Witam
Jest już wersja testowa C-Geo zawierająca możliwość podania przesunięcia H niwelety - w zakładce Łuki pionowe - bardzo proszę o testy jak to działa.
Trasy - przesunięcie H niwelety
Trasy - przesunięcie H niwelety
Pozdrawiam Jurek B.
Re: Trasy - przesunięcie H niwelety
witam, nie widzę sensu wprowadzania takiej opcji, definicja niwelety w module tras musi być jednoznaczna, wprowadzona raz i już tam nie zaglądamy bo napytamy sobie biedy. różnego rodzaju przesunięcia i offsety należy stosować w obliczeniach punktów czy krawędzi ale wszystkie obliczenia bazują na raz wprowadzonej NIEZMIENNEJ niwelecie. To tak samo jakby w zakładce trasa dodać opcję "przesuń oś trasy w lewo" albo "obróć o X gradów".
dodane:
obejrzałem ale natychmiast skasowałem to szatańskie narzędzie
dodane:
obejrzałem ale natychmiast skasowałem to szatańskie narzędzie

Pozdrawiam Waldek Klimek
Re: Trasy - przesunięcie H niwelety
witam
Moim zdaniem jest to b.dobre rozwiązanie.
Zgadzam się, że ta funkcja powinna być używana b. rozważnie, a samo zadanie z obniżeniem niwelety zapisane "jako" i bazujące na sprawdzonych obliczeniach bez tego przesunięcia.
Niweleta jest niezmienną częścią projektu, natomiast przejście na poszczególne warstwy jest b.kłopotliwe i czasochłonne.
Warstwy konstrukcji drogi oraz korony robót ziemnych wcale nie muszą być równoległe do warstwy ścieralnej.
Często trzeba to robić w arkuszu excela lub modelować korytarz 3d w programie CAD za kilkadziesiąt tysięcy złotych i i tak jest z tym kłopot z uwagi na różne ograniczenia, c-geo natomiast omija tu wiele z nich i upraszcza temat.
Bardzo ważne jest również, że mamy podkładkę w formie czytelnego raportu, który może być decydujący w rozmowach z uczestnikami procesu budowlanego.
Również odtworzenie modelu DTM drogi np. do równiarki czy modelu dna wykopów nie powinno być teraz problemem i nie trzeba już korzystać z ubogich i często obciążonych poważnymi błędami-przekrojów poprzecznych.
Przekroje na dowolnym poziomie można teraz wyliczyć praktycznie w każdym punkcie, szczególnie jeżeli jest to konstrukcja uliczna np. z kilkoma jezdniami, zatokami, czy torowiskiem tramwajowym.
pozdrawiam
Grzegorz
Moim zdaniem jest to b.dobre rozwiązanie.
Zgadzam się, że ta funkcja powinna być używana b. rozważnie, a samo zadanie z obniżeniem niwelety zapisane "jako" i bazujące na sprawdzonych obliczeniach bez tego przesunięcia.
Niweleta jest niezmienną częścią projektu, natomiast przejście na poszczególne warstwy jest b.kłopotliwe i czasochłonne.
Warstwy konstrukcji drogi oraz korony robót ziemnych wcale nie muszą być równoległe do warstwy ścieralnej.
Często trzeba to robić w arkuszu excela lub modelować korytarz 3d w programie CAD za kilkadziesiąt tysięcy złotych i i tak jest z tym kłopot z uwagi na różne ograniczenia, c-geo natomiast omija tu wiele z nich i upraszcza temat.
Bardzo ważne jest również, że mamy podkładkę w formie czytelnego raportu, który może być decydujący w rozmowach z uczestnikami procesu budowlanego.
Również odtworzenie modelu DTM drogi np. do równiarki czy modelu dna wykopów nie powinno być teraz problemem i nie trzeba już korzystać z ubogich i często obciążonych poważnymi błędami-przekrojów poprzecznych.
Przekroje na dowolnym poziomie można teraz wyliczyć praktycznie w każdym punkcie, szczególnie jeżeli jest to konstrukcja uliczna np. z kilkoma jezdniami, zatokami, czy torowiskiem tramwajowym.
pozdrawiam
Grzegorz