C-GEO - system wspomagający pracę geodetów i projektantów
GeoOrganizer - aplikacja do zarządzania pracami geodezyjnymi
C-GML edytor mapy obiektowej, import/eksport GML
C-Raster - edytor plików graficznych z funkcjami kalibracji
Estima - programy dla administracji publicznej
GML Factory - program do walidacji plików GML
genti dama piele naturala

Aktualizacja GeoOrganizera

      

Ostatnie zmiany:

01.12.2020

Moduł Operat elektroniczny / GeoOrganizer
- YouTube mudostępniono nową aplikację mobilną dla Android - GO Skaner, do szybkiego przekazanie sfotografowanego dokumentu, przekonwertowanego w locie do formatu PDF bezpośrednio do wybranej pracy geodezyjnej GeoOrganizera/e-Operatu. Aplikacja zastępuje skaner stacjonarny, niedostępny w terenie, urzędzie, u klienta. Łatwo z jej pomocą sfotografować np. ułożone zestawy „zwrotek pocztowych”, bez konieczności ich żmudnego i wielokrotnego układania na szybie skanera,
- YouTube mdodano możliwość sprawdzania statusu pracy w portalu geodety, które działa obecnie w powiatach z systemem Geobid-u i ePODGiK (Geosystem). Warunek uzyskania odpowiedzi to   podanie w pracy Id zgłoszenia i lokalizacji pracy - co najmniej powiatu - przez kliknięcie ikonki wyboru lokalizacji "..." w oknie edycji pracy geodezyjnej,

- dla dokumentów zgromadzonych w pracy geodezyjnej w formacie JPG, PNG i TIFF dodano automatyczną konwersję do PDF przy dołączaniu do dokumentów operatu,
- dodano rozbudowany wzór spisu treści i wprowadzono możliwość edycji jego wzorca, dodana także numeracja także strony spisu treści w opcjach numerowania operatu
- Dodana możliwość wprowadzenia opisu w szablonach.
- w ustawieniach spisu treści dodana opcja edycji stopki pod spisem treści. Stopka pamiętana jest odrębnie dla każdej pracy geodezyjnej. W nowej pracy stopka będzie pusta (do czasu jej wpisania),
- wprowadzono możliwość tworzenia spisu treści dla zaznaczonych plików w zakładce Operat, jest to przydatne dla np. operatów etapowanych,
- do zakładki" Dokumenty dołączone do pracy" dodano możliwość przeciągania dokumentów myszką, np. z pulpitu, eksploratora Windows, itp. bezpośrednio do dokumentów pracy geodezyjnej,
- dodano możliwość uruchomienia serwera GeoOrganizera jako usługę - Jeżeli chcemy mieć serwer jako "usługę" należy zamknąć serwer i usunąć go z Autostartu Windowsa.
Następnie wejść do katalogu C:/GeoOrganizer i uruchomić kolejno: GO_instaluj_usluge_serwera i GO_START_serwer potem najlepiej zrestartwować Komputer.
Usługa powinna być widoczna w "Menedżerze zadań" w zakładce "Usługi" (GeoOrganizer_usługa_serwera.exe) stan - uruchomiony
- w zakładce "Operat" dodane zostały opcje: dodawanie PDF-ów bezpośrednio na tej zakładce, edycja pola "Opis pliku" - ten opis używany jest do utworzenia spisu treści.
- dodana nowa opcja w głównym oknie programu - STATUS - Sprawdza status weryfikacji operatu. Działa w powiatach z systemem GEOBID-u i e-mapy (GeoSystem)
(Warunek uzyskania odpowiedzi to podanie w pracy Id zgłoszenia i lokalizacji pracy - co najmniej powiatu - przez kliknięcie ikonki wyboru lokalizacji "..." w oknie edycji pracy geodezyjnej.)
- Zakładka "Operat" dodane zostały opcje:
dodawanie PDF-ów bezpośrednio na tej zakładce
edycja pola "Opis pliku" - ten opis uzywany jest do spisu treści
możliwość łączenia kilku zaznaczonych PDF-ów w jeden. Np po to żeby stworzyć 1 plik z kilku "Dzienników niwelacji", który potem będzie jedną pozycją w spisie treści.
możliwość dodawania strony tytułowej (i edycja jej szablonu)
- W menu Opcje->Zarządzanie usuwaniem dokumentów (dostępne tylko dla Administratora) można przegladać usuwane dokumenty , przywracać, trwale usuwać oraz zmienić liczbę dni po ktorych nastąpi trwałe automatyczne usunięcie pliku.
- w Opisie pliku (zakąłdka operat) dodana możliwość wyboru zdefiniowanych opsów
- dodana opcja personalizacji spisu tereści w "ustawieniach" operatu

 

16.09.2020

- wprowadzono nowy moduł terminarza (kalendarza) z funkcjami:
powiązanie (synchronizacja) z kalendarzami na koncie Google użytkowników GeoOrganizera, automatyczne odświeżanie terminarza,
zdarzenia mogą być teraz także wiązane z konkretną pracą - wiązanie następuje jeśli zdarzenie zostanie dodane nie z pozycji terminarza (w górnej części zakładek), ale z nowej zakładki "Terminarz" na dolnym pasku zakładek wybranej pracy.
- dodane nowe uprawnienie umożliwiające wyłączenie podglądu kalendarzy innych użytkowników, dzięki temu każdy użytkownik GeoOrganizera wielostanowiskowego może rejestrować własne wpisy w terminarzu, a tylko wybrani użytkownicy mają uprawnienia do przeglądania i edycji wpisów innych użytkowników,
- dodane wyskakujące powiadomienia o zbliżających się terminach, jeśli takie zdarzenie zostało zdefiniowane przy dodawaniu wpisu w terminarzu,
- wybór kolorów dla różnych typów wpisów i użytkowników je dodających,
- wszystkie dotychczasowe wpisy w terminarzu zostaną przypisane do aktualnie zalogowanego usera (tego przy pierwszym włączeniu po instalacji).

Uwaga! Instalując nową wersję GeoOrganizera dla wersji wielostanowiskowej należy najpierw zainstalować nowy serwer bazy danych, a później włączyć ponownie instalatora i wybrać instalację aplikacji wielostanowiskowej.

20.08.2020

- generowanie druku zgłoszenia ZG-1 zgodnego z aktualnymi przepisami rozporządzenia w sprawie wzoru zgłoszenia pracy geodezyjnej,

- dodano zakładkę Operat, w której można gromadzić dokumenty PDF z różnych źródeł, np. :
 z raportów C-GEO: wyniki obliczeń, zestawienia współrzędnych, inne raporty,
 z dokumentów generowanych bezpośrednio w GeoOrganizerze z dostępnych tam wzorców,
 z zewnętrznych dokumentów PDF zgromadzonych w GeoOrganizerze
Zakładka Operat umożliwia ustalenie kolejności dokumentów i scalenie ich w jeden kompletny plik PDF, z jednolitą numeracją stron, który po podpisaniu podpisem elektronicznym będzie gotowym operatem elektronicznym do przekazania do PODGiK,

- dla posiadaczy kwalifikowanego podpisu elektronicznego dodano obsługę podpisu elektronicznego pliku PDF. Plik PDF może także zostać podpisany przez profil zaufany (należy wtedy wejść na stronę https://moj.gov.pl/uslugi/signer/upload?xFormsAppName=SIGNER i tam podpisać wskazany plik),

15-07-2020
- nowy raport: Rozliczenie czasu pracy pracowników dla wybranej pracy, albo dla prac ze wskazanego zakresu czasowego,
- aktualizacja bazy TERYT i formularzy zgłoszeń prac,
- pobieranie numeru działki dla metryki pracy z listy działek pracy jeśli nie podano działki w zakładce Dane ogólne,
- wklejanie danych z wybranej pracy do nowej z wyłączeniem danych: koszty, czas pracy, historia, notatki,
- poprawka przewijania okna danych dodatkowych pracy,
- poprawki generowania ramek tabel formularzy,

19-06-2018

- dodano eksport faktur wystawionych w programie do pliku JPK_FA (jednolity plik kontrolny) wymagany dla deklaracji VAT,
- w danych pracy geodezyjnej dodano przycisk „Otwórz stronę portalu powiatowego''. Użycie przycisku spowoduje otwarcie w domyślnej przeglądarce internetowej właściwej strony portalu powiatowego geodety i po zalogowaniu się użytkownika, dostęp danych tam zawartych. W GeoOrganizerze zostały już zapisane wszystkie adresy portali powiatowych, które udało się odnaleźć. Użytkownik programu, może także zgłosić do nas adres portalu, którego nie ma dotąd w naszej bazie,
- wprowadzenie zakładki Czas pracy – do rejestracji czasu pracy pracowników. Gromadzi się w niej kto, kiedy wykonał jakie czynności i w jakim czasie. Słownik czynności można budować samodzielnie. W efekcie można zgromadzone dane wyeksportować do arkusza kalkulacyjnego i sporządzić np. kalkulację ilości przepracowanych godzin przez poszczególnych pracowników. Uprawnienia dostępu do tej zakładki są definiowane w panelu Konta użytkowników,
- dodano możliwość nadania działce statusu „-„ – czyli nieokreślony (nie działka przedmiotowa i nie sąsiednia),

13-01-2018

-umieszczenie na google maps zaznaczonych prac - lokalizacja z dokładnością do obrębu (na podstawie terytu w pracy lub identyfikatora działki)
-dodane 3 skórki i zmienione ikonki (lepiej się skalujące przy włączonej opcji powiększania czcionek)
-dodana możliwość importu danych ewidencyjnych także z pliku GML (okno wprowadzania pracy geodezyjnej, zakładka Działki),
-dodanie możliwości wyłączenia zakładki "koszty" przy nadawaniu uprawnień użytkowników(opcje - konta użytkowników)
-dodana możliwość eksportu punktów do pliku tekstowego i excela (okno wprowadzania pracy geodezyjnej, zakładka punkty)
-uaktualnione formularze EGiB i P
-dodane nowe pole w danych pracy "Rodzaj pracy" - pole typu słownikowego które może być również wyświetlane na liście prac i docelowo ma umożliwić
-tworzenie filtrów typu "pokaż MDCP ze statusem kompletowanie materiałów"
-dodana nowa zakładka w danych pracy z historią zmian statusów do przyszłego wykorzystania do analiz czasu trwania etapów
-dodane nowe pole "Data zmiany statusu" przechowujące ostatnią zmianę i możliwe do wyświetlania na liście prac.
Dzięki niemu mozna wykonać filtrowanie typu: "pokaz prace 'kompletowanie materiałów' z datą zmiany statusu starszą niż zadana.
-W historii możliwość edycji wpisów i dodawania pozycji niezwiązanych ze statusem.
-możliwość zapisu podglądu faktury do RTF