model OpenGL

Propozycje dotyczące rozszerzenia bądź modyfikacji istniejących opcji.
marcinn
VIP
VIP
Posty: 1159
Rejestracja: 07 mar 2013, 11:52
Lokalizacja: oświęcim

model OpenGL

Post autor: marcinn »

Czy jest możliwość wprowadzenia opcji przeskalowania osi Z?
Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 8423
Rejestracja: 16 lut 2005, 20:25

Re: model OpenGL

Post autor: Jurek B. »

Proszę wcisnąć tą zakreśloną ikonkę w oknie widoku 3D:
Załączniki
Zrzut ekranu 2024-01-16 225345.png
Zrzut ekranu 2024-01-16 225345.png (19.23 KiB) Przejrzano 2410 razy
Pozdrawiam Jurek B.
marcinn
VIP
VIP
Posty: 1159
Rejestracja: 07 mar 2013, 11:52
Lokalizacja: oświęcim

Re: model OpenGL

Post autor: marcinn »

Jurek B. pisze: 16 sty 2024, 22:55 Proszę wcisnąć tą zakreśloną ikonkę w oknie widoku 3D:
Dziękuję za podpowiedź! Przydałoby się skalowanie takie jest jest w opcji "model", że skalę możemy zmniejszać i zwiększać. Aktualnie jak zwiększymy skalę to nie ma opcji powrotu. Trzeba wyłączyć i włączyć na nowo model. Fajnie gdyby dało się też włączyć podgląd pikiet
Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 8423
Rejestracja: 16 lut 2005, 20:25

Re: model OpenGL

Post autor: Jurek B. »

W wersji testowej dodaliśmy możliwość zmniejszenia skali Z modelu OPEN GL.
Pozdrawiam Jurek B.
marcinn
VIP
VIP
Posty: 1159
Rejestracja: 07 mar 2013, 11:52
Lokalizacja: oświęcim

Re: model OpenGL

Post autor: marcinn »

Jurek B. pisze: 18 sty 2024, 16:08 W wersji testowej dodaliśmy możliwość zmniejszenia skali Z modelu OPEN GL.
Super! Fajnie gdyby jeszcze nie zmieniał się widok- przy każdym kliknięciu przeskalowania widok wraca do pozycji początkowej i trochę to utrudnia skalowanie
marcinn
VIP
VIP
Posty: 1159
Rejestracja: 07 mar 2013, 11:52
Lokalizacja: oświęcim

Re: model OpenGL

Post autor: marcinn »

Są jakieś ograniczenia przy generowaniu modelu 3D? Chciałem wymodelować spory obszar (77300pikiet) i program ciągle mieli. Zastanawiam się czy to wynika z jakiś ograniczeń (obszarowych, ilości punktów w modelu), czy po prostu jest to zbyt wiele dla Cgeo?
Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 8423
Rejestracja: 16 lut 2005, 20:25

Re: model OpenGL

Post autor: Jurek B. »

marcinn pisze: 11 kwie 2024, 20:06 Są jakieś ograniczenia przy generowaniu modelu 3D? Chciałem wymodelować spory obszar (77300pikiet) i program ciągle mieli. Zastanawiam się czy to wynika z jakiś ograniczeń (obszarowych, ilości punktów w modelu), czy po prostu jest to zbyt wiele dla Cgeo?
Raczej to co innego, bo modele robiliśmy na około 1mln pkt. - ale już większej ilości raczej nie polecam.
Oczywiście model siatki trójkątów.
Pozdrawiam Jurek B.
marcinn
VIP
VIP
Posty: 1159
Rejestracja: 07 mar 2013, 11:52
Lokalizacja: oświęcim

Re: model OpenGL

Post autor: marcinn »

Jurek B. pisze: 11 kwie 2024, 20:46 Raczej to co innego, bo modele robiliśmy na około 1mln pkt. - ale już większej ilości raczej nie polecam.
Oczywiście model siatki trójkątów.
Obliczenie modelu się wykonuje. Co prawda trwa długo (kilka minut), ale się policzyło. Obszar 80ha. Tylko mam tu na myśli samo wyświetlanie modelu, czyli ikonka ołówka (rysunek) i potem model (OpenGL). Ten rysunek się nie generuje. Rysunek w starszym formacie z pozycji Rysunek>Model się generuje i to dość szybko. Praca jest trochę ociężała, ale coś się pokazuje
Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 8423
Rejestracja: 16 lut 2005, 20:25

Re: model OpenGL

Post autor: Jurek B. »

marcinn pisze: 11 kwie 2024, 20:58
Jurek B. pisze: 11 kwie 2024, 20:46 Raczej to co innego, bo modele robiliśmy na około 1mln pkt. - ale już większej ilości raczej nie polecam.
Oczywiście model siatki trójkątów.
Obliczenie modelu się wykonuje. Co prawda trwa długo (kilka minut), ale się policzyło. Obszar 80ha. Tylko mam tu na myśli samo wyświetlanie modelu, czyli ikonka ołówka (rysunek) i potem model (OpenGL). Ten rysunek się nie generuje. Rysunek w starszym formacie z pozycji Rysunek>Model się generuje i to dość szybko. Praca jest trochę ociężała, ale coś się pokazuje
Przydałyby się te dane do sprawdzenia. U mnie na 77 tys. pkt po około 20 min. wyświetlił się model OpenGL.
Pozdrawiam Jurek B.
marcinn
VIP
VIP
Posty: 1159
Rejestracja: 07 mar 2013, 11:52
Lokalizacja: oświęcim

Re: model OpenGL

Post autor: marcinn »

Jurek B. pisze: 14 kwie 2024, 20:57
Przydałyby się te dane do sprawdzenia. U mnie na 77 tys. pkt po około 20 min. wyświetlił się model OpenGL.
Aż tyle nie czekałem, więc być może po takim czasie się pojawi. Pytanie czy da się to jakoś usprawnić? Czekanie za każdym razem 20-30min na model to bardzo długo. Trafiła się robota na obliczenie sporego obszaru, ale potrzebuję często zrobić podgląd na model, żeby wychwycić nieprawidłowości i je korygować. Ale ten czas oczekiwania zabija całą procedurę.
marcinn
VIP
VIP
Posty: 1159
Rejestracja: 07 mar 2013, 11:52
Lokalizacja: oświęcim

Re: model OpenGL

Post autor: marcinn »

A czy można byłoby dorzucić opcję wyświetlania nr pikiet? I jeszcze prośba z kiedyś- gdyby przy przeskalowywaniu osi Z, widok pozostawał bez zmian (nie wracał do pozycji początkowej)
ODPOWIEDZ