Trasy - przesunięcie H niwelety

Propozycje dotyczące rozszerzenia bądź modyfikacji istniejących opcji.
Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 8171
Rejestracja: 16 lut 2005, 20:25

Trasy - przesunięcie H niwelety

Post autor: Jurek B. »

Witam
Jest już wersja testowa C-Geo zawierająca możliwość podania przesunięcia H niwelety - w zakładce Łuki pionowe - bardzo proszę o testy jak to działa.
Pozdrawiam Jurek B.
Awatar użytkownika
walklim
____
____
Posty: 242
Rejestracja: 19 gru 2006, 00:32
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Trasy - przesunięcie H niwelety

Post autor: walklim »

witam, nie widzę sensu wprowadzania takiej opcji, definicja niwelety w module tras musi być jednoznaczna, wprowadzona raz i już tam nie zaglądamy bo napytamy sobie biedy. różnego rodzaju przesunięcia i offsety należy stosować w obliczeniach punktów czy krawędzi ale wszystkie obliczenia bazują na raz wprowadzonej NIEZMIENNEJ niwelecie. To tak samo jakby w zakładce trasa dodać opcję "przesuń oś trasy w lewo" albo "obróć o X gradów".

dodane:

obejrzałem ale natychmiast skasowałem to szatańskie narzędzie :twisted:
Pozdrawiam Waldek Klimek
tinserwis
_
_
Posty: 5
Rejestracja: 27 sty 2012, 10:10

Re: Trasy - przesunięcie H niwelety

Post autor: tinserwis »

witam
Moim zdaniem jest to b.dobre rozwiązanie.
Zgadzam się, że ta funkcja powinna być używana b. rozważnie, a samo zadanie z obniżeniem niwelety zapisane "jako" i bazujące na sprawdzonych obliczeniach bez tego przesunięcia.

Niweleta jest niezmienną częścią projektu, natomiast przejście na poszczególne warstwy jest b.kłopotliwe i czasochłonne.
Warstwy konstrukcji drogi oraz korony robót ziemnych wcale nie muszą być równoległe do warstwy ścieralnej.
Często trzeba to robić w arkuszu excela lub modelować korytarz 3d w programie CAD za kilkadziesiąt tysięcy złotych i i tak jest z tym kłopot z uwagi na różne ograniczenia, c-geo natomiast omija tu wiele z nich i upraszcza temat.
Bardzo ważne jest również, że mamy podkładkę w formie czytelnego raportu, który może być decydujący w rozmowach z uczestnikami procesu budowlanego.

Również odtworzenie modelu DTM drogi np. do równiarki czy modelu dna wykopów nie powinno być teraz problemem i nie trzeba już korzystać z ubogich i często obciążonych poważnymi błędami-przekrojów poprzecznych.
Przekroje na dowolnym poziomie można teraz wyliczyć praktycznie w każdym punkcie, szczególnie jeżeli jest to konstrukcja uliczna np. z kilkoma jezdniami, zatokami, czy torowiskiem tramwajowym.

pozdrawiam
Grzegorz
ODPOWIEDZ