błąd otwarcia tabeli

Dyskusje od wersji C-GEO 1.0 do 7.0
irek146

błąd otwarcia tabeli

Post autor: irek146 »

Podczas próby otwarcia tabeli wyskakuje b³±d ,który pojawi³ siê po popnownym zainstalowaniu cgeo .inne projekty dzia³aj±.Proszê o pomoc.

\"Access violation at adress 00404CBE in module \'cgeo7.exe\'.Read of address 00000000\"

W za³±czniku przesy³am w/w projekt .
winXP c-geo 7.0.0.50

Przepraszam nie mogê za³adowaæ pliku z projektem,czy kto¶ wie jak to zrobiæ?<br><br>Edytowany przez: irek146, w: 22.05.2006 09:00
Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 8504
Rejestracja: 16 lut 2005, 20:25

Re:błąd otwarcia tabeli

Post autor: Jurek B. »

Witam
Proszê spróbowaæ zrobiæ naprawê bazy danych - pod¶wietliæ nazwê tabeli w oknie projektów, nacisn±æ prawy klawisz myszki i wybraæ opcjê Naprawa bazy danych. Je¿eli to nie pomo¿e - proszê wys³aæ projekt na softline@geo.pl
Pozdrawiam Jurek B.
dobrowolski

Re:błąd otwarcia tabeli

Post autor: dobrowolski »

A ja polecam usuniêcie tej awarii \"sposobem Adama\" opisanym przez niego w po¶cie z dnia 19.05.2006. Dziêki temu uda³o mi siê uratowaæ projekt, czego nie mog³em dokonaæ poprzez naprawê bazy danych w wersji 7.50. Panie Jurku B. w tej sytuacji nie przes³a³em projektu do naprawy, poniewa¿ sprawa sta³a siê ju¿ nieaktualna dziêki Adamowi, którego sposób okaza³ siê bardzo oryginalny a przde wszystkim skuteczny.Du¿e brawa dla Adama!.
pozdrowienia - Janusz D.
irek146

Re:błąd otwarcia tabeli

Post autor: irek146 »

Niestety sposób Adama nie zda³ rezultatu na cgeo v.6 wyskakuje po naprawie ten sam b³±d co w v.7.0.050
Postaram siê wys³aæ uszkodzony projekt na adres email<br><br>Edytowany przez: irek146, w: 23.05.2006 07:30
energeo
VIP
VIP
Posty: 962
Rejestracja: 19 mar 2005, 00:14

Re:błąd otwarcia tabeli

Post autor: energeo »

Nie twierdzê ¿e to pomo¿e ale mo¿na sprawdziæ przy naprawie oprócz polecanego ju¿ kiedy¶ jeszcze ten programik, do kompletu. Obrazek<br><br>Edytowany przez: energeo, w: 23.05.2006 08:14
pozdrawiam
wini
irek146

Re:błąd otwarcia tabeli

Post autor: irek146 »

W jaki sposób mogêprzes³aæ uszkodzony projekt (ok.390 KB) ??

OK.. Juz wys³a³em na emaila<br><br>Edytowany przez: irek146, w: 23.05.2006 08:44
irek146

Re:błąd otwarcia tabeli

Post autor: irek146 »

Niestety projekt nie nadawa³ siê ju¿ do naprawy ,polecia³ do \"kosza\" .Temat zamkniêty dla mnie.Dziêkuje za pomoc i Pozdrawiam
Stahoo

Re:błąd otwarcia tabeli

Post autor: Stahoo »

dobrowolski pisze:A ja polecam usuni&ecirc;cie tej awarii "sposobem Adama" opisanym przez niego w po&para;cie z dnia 19.05.2006.
Przeszukalem cale forum i nie znalazle "sposobu Adama". Albo tego juz nie ma, albo osleplem juz do reszty. Moze ktos pomoze? Moze Adam odpisze?

Stahoo
Awatar użytkownika
FaFaL
Team
Team
Posty: 3198
Rejestracja: 11 lip 2005, 14:09
Lokalizacja: Opole..Kraków
Kontakt:

Post autor: FaFaL »

To był taki sposób, aby naprawić uszkodzoną tabelę w C-GEO w wersji cosik koło 6.0 gdy były jeszcze dostępne dwa etapy naprawy bazy.
Pozdrawiam Rafał Kocierz
Adam
____
____
Posty: 156
Rejestracja: 20 mar 2005, 12:49
Lokalizacja: Silesia

Naprawa projektów.

Post autor: Adam »

Zostałem wezwany do odpowiedzi w sprawie naprawy projektów.
Kiedyś, w pilnej potrzebie, szukałem sposobu wyjścia z kłopotu. Narzędzie "naprawy" nie dawało pozytywnych wyników, dlatego w swej rozpaczy sięgnąłem do starszej wersji (szóstki) C- Geo, w której jest naprawa II stopnia. Jej użycie dało oczekiwane rezultaty.
Myślę, że było to jakieś ryzyko (jego stopień może ocenić tylko fachowiec) ale w pewnych sytuacjach warto je podjąć - nieświadomość dodaje odwagi. Zresztą, czy takie duże to ryzyko, jeśli robota, na którą poświęciłeś ileś tam czasu, wali się? Autorzy programu napisali, że pracują nad "bezpieczniejszym narzędziem" niż II stopień w v. 6. Trzymamy za słowo licząc, że będzie to zrealizowane już w v. 8
Jeśli już jestem przy głosie, to pytanie. Co dzieje się z programem do zarządzania naszych zleceń? Bardzo ciekawy jestem jego możliwości, a zwłaszcza zastosowań.
Pozdrawiam wszystkich - Adam
dobrowolski

Post autor: dobrowolski »

Dokładnie tak jak napisał Rafał. Chodzi o to, aby uszkodzony projekt odpalić w wersji 6 w I i II stopniu naprawy bazy. Efekt będzie napewno. Jeszcze wczoraj korzystałem z tego sposobu skutecznie.
pozdrowienia - Janusz D.
Awatar użytkownika
logis
Team
Team
Posty: 628
Rejestracja: 13 gru 2005, 10:34
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Naprawa projektów.

Post autor: logis »

Co dzieje się z programem do zarządzania naszych zleceń? Bardzo ciekawy jestem jego możliwości, a zwłaszcza zastosowań.
Kończymy przygotowanie pierwszej wersji do testowania przez użytkowników, aktualnie piszę do niego instrukcję. Proszę o jeszcze parę dni cierpliwości. Program - robocza nazwa Libro - ma służyć do prowadzenia bazy danych o zleceniach, klientach itp. współpracuje z C-Geo i przede wszystkim ma automatycznie generować podstawowe dokumenty wchodzące w skład operatu.
Jacek
energeo
VIP
VIP
Posty: 962
Rejestracja: 19 mar 2005, 00:14

Post autor: energeo »

Kiedyś już polecałem ten program ale widać zaginął w odmętach forum ;)
(wrzucić do katalogu C-GEO7, czasem mnie ratował)
Załączniki
Obrazek
Obrazek
wini_118.gif (11.86 KiB) Przejrzano 12106 razy
pozdrawiam
wini
Stahoo

Post autor: Stahoo »

energeo pisze:Kiedyś już polecałem ten program ale widać zaginął w odmętach forum ;)
(wrzucić do katalogu C-GEO7, czasem mnie ratował)
Mi nie pomogl ale okazalo sie, ze jezeli nie pomoga naprawa bazy to nalezy zrestartowac kompa i sprobowac ponownie.
Stahoo

Re: Naprawa projektów.

Post autor: Stahoo »

logis pisze:Co dzieje się z programem do zarządzania naszych zleceń? Bardzo ciekawy jestem jego możliwości, a zwłaszcza zastosowań.
Kończymy przygotowanie pierwszej wersji do testowania przez użytkowników, aktualnie piszę do niego instrukcję. Proszę o jeszcze parę dni cierpliwości. Program - robocza nazwa Libro - ma służyć do prowadzenia bazy danych o zleceniach, klientach itp. współpracuje z C-Geo i przede wszystkim ma automatycznie generować podstawowe dokumenty wchodzące w skład operatu.
Jacek
Czekamy z nadzieja, bo produkty konkurencji nie sprostaly naszym oczekiwaniom. Pal licho to generowanie dokumentow ale dobre narzedzie do zarzadzania to jest cos. Zwlaszcza jezeli bedzie mozliwosc dodawania wlasnych "wlasciwosci" danego zlecenia. Jesli chodzi o nas to tutaj konkurencja wysiadla, bo kazdy sobie to po swojemu organizuje. Musielismy wiec wrocic do starego poczciwego Excela, ktory dodatkowo wszystko ladnie posortuje w zaleznosci od wybranego kryterium ("wlasciwosci zlecenia").
Awatar użytkownika
logis
Team
Team
Posty: 628
Rejestracja: 13 gru 2005, 10:34
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Libro c.d.

Post autor: logis »

Hmmm... myśmy założyli, że generowanie operatu z bazy danych będzie dość ważną cechą tego programu. W takim razie skoro faktycznie użytkownikom zależy bardziej na zarządzaniu projektami, to proszę o wskazówki jakie własności robót/zleceń chcecie rejestrować w systemie ?
Czego oczekujecie od takiego programu ? Proszę (i dziękuję :-) o konkretne przykłady.
Jacek
Stahoo

Re: Libro c.d.

Post autor: Stahoo »

logis pisze:Hmmm... myśmy założyli, że generowanie operatu z bazy danych będzie dość ważną cechą tego programu. W takim razie skoro faktycznie użytkownikom zależy bardziej na zarządzaniu projektami, to proszę o wskazówki jakie własności robót/zleceń chcecie rejestrować w systemie ?
Czego oczekujecie od takiego programu ? Proszę (i dziękuję :-) o konkretne przykłady.
Jacek
Moim zdaniem, niech mnie reszta poprawi, nie ma automatu, ktory wygeneruje nam wszystko pieknie sam. Dlaczego? Bo zycie w naszym kraju jest bardziej skomplikowane niz mozna to sobie wyobrazic. Np. Zgloszenie roboty. Niby przepisy w tej sprawie obowiazuja na terenie calego kraju a w roznych osrodkach roznie to bywa. Nie raz nam sie zdarzyla odmowa przyjecia zgloszenia zgodnego z obowiazujacym wzorem. Pewnie, wszystko mozna wyklocic - tylko po co? Nie inaczej ma sie sprawa ze sprawozdaniami czy tez protokolami przekazania a calej reszcie nie wspominajac. Zawsze czegos w funkcji takiego programu braknie...
Jest jednak dobre rozwiazanie satysfakcjonujace wszystkich - mozliwosc tworzenia wlasnych formularzy. Wtedy kazdy uzytkownik dopasuje sobie istniejace druki czy tez nawet stworzy nowe zgodnie z wymaganiami obowiazujacymi w jego rejonie czy tez do wlasnych upodobanc i potrzeb. Wtedy to jest dla mnie sila, bo poza tym co mi daje program tworze sobie ladne formularze nie tylko do osrodka ale i wewnatrzfirmowe. Np. tzw. zlecenie wewnetrzne, np. druk zlecenia do podpisu przez klienta, np. potwierdzenie przekazania materialow zamawiajacemu, itd., itd. Wtedy tylko nasza wyobraznia moze nas ograniczyc w rozwoju naszej firmowej biurokracji :-)
Co do samego rejestrowania robot. Tutaj podobnie - mozliwosc dodawania wlasnych cech zlecenia moze stanowic o tym czy ten program bedzie dobry czy tez kupi go paru tylko klientow. Wy sprzedajecie program z jakimis z gory ustalonymi cechami zlecen a my sobie cos tam dodajemy a moze nawet cos tam co naszym zdaniem jest zbedne usuwamy. To rowniez moze sie odbywac na zasadzie szablonu / formularza. Klient tworzy sobie sam swoj szablon. W kazdym momencie moze cos nowego dodac, bo nowe pomysly przyszly mu do glowy... Np. u nas rejestrujemy takie cechy jak (w skrocie):
1) przyjmujacy zlecenie
2) data przyjecia
3) dane zleceniodawcy
4) uzgodniona cena
5) dane obiektu (gm, obreb, dzialka, itp.)
6) rodzaj pracy
7) termin umowionego zakonczenia roboty
8) wykonawca roboty
9) data zgloszenia w osrodku
10) DZ, KERG
11) data odebrania matrialow wyjsciowych
12) data zakonczenia prac polowych
13) data zlozenia operatu do kontroli wewnetrznej
14) data kontroli wewnetrznej
15) data przekazania operatu do osrodka
16) obieg operatu w osrodku (opis, np. w kontroli, na reprodukcji, itp.)
17) data odbioru materialow dla zamawiajacego
18) data przekazania materialow zamawiajacemu
19) dane do faktury (jednostki rozliczeniowe)
20) numer faktury.
Czy to innym odpowiada? Pewnie nie i dlatego mozliwosc budowania wlasnego szablonu jest taka naszym zdaniem istotna. Koncze, bo ponioslo mnie troche :-)

Stahoo
Awatar użytkownika
logis
Team
Team
Posty: 628
Rejestracja: 13 gru 2005, 10:34
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

formularze w Libro

Post autor: logis »

Dzięki za obszerną wypowiedź :-) Jest tak, że z góry założyliśmy możliwość modyfikowania szablonów poszczegółnych dokumentów we własnym zakresie, właśnie ze względu na rozmaite szczególiki którymi się te (pozornie takie same) dokumenty różnią w ośrodkach. Dlatego szablony są w formacie RTF, można je modyfikować i ,,wciągnąć'' do programu.
Część z zaproponowanych danych jest już oczywiście w programie, co do pozostałych - faktycznie wymagania mogą być różne u różnych wykonawców, pomyślimy co z tym zrobić.
Jacek
Stahoo

Re: formularze w Libro

Post autor: Stahoo »

logis pisze:Część z zaproponowanych danych jest już oczywiście w programie, co do pozostałych - faktycznie wymagania mogą być różne u różnych wykonawców, pomyślimy co z tym zrobić.
Jacek
Dzieki. Jezeli tak bedzie i dodatkowo bedzie mozna przeprowadzac sortowanie po danych dla danej wlasciwosci (np. posortowac dane wg daty zgloszenia do osrodka, albo wg klienta, albo..., itd., itd.) to prawdopodobnie bedziemy jedna z pierwszych firm, ktora ten program zakupi. Przy okazji - jaka przewidujecie cene za to narzedzie?
geobiuro
______
______
Posty: 553
Rejestracja: 19 mar 2005, 13:26

Post autor: geobiuro »

Witam

Wymieniona przez "Stahoo" lista okresla potrzeby dla prowadzenia dziennika prac geodezyjnych (księgi robót), a czy ten program przewiduje również generowanie np. zawiadonien, wezwań (patrz program "Operat" firmy CODER ), protokołow granicznych do postępowania rozgraniczeniowego, protokołow przyjęcia znaków granicznych, stabilizacji nowych znaków granicznych, wznowienia znaków granicznych, sprawozdania, wykazy zmian danych ewidencyjnych itp. itp. z mozliwością wklejania fragmentów mapy, szkiców polowych itp.
To i możliwość własnej edycji może dac dobre narzędzie do organizacji pracy.

Z poważaniem
AM
Awatar użytkownika
logis
Team
Team
Posty: 628
Rejestracja: 13 gru 2005, 10:34
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: logis »

geobiuro pisze:Witam

a czy ten program przewiduje również generowanie np. zawiadonien, wezwań (patrz program "Operat" firmy CODER ), protokołow granicznych do postępowania rozgraniczeniowego, protokołow przyjęcia znaków granicznych, stabilizacji nowych znaków granicznych, wznowienia znaków granicznych, sprawozdania, wykazy zmian danych ewidencyjnych itp. itp. z mozliwością wklejania fragmentów mapy, szkiców polowych itp.

AM
Tak, przewiduje, nie gwarantuję jednak, że w pierwszej wersji do testowania przez użytkowników zostaną wprowadzone już wszystkie możliwe druki protokołów.
Jacek
Zablokowany