Czym różni się odszukanie od wznowienia granic

Dyskusje na dowolne tematy "około-geodezyjne". Zapraszamy !
myslu

Czym różni się odszukanie od wznowienia granic

Post autor: myslu »

Witam,
w związku z tym że jestem laikiem w tym temacie byłbym wdzięczny za poradę odnośnie czym różni się wznowienie od odszukania granic. Na dzień dzisiejszy wiem tylko tyle że odszukanie jest dużo tańsze. Jednak czy warto w to wejść i zaoszczędzić czy lepiej wydać więcej i zrobić wznowienie. Chodzi mi różnież o to co daje mi większą pewność (chodzi o to żeby nikt nie mógł mi pote powiedzieć że zabrałem mu jego część działki). Jeden z geodetów namawiał mnie na odszukanie twierdząc że to pewne, tańsze i szybsze rozwiązanie, ale czy napewno miał rację??
Za wszelkie porady będę niezmiernie wdzięczny.
Z poważaniem
Bartosz M.
geobiuro
______
______

Post autor: geobiuro »

Witam.

Z poniższego tekstu domyślam się, że chodzi o:
- rozgraniczenie, to postępowanie administracyjne, które jest złożone i bardzo czasochłonne
i
- wznowienie znaków granicznych może wystąpić między innymi po przeprowadzonym
postępowaniu rozgraniczeniowym.

Jeżeli chodzi o „wyższość świąt nad świętami” to są dwa różne postępowania;
rozgraniczenie prowadzi do ustalenia przebiegu granic i ich utrwalenia.
a
wznowienie prowadzi do wznowienia ustalonych uprzednio znaków granicznych.

Proponuję zapoznać się z:

USTAWA
z dnia 17 maja 1989 r.
Prawo geodezyjne i kartograficzne.*
Rozdział 6
Rozgraniczanie nieruchomości

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRÓW SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI ORAZ ROLNICTWA I GOSPODARKI ŻYWNOŚCIOWEJ
z dnia 14 kwietnia 1999 r.
w sprawie rozgraniczania nieruchomości.
(Dz. U. z dnia 20 maja 1999 r.)

oraz ewentualnie z:
http://www.softline.xgeo.pl/phpBB/viewt ... ht=granice

Z poważaniem.
AM
Ostatnio zmieniony 14 lip 2009, 20:09 przez geobiuro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
FaFaL
Team
Team
Kontakt:

Post autor: FaFaL »

Ja może troszkę inaczej...