Wykorzystanie TERYT-u

Propozycje dotyczące rozszerzenia bądź modyfikacji istniejących opcji.
Tomek83
____
____
Posty: 151
Rejestracja: 31 mar 2007, 20:15

Wykorzystanie TERYT-u

Post autor: Tomek83 »

Bardzo podoba mi się opcja wybierania położenia przy opisach tabeli. Szkoda tylko że wybór automatyczny działa tylko do momentu powiatu, resztę danych trzeba wprowadzać samemu. A może udałoby się dodać opcję, iż na podstawie wpisanej nazwy obrębu komórki z nazwą województwa, powiatu i gminy wypełniałyby się automatycznie?? Oczywiście nazwy mogą się powtarzać dlatego przydatne byłoby wprowadzenie okna informacyjnego z którego wybralibyśmy interesujący nas obszar. W łatwy sposób można zminimalizować występowanie tego problemu przez wprowadzenie domyślnego województwa i powiatu.
W opisie dodałbym jeszcze komórkę o nazwie "Nr działki" (ponieważ obecnie wpisuję go w opcji "Zleceniodawca") oraz "Rodzaj roboty" (w którą można by wpisać czy mamy doczynienia z podziałem, mapą zasadniczą itp).
Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 8397
Rejestracja: 16 lut 2005, 20:25

Post autor: Jurek B. »

Wybieranie z danych TERYT działa do poziomu gminy.
Co do podpowiedzi województwa i powiatu - wprowadzimy to do opcji programu. Również wprowadzimy rozpoznawanie woj/pow/gminy na podstawie identyfikatora obrębu.

Co do numeru działki - nie wiem czy na poziomie projektu nie jest to zbyt szczegółowa informacja - może wystarczy dodać go do opisu tabeli?

Rodzaj roboty - też nie wiem czy lepiej dla projektu czy tabeli? Może inni użytkownicy się wypowiedzą?
Pozdrawiam Jurek B.
Bees

Post autor: Bees »

Wybieranie z danych TERYT działa do poziomu gminy.
Co do podpowiedzi województwa i powiatu - wprowadzimy to do opcji programu. Również wprowadzimy rozpoznawanie woj/pow/gminy na podstawie identyfikatora obrębu.

Warto wprowadzic chociazby wprowadzenie tych danych w formularzah tak jak nieudokumentowane zmienne ($g - godlo, $gog -gorna sekcja itd) w formularzach. Wszak w ramce zawsze sa te same dane(teryt;woj,gmina itd). Sygnalizowalem taka potrzebe ale bez echa.

Pozdrawiam!
lysy
Team
Team
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2006, 12:49

Post autor: lysy »

Witam
W następnej aktualizacji powinna być już możliwość automatycznego uzupełniania pól formularza o dane z opisu projektu bedzie to możliwe po wpisaniu następujacych tekstów

aby uzyskać:

"Nr Teryt": $pNr_Teryt
"Województwo": $pWojewodztwo
"Powiat": $pPowiat
"Gmina": $pGmina
"Id. Obrębu": $pIdObreb
"Nazwa Obrębu": $pNazwaObreb
"Karta mapy": $pKarta_Mapy
"Zleceniodawca": $pZleceniodawca
"Księga robót": $pKsiega_Robot
"KERG": $pKerg
"Projekt założył": $pUser
"Tabela podst.": $pTabela_P
"Tabela robocza": $pTabela_R
"Data założenia": $pData
"Data modyfikacji": $pData_Mod
"Data ostat. arch.": $pData_Arch

Pozdrawiam.
Bees

Post autor: Bees »

Juz jest niezle. Ale to jeszcze nie wszystko czego oczekujemy od tego rozwiazania. Chodzi o mozliwosc wpisywania w deklarowanym polu "gmina $pGmina " czyli laczenia tej zmiennej z tekstem oraz mozliwisc laczenia kilku zmiennych "gmina: $pGmina obreb: $pIdObreb ". Wtedy uzyskamy pelna funkcjonalnosc.

Pozdrawiam!
Tomaszek

Post autor: Tomaszek »

Nazwa województwa powinna być pisana z małej litery... Koniecznie trzeba zmienić ustawienia programu, ponieważ przy wykorzystaniu powyższych skrótów będziemy drukowali mapy z błędami ortograficznymi... a tego byśmy nie chcieli... :wink:

Pozdrawiam
Tomek
lysy
Team
Team
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2006, 12:49

Post autor: lysy »

Witam

Zgodnie z sugestiami została dodana mozliwość wpisywania w jednym polu tekstu składającego się napisu wpisanego i tekstu pobranego z opisu projektu, godła, współrzędnych ... np:

Gmina: $pGmina
godło: $G

jak również można wstawić kilka parametrów

wsp X: $x Y: $y

kilka uwag do tego:
po parametrze (który jest w środku) należe wstawić znak " " (spacja) lub $ ($ nie bedzie wyświetlany)
Np:
$pPowiat-$pGmina jest błędny
poprawnie należy wpisać
$pPowiat$-$pGmina ( "Opole-Czarnowąsy" )
lub
$pPowiat - $pGmina ( "Opole - Czarnowąsy" )

Dodano również możliwość wyświetlenia samej daty (bez godziny), samej godziny jaki i daty z godziną

Data
"Data założenia": $pDData
"Data modyfikacji": $pDData_Mod
"Data ostat. arch.": $pDData_Arch

Godzina
"Godzina założenia": $pGData
"Godzina modyfikacji": $pGData_Mod
"Godzina ostat. arch.": $pGData_Arch

Data i Godzina
"Data założenia": $pDGData
"Data modyfikacji": $pDGData_Mod
"Data ostat. arch.": $pDGData_Arch

jak i został możliwość wpisania
"Godzina założenia": $pData
"Godzina modyfikacji": $pData_Mod
"Godzina ostat. arch.": $pData_Arch

Pozdrawiam

Ps.
To co powyżej powinno pojawić się w najbliższej aktualizacji programu
Bees

Post autor: Bees »

lysy pisze:Witam

Zgodnie z sugestiami została dodana mozliwość wpisywania w jednym polu tekstu składającego się napisu wpisanego i tekstu pobranego z opisu projektu, godła, współrzędnych ... np:

....
....
jak i został możliwość wpisania
"Godzina założenia": $pData
"Godzina modyfikacji": $pData_Mod
"Godzina ostat. arch.": $pData_Arch

Pozdrawiam

Ps.
To co powyżej powinno pojawić się w najbliższej aktualizacji programu
Cos nie widac nowej aktualizacji z tymi funkcjami .... ?
Pozdrawiam!
Tomek83
____
____
Posty: 151
Rejestracja: 31 mar 2007, 20:15

Post autor: Tomek83 »

Bardzo podoba mi się opcja wybierania położenia przy opisach tabeli. Szkoda tylko że wybór automatyczny działa tylko do momentu powiatu, resztę danych trzeba wprowadzać samemu. A może udałoby się dodać opcję, iż na podstawie wpisanej nazwy obrębu komórki z nazwą województwa, powiatu i gminy wypełniałyby się automatycznie?? Oczywiście nazwy mogą się powtarzać dlatego przydatne byłoby wprowadzenie okna informacyjnego z którego wybralibyśmy interesujący nas obszar. W łatwy sposób można zminimalizować występowanie tego problemu przez wprowadzenie domyślnego województwa i powiatu.
Jeśli ta opcja została dodana to ja nie mogę jej znaleźć. Czy mógłby mnie ktoś pokierować jak ona działa. Pozostałe opcje opisane w tym poście działają bez problemu również godzina - problem może tkwi w tym iż wybierasz godzinę z daty archiwizacji a ta nie została jeszcze dokonana, wówczas pojawia się pusta kratka.
Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 8397
Rejestracja: 16 lut 2005, 20:25

Post autor: Jurek B. »

Witam
W bieżącej aktualizacja opcje te są dodane i działają.
W praktyce wygląda to tak:
Można te oznaczenia wprowadzać albo w edytorze formularzy - aktualizując wzorcowy formularcz, albo juz w menu Mapa-Formularz - po wczytaniu konkretnego formularza, wprowadzać do odpowiednich pól odpowiednie określenia.
Np. w formularzu SZKIC1.FRM można kliknąć na pole tekstowe w tabelce Data i tam wpisać datę założenia: $pDData.
Podobnie postępować można z innymi danymi.
Na podglądzie i na wydruku pojawią się wartości widoczne w oknie projektu (np. KERG,Gmina itp.).
Pozdrawiam Jurek B.
Tomek83
____
____
Posty: 151
Rejestracja: 31 mar 2007, 20:15

Post autor: Tomek83 »

Hmm... Jeśli chodzi o wypełnianie danych w formularzach nie ma problemu bo wszystko działa tak jak Pan napisał.
Chodzi mi o domyślne wybieranie województwa, powiatu itd. w opisie projektu. Nie wiem na jakiej zasadzie została wprowadzona ta opcja.[/quote]
Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 8397
Rejestracja: 16 lut 2005, 20:25

Post autor: Jurek B. »

Czegoś takiego jak domyślne wybieranie województwa, powiatu, itp. nie ma - rozumiem pod tym jakiś automat który przy założeniu projektu sam określi lokalizację.
Obecnie można klikając na przycisk "wybierz położenie" w opisie dodatkowym w oknie projektów wybrać z listy województw, powiatów, gmin właściwą lokalizację
Pozdrawiam Jurek B.
ODPOWIEDZ