Tworzenie obiektów tylko na kodach
Tworzenie obiektów tylko na kodach
fajna była by opcja gdyby podczas tworzenia obiektu (czy to zamkniętego czy otwartego) zaczepianie odbywało by się tylko do punktów z takimi a takimi kodami. Szczególnie warzene przy granicach i uzbrojeniu.
Ustaw odpowiednio atrybuty warstw. Wszystkie ustaw jako "widoczną" tylko, a dla tej warstwy, na której właśnie pracujesz ustaw "edytowalna". Wówczas będziesz mógł tworzyć obiekty z punktów znajdujących się tylko na jednej warstwie. Przy czym , należy pamiętać, ze do jednej warstwy może być przyporządkowane więcej niż jeden kod. Wszystko zależy od Ciebie jak sobie pracę zorganizujesz. Jeśli na warstwie będziesz miał jeden kod i inne warstwy nieaktywne , to będziesz własnie pracował w trybie o który pytasz.
poczytaj tu: http://www.softline.xgeo.pl/phpBB/viewtopic.php?t=8203 albo jeszcze lepiej, to zacznij od instrukcji w dziale "do pobrania"
Na to też jest rada, ale w pierwszym kroku należy wyłączyć w opcjach programu opcję "przypisanie kodów punktów do warstw" (a może i nie trzeby wyłączać, już nie pamiętam ), a następnie korzystać na mapie z funkcji K-1, dzięki temu włazy różnych sieci będą na różnych warstwach choć mają ten sam kod . Mam nadzieję że to pomoże. Muszę przyznać, że w instrukcji są pewne opisy ale czasem ciężko z tych opisów dojść do czego dana funkcja może się przydać w praktyce i jak ją wtedy zastosować - popisałem jakieś tutoriale, ale akurat nie dotyczące tego problemu, może jak znajdę chwilkęszkoda tylko, że nie ma ręcznego przenoszenia symboli na konkretną warstwę bo kod WLZ może być na kilku warstwach
Ostatnio zmieniony 06 maja 2009, 15:59 przez FaFaL, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Rafał Kocierz