logis pisze:Hmmm... myśmy założyli, że generowanie operatu z bazy danych będzie dość ważną cechą tego programu. W takim razie skoro faktycznie użytkownikom zależy bardziej na zarządzaniu projektami, to proszę o wskazówki jakie własności robót/zleceń chcecie rejestrować w systemie ?
Czego oczekujecie od takiego programu ? Proszę (i dziękuję

o konkretne przykłady.
Jacek
Moim zdaniem, niech mnie reszta poprawi, nie ma automatu, ktory wygeneruje nam wszystko pieknie sam. Dlaczego? Bo zycie w naszym kraju jest bardziej skomplikowane niz mozna to sobie wyobrazic. Np. Zgloszenie roboty. Niby przepisy w tej sprawie obowiazuja na terenie calego kraju a w roznych osrodkach roznie to bywa. Nie raz nam sie zdarzyla odmowa przyjecia zgloszenia zgodnego z obowiazujacym wzorem. Pewnie, wszystko mozna wyklocic - tylko po co? Nie inaczej ma sie sprawa ze sprawozdaniami czy tez protokolami przekazania a calej reszcie nie wspominajac. Zawsze czegos w funkcji takiego programu braknie...
Jest jednak dobre rozwiazanie satysfakcjonujace wszystkich - mozliwosc tworzenia wlasnych formularzy. Wtedy kazdy uzytkownik dopasuje sobie istniejace druki czy tez nawet stworzy nowe zgodnie z wymaganiami obowiazujacymi w jego rejonie czy tez do wlasnych upodobanc i potrzeb. Wtedy to jest dla mnie sila, bo poza tym co mi daje program tworze sobie ladne formularze nie tylko do osrodka ale i wewnatrzfirmowe. Np. tzw. zlecenie wewnetrzne, np. druk zlecenia do podpisu przez klienta, np. potwierdzenie przekazania materialow zamawiajacemu, itd., itd. Wtedy tylko nasza wyobraznia moze nas ograniczyc w rozwoju naszej firmowej biurokracji

Co do samego rejestrowania robot. Tutaj podobnie - mozliwosc dodawania wlasnych cech zlecenia moze stanowic o tym czy ten program bedzie dobry czy tez kupi go paru tylko klientow. Wy sprzedajecie program z jakimis z gory ustalonymi cechami zlecen a my sobie cos tam dodajemy a moze nawet cos tam co naszym zdaniem jest zbedne usuwamy. To rowniez moze sie odbywac na zasadzie szablonu / formularza. Klient tworzy sobie sam swoj szablon. W kazdym momencie moze cos nowego dodac, bo nowe pomysly przyszly mu do glowy... Np. u nas rejestrujemy takie cechy jak (w skrocie):
1) przyjmujacy zlecenie
2) data przyjecia
3) dane zleceniodawcy
4) uzgodniona cena
5) dane obiektu (gm, obreb, dzialka, itp.)
6) rodzaj pracy
7) termin umowionego zakonczenia roboty

wykonawca roboty
9) data zgloszenia w osrodku
10) DZ, KERG
11) data odebrania matrialow wyjsciowych
12) data zakonczenia prac polowych
13) data zlozenia operatu do kontroli wewnetrznej
14) data kontroli wewnetrznej
15) data przekazania operatu do osrodka
16) obieg operatu w osrodku (opis, np. w kontroli, na reprodukcji, itp.)
17) data odbioru materialow dla zamawiajacego
18) data przekazania materialow zamawiajacemu
19) dane do faktury (jednostki rozliczeniowe)
20) numer faktury.
Czy to innym odpowiada? Pewnie nie i dlatego mozliwosc budowania wlasnego szablonu jest taka naszym zdaniem istotna. Koncze, bo ponioslo mnie troche
Stahoo