nowej zakładki <OPERAT>
Ta zakładka przypomina nieco moduł <RAPORTY>, ale to tylko podobieństwo wizualne.
Zakładka ta składa się jakby z dwóch części:
Część stała – do której należą:
OKŁADKA i SPIS TREŚCI – są to stałe i niezmienne elementy każdego operatu.
Część „zmienna”
Tu w kolejnych wierszach wybieramy wcześniej utworzone dokumenty, które są niezbędne w operacie, np.:
WNIOSEK O PRZYJĘCIE OPERATU, PROTOKÓŁ KONTROLI, SPRAWOZDANIE TECHNICZNE, SZKICE, OBLICZENIA ( w tym miejscu można byłoby zsynchronizować to z <Raportami>. Raporty z obliczeń tylko te zaznaczone i ustawione w odpowiedniej kolejności w module <Raporty>, zostałyby automatycznie wygenerowane jako ciąg dalszy do spisu treści.
Spis treści automatycznie by się mógł wygenerować dzięki podanej obok każdego dokumentu, liczbie stron.
Wygląd wiersza w module <OPERAT> to NAZWA DOKUMENTU i ILOŚĆ STRON tego dokumentu.
Otwierając kilka dokumentów w odpowiedniej kolejności z zaznaczoną ilością ich stron, automatycznie generujemy spis treści.
Przy pozycjach takich, jak materiały wyjściowe, mapa z wywiadu – zaznaczamy tylko liczbę stron.
Zaznaczając przy danym dokumencie liczbę stron jako „0” - dokument ten nie jest przypisywany do spisu treści (np. wniosek o przyjęcie i czasem protokół kontroli oddaje się z operatem jako osobne pisma).
Przykład:
Wniosek o przyjęcie operatu – 0 – nie wchodzi do spisu treści – poza operatem
Protokół kontroli – 0 – nie wchodzi do spisu treści – poza operatem
Sprawozdanie techniczne – ilość stron 1 – Spis treści 1
Szkic polowy – 3 szt. - Spis treści – 2-4
Obliczenia – generuj z raportów – automatyczne przypisanie ilości stron poszczególnych obliczeń do spisu treści:
-Wyrównanie ścisłe – spis treści 5-6
-Tachimetria – spis treści 7-8
-Niwelacja – spis treści 9
-Wykaz współrzędnych – spis treści 10-11
-Transformacja – spis treści 12-14
Materiały wyjściowe (opisy topo, mapki, wypisy i inne)– ilość stron 9 – spis treści 16-25
Mapa z wywiadu w terenie – ilość stron 2 – spis treści 26-27
Materiały dla zleceniodawcy – ilość stron 1 – spis treści 28
...W tym momencie mamy gotowy operat do wydrukowania i złożenia.
To moja kolejna wizja modułu <OPERAT>. Proszę o uwagi
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Nie wiem czy poznał Pan program LIBRO. Pozwolę sobie zamieścić tu link do instrukcji tego programu, aby mógł Pan przeanalizować co z tego programu przydałoby się w OPERAT.
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Operaty z C-Geo
Należy pamiętać, że część obliczeń musi być wyciągana z raportów grupowo, bo np. jeśli robię podział i mam z 30 obliczeń miar ortogonalnych wykonanych na bazie materiałów archiwalnych to nie będę każdego drukował na oddzielnej stronie.Obliczenia – generuj z raportów – automatyczne przypisanie ilości stron poszczególnych obliczeń do spisu treści:
-Wyrównanie ścisłe – spis treści 5-6
-Tachimetria – spis treści 7-8
-Niwelacja – spis treści 9
-Wykaz współrzędnych – spis treści 10-11
-Transformacja – spis treści 12-14
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Operaty z C-Geo
Oczywiście. Zgadzam się. Przecież nie chodzi o to, żeby tracić niepotrzebnie kartki na wydruki.FaFaL pisze:Należy pamiętać, że część obliczeń musi być wyciągana z raportów grupowo, bo np. jeśli robię podział i mam z 30 obliczeń miar ortogonalnych wykonanych na bazie materiałów archiwalnych to nie będę każdego drukował na oddzielnej stronie.Obliczenia – generuj z raportów – automatyczne przypisanie ilości stron poszczególnych obliczeń do spisu treści:
-Wyrównanie ścisłe – spis treści 5-6
-Tachimetria – spis treści 7-8
-Niwelacja – spis treści 9
-Wykaz współrzędnych – spis treści 10-11
-Transformacja – spis treści 12-14
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
... a może wtyczka? Chociaż musiała by być raczej trudna do napisania i być stale modyfikowana. Każdy by miał propozycje, pomysły lub czy coś się komuś podoba czy nie. Tworząc operat niektóre ośrodki wymagają podania w sprawozdaniu osiągniętych błędów mp mph max i min -to albo program by pobierał je z tabeli z obliczeń albo wpisywało by się ręcznie. Także niektóre ośrodki wymagają/sugerują przygotowywanie operatów wg. ustalonych wzorów. Tak naprawdę taki moduł był by potrzebny ale z dużą możliwością edycji, bo ile geodetów/ośrodków tyle rodzajów operatów.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Operaty z C-Geo
Szablon z LIBRO do edycji plików rtf, to jest to, o co mi chodzi. Jakby to dodać do C-GEO, to rozwiązałoby problem w 80%.FaFaL pisze:Nie wiem czy poznał Pan program LIBRO. Pozwolę sobie zamieścić tu link do instrukcji tego programu, aby mógł Pan przeanalizować co z tego programu przydałoby się w OPERAT.
Co się tyczy samego programu Libro, to raczej jest to ewidencja robót geodezyjnych, zleceniodawców, faktur itd - taki kadrowiec z możliwością składania operatów. Mnie raczej chodzi o to, żeby możliwość tworzenia operatu przenieść do C-Geo, tak żeby wszystko, co się tyczy geodezji, było w jednym miejscu.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Dlatego też piszę o stworzeniu takiego formularza z możliwością edycji i wstawiania zmiennych w sposób dowolny, bo tak, jak Pan napisał - ilu geodetów/urzędów, tyle operatów.MariuszW pisze:...Każdy by miał propozycje, pomysły lub czy coś się komuś podoba czy nie. Tworząc operat niektóre ośrodki wymagają podania w sprawozdaniu osiągniętych błędów mp mph max i min -to albo program by pobierał je z tabeli z obliczeń albo wpisywało by się ręcznie. Także niektóre ośrodki wymagają/sugerują przygotowywanie operatów wg. ustalonych wzorów. Tak naprawdę taki moduł był by potrzebny ale z dużą możliwością edycji, bo ile geodetów/ośrodków tyle rodzajów operatów.
Pozdrawiam
Co do błędów mp i mh, to w sprawozdaniu można samemu wpisać, jeśli urząd tego wymaga. Mnie chodzi raczej o przepisywanie adresów, obrębów, gmin, KERG-ów - informacji, które się ciągle powtarzają. Do operatu drukuje się kilka kartek, które trzeba wcześniej powypełniać - i mój pomysł ma na celu zautomatyzowanie tego poprzez odpowiednią edycję formularzy i wstawianie zmiennych.
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
...Z innej beczki... Co się dzieje z programem LIBRO? Czy jest jakaś oficjalna strona do tego programu, demo, przykłady?
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Projekt zawieszono z powodu zbyt wielu problemów i chyba zbyt małego zainteresowania (tak mi się wydaje, w razie czego Kolega Jurek B. mnie poprawiPUG pisze:...Z innej beczki... Co się dzieje z programem LIBRO? Czy jest jakaś oficjalna strona do tego programu, demo, przykłady?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Re: Operaty z C-Geo
Dzięki za informację. W każdym razie szablon z LIBRO do edycji rtf-ów i wstawiania zmiennych chętnie bym widział w C-Geo. Ciekawe, czy byłaby szansa przenieść ten moduł do C-Geo?
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Myślę że stworzenie takiego modułu tworzenia całego operatu byłoby świetnym posunięciem i na pewno by się spotkało z aprobatą. Kiedyś myślałem o stworzeniu odpowiedniej bazy danych w accesie z podziałem na odpowiednie ODGiKi bo wiadomo że są różnice jednak utknęło ze względu na brak czasu i chęci do finalizacji.
Re: Operaty z C-Geo
heheh extra temat, ja też używam C-Geo nie tylko do obliczeń, ale i do kompletowania operatu. Może nie w takiej skali jak PUG, ale okładki, opisy do map, wykazy itp. W miarę czasu wprowadzam sobie kolejne formularze, jednak idzie to troche topornie bo sam edytor do tworzenia formularzy swoją prostotą nie rozpieszcza. Oczywiście wszystkie formularze uzupełniane są z automatu o informacje z zakładki <WIECEJ>. Dlatego też proszę o różne udogodnienia i modyfikacje tej zakładki, tak jak ostatnio prosiłem o modyfikacje TERYT'u.
Ja jestem zdecydowanie za wprowadzeniem takiego modułu do C-Geo. Wszystko jedno jak to będzie wyglądać, proszę tylko o to by ten moduł miał formułę otwartą. Np. w menu <więcej> można było sobie tworzyć własne szablony okien, jedni używają "Dziennika zgłoszeń", drudzy "księgi robót" itp. Każdy powinien móc sobie dopracować te opisy pod siebie. Menu <wiecej> wydaje mi się jednak najmniejszym problemem z tego wszystkiego. Najważniejsze chyba będzie stworzenie tego modułu do formularzy i auto uzupełnień. Ja bym tu proponował coś na wzór formularzy IPS. Jest taka firma która je tworzy, fajnie to wszystko działa, auto uzupełniania też działają rewelacyjnie. Jakby to wszystko działało w ten sposób + możliwość dostosowania własnych formularzy, druków itp. pod siebie to było by naprawdę solidne narzędzie usprawniające prace kameralne.
Dlatego bardzo popieram !
Ja jestem zdecydowanie za wprowadzeniem takiego modułu do C-Geo. Wszystko jedno jak to będzie wyglądać, proszę tylko o to by ten moduł miał formułę otwartą. Np. w menu <więcej> można było sobie tworzyć własne szablony okien, jedni używają "Dziennika zgłoszeń", drudzy "księgi robót" itp. Każdy powinien móc sobie dopracować te opisy pod siebie. Menu <wiecej> wydaje mi się jednak najmniejszym problemem z tego wszystkiego. Najważniejsze chyba będzie stworzenie tego modułu do formularzy i auto uzupełnień. Ja bym tu proponował coś na wzór formularzy IPS. Jest taka firma która je tworzy, fajnie to wszystko działa, auto uzupełniania też działają rewelacyjnie. Jakby to wszystko działało w ten sposób + możliwość dostosowania własnych formularzy, druków itp. pod siebie to było by naprawdę solidne narzędzie usprawniające prace kameralne.
Dlatego bardzo popieram !
Re: Operaty z C-Geo
Mam pytanie do Twórców C-Geo.
Czy pomysł, który przedstawiłem w tym wątku, ma jakąkolwiek szansę na realizację?
Może dało by się przynajmniej w najbliższym czasie przenieść edytor formularzy z LIBRO do C-Geo i trochę rozbudować zakładkę <Więcej>. To bardzo przyspieszyłoby i ułatwiło niejednemu użytkownikowi, składanie operatów.
Proszę o opinię Twórców i Programistów. Czy jest w ogóle taka możliwość, żeby C-Geo rozbudować o taką funkcję.
Zachęcam także użytkowników do wypowiedzi, czy projekt Wam się podoba...
Czy pomysł, który przedstawiłem w tym wątku, ma jakąkolwiek szansę na realizację?
Może dało by się przynajmniej w najbliższym czasie przenieść edytor formularzy z LIBRO do C-Geo i trochę rozbudować zakładkę <Więcej>. To bardzo przyspieszyłoby i ułatwiło niejednemu użytkownikowi, składanie operatów.
Proszę o opinię Twórców i Programistów. Czy jest w ogóle taka możliwość, żeby C-Geo rozbudować o taką funkcję.
Zachęcam także użytkowników do wypowiedzi, czy projekt Wam się podoba...
Pozdrawiam.
Re: Operaty z C-Geo
Witam
Te dwie propozycje - nowe formularze i więcej w "Więcej
na pewno będziemy wprowadzać, dziękuję za Państwa sugestie i proszę o więcej - będzie nam łatwiej je zrealizować gdy będziemy na starcie wiedzieć jaki ma być efekt końcowy.
Te dwie propozycje - nowe formularze i więcej w "Więcej
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pozdrawiam Jurek B.