Strona 1 z 1

model OpenGL

: 16 sty 2024, 21:33
autor: marcinn
Czy jest możliwość wprowadzenia opcji przeskalowania osi Z?

Re: model OpenGL

: 16 sty 2024, 22:55
autor: Jurek B.
Proszę wcisnąć tą zakreśloną ikonkę w oknie widoku 3D:

Re: model OpenGL

: 17 sty 2024, 10:26
autor: marcinn
Jurek B. pisze: 16 sty 2024, 22:55 Proszę wcisnąć tą zakreśloną ikonkę w oknie widoku 3D:
Dziękuję za podpowiedź! Przydałoby się skalowanie takie jest jest w opcji "model", że skalę możemy zmniejszać i zwiększać. Aktualnie jak zwiększymy skalę to nie ma opcji powrotu. Trzeba wyłączyć i włączyć na nowo model. Fajnie gdyby dało się też włączyć podgląd pikiet

Re: model OpenGL

: 18 sty 2024, 16:08
autor: Jurek B.
W wersji testowej dodaliśmy możliwość zmniejszenia skali Z modelu OPEN GL.

Re: model OpenGL

: 18 sty 2024, 16:52
autor: marcinn
Jurek B. pisze: 18 sty 2024, 16:08 W wersji testowej dodaliśmy możliwość zmniejszenia skali Z modelu OPEN GL.
Super! Fajnie gdyby jeszcze nie zmieniał się widok- przy każdym kliknięciu przeskalowania widok wraca do pozycji początkowej i trochę to utrudnia skalowanie

Re: model OpenGL

: 11 kwie 2024, 20:06
autor: marcinn
Są jakieś ograniczenia przy generowaniu modelu 3D? Chciałem wymodelować spory obszar (77300pikiet) i program ciągle mieli. Zastanawiam się czy to wynika z jakiś ograniczeń (obszarowych, ilości punktów w modelu), czy po prostu jest to zbyt wiele dla Cgeo?

Re: model OpenGL

: 11 kwie 2024, 20:46
autor: Jurek B.
marcinn pisze: 11 kwie 2024, 20:06 Są jakieś ograniczenia przy generowaniu modelu 3D? Chciałem wymodelować spory obszar (77300pikiet) i program ciągle mieli. Zastanawiam się czy to wynika z jakiś ograniczeń (obszarowych, ilości punktów w modelu), czy po prostu jest to zbyt wiele dla Cgeo?
Raczej to co innego, bo modele robiliśmy na około 1mln pkt. - ale już większej ilości raczej nie polecam.
Oczywiście model siatki trójkątów.

Re: model OpenGL

: 11 kwie 2024, 20:58
autor: marcinn
Jurek B. pisze: 11 kwie 2024, 20:46 Raczej to co innego, bo modele robiliśmy na około 1mln pkt. - ale już większej ilości raczej nie polecam.
Oczywiście model siatki trójkątów.
Obliczenie modelu się wykonuje. Co prawda trwa długo (kilka minut), ale się policzyło. Obszar 80ha. Tylko mam tu na myśli samo wyświetlanie modelu, czyli ikonka ołówka (rysunek) i potem model (OpenGL). Ten rysunek się nie generuje. Rysunek w starszym formacie z pozycji Rysunek>Model się generuje i to dość szybko. Praca jest trochę ociężała, ale coś się pokazuje

Re: model OpenGL

: 14 kwie 2024, 20:57
autor: Jurek B.
marcinn pisze: 11 kwie 2024, 20:58
Jurek B. pisze: 11 kwie 2024, 20:46 Raczej to co innego, bo modele robiliśmy na około 1mln pkt. - ale już większej ilości raczej nie polecam.
Oczywiście model siatki trójkątów.
Obliczenie modelu się wykonuje. Co prawda trwa długo (kilka minut), ale się policzyło. Obszar 80ha. Tylko mam tu na myśli samo wyświetlanie modelu, czyli ikonka ołówka (rysunek) i potem model (OpenGL). Ten rysunek się nie generuje. Rysunek w starszym formacie z pozycji Rysunek>Model się generuje i to dość szybko. Praca jest trochę ociężała, ale coś się pokazuje
Przydałyby się te dane do sprawdzenia. U mnie na 77 tys. pkt po około 20 min. wyświetlił się model OpenGL.

Re: model OpenGL

: 15 kwie 2024, 09:43
autor: marcinn
Jurek B. pisze: 14 kwie 2024, 20:57
Przydałyby się te dane do sprawdzenia. U mnie na 77 tys. pkt po około 20 min. wyświetlił się model OpenGL.
Aż tyle nie czekałem, więc być może po takim czasie się pojawi. Pytanie czy da się to jakoś usprawnić? Czekanie za każdym razem 20-30min na model to bardzo długo. Trafiła się robota na obliczenie sporego obszaru, ale potrzebuję często zrobić podgląd na model, żeby wychwycić nieprawidłowości i je korygować. Ale ten czas oczekiwania zabija całą procedurę.