KOPIOWANIE do innej mapy - do przejrzenia !
KOPIOWANIE do innej mapy - do przejrzenia !
W poście o legendzie wskazywałem dziwne punty @.
Znalazłem przynajmniej 1 ich przyczynę.
Kółeczka ( nie symbole )w trakcie [ kopiowania do innej mapy ] tworzą punkt zaczepienia "@ z BDE" ale też przenoszą swoją przypisaną @ z poprzedniej tabeli.
Jeden z punktów zostaje przypisany do warstwy zerowej drugi nie ma przypisania do warstwy.
Nic się nie dzieje gdy mamy kilka punktów ( uruchamiamy kontrolę spójności i leci) ale w dużych obiektach dochodzi do duplikacji "@ nadanych z BDE" u mnie ~20.000 pkt. i program jest bezradny w tej sytuacji, każde złożenie z kolejnymi danymi wizualnie wychodzi ok ale jest mapą nieedytowalną bo kasowanie wektorów grozi kłopotami i nie pozwala na rozsądną kontrolę nad współrzędnymi.
Z @ jest też inny problem, gdy otrzymają odkodowanie nieważne dlaczego, stają się związane z warstwą i tak są kopiowane ale numer nie jest korygowany automatycznie jak na warstwie "0" co powoduje w/w duplikacja @ i podatność na uszkodzenie wektorów przy edycji. - zaboli na mapie obiektowej (chyba).
W załączeniu prosty przykład mechanizmu, projekcik też tu bo to mikro przykład.
Przepraszam za chaos ale czas....
Znalazłem przynajmniej 1 ich przyczynę.
Kółeczka ( nie symbole )w trakcie [ kopiowania do innej mapy ] tworzą punkt zaczepienia "@ z BDE" ale też przenoszą swoją przypisaną @ z poprzedniej tabeli.
Jeden z punktów zostaje przypisany do warstwy zerowej drugi nie ma przypisania do warstwy.
Nic się nie dzieje gdy mamy kilka punktów ( uruchamiamy kontrolę spójności i leci) ale w dużych obiektach dochodzi do duplikacji "@ nadanych z BDE" u mnie ~20.000 pkt. i program jest bezradny w tej sytuacji, każde złożenie z kolejnymi danymi wizualnie wychodzi ok ale jest mapą nieedytowalną bo kasowanie wektorów grozi kłopotami i nie pozwala na rozsądną kontrolę nad współrzędnymi.
Z @ jest też inny problem, gdy otrzymają odkodowanie nieważne dlaczego, stają się związane z warstwą i tak są kopiowane ale numer nie jest korygowany automatycznie jak na warstwie "0" co powoduje w/w duplikacja @ i podatność na uszkodzenie wektorów przy edycji. - zaboli na mapie obiektowej (chyba).
W załączeniu prosty przykład mechanizmu, projekcik też tu bo to mikro przykład.
Przepraszam za chaos ale czas....
- Załączniki
-
- test1.zip
- (21.05 KiB) Pobrany 129 razy
-
- wini22738.gif (62.21 KiB) Przejrzano 6622 razy
pozdrawiam
wini
wini
Re: KOPIOWANIE do innej mapy - do przejrzenia !
Wracam jeszcze do duplikowania @, mutacje istniejące w bazie jak wspominałem robią kłopot np. gdy używamy [ kontroli punktów o tym samym numerze ]
Jako że @ ma charakter narzędziowy może w ramach kontroli spójności wykonywać "uzgodnienie" pola numeru z autoinc ID_p
Obiekty opierają się o identyfikatory wiec nie powinno to zaszkodzić strukturze obiektów ?
Jako że @ ma charakter narzędziowy może w ramach kontroli spójności wykonywać "uzgodnienie" pola numeru z autoinc ID_p
Obiekty opierają się o identyfikatory wiec nie powinno to zaszkodzić strukturze obiektów ?
- Załączniki
-
- wini2273E.gif (9.75 KiB) Przejrzano 6422 razy
pozdrawiam
wini
wini
Re: KOPIOWANIE do innej mapy - do przejrzenia !
Znalazłem kolejny element duplikujący numer @ w tabeli, to import z innej mapy warstwy z obiektami zamkniętymi zawierającymi @.
Obiekty otwarte otrzymują prawidłowe nowe "indywidualne" numery @.
Obiekty otwarte otrzymują prawidłowe nowe "indywidualne" numery @.
pozdrawiam
wini
wini
Re: KOPIOWANIE do innej mapy - do przejrzenia !
Dzieki za te sledztwa - ja tylko odpisze ze czytamy i probujemy ustalic co nie gra i jakie to ma konsekwencje. To jest na styku pracy kilku osób i dlatego trochę to trwa.
pozdrawiam
grzes
grzes
Re: KOPIOWANIE do innej mapy - do przejrzenia !
Witam
Chciałem odświeżyć wątek dotyczący kopiowania do innej mapy. U mnie objawiło się to po imporcie warstwy budynków z SWDE, do istniejącej warstwy z budynkami, i późniejszym wstawianiem punktów przez wskazanie. Z pewnością powstają punkty z @, które mają takie same numery, co może nie jest samo w sobie takie straszne, ale jak się wstawi punkt przez wskazanie na mapie w pobliżu np. @5 i będzie jednocześnie @5 o innych współrzędnych, będąca wierzchołkiem np. budynku, to po zatwierdzeniu, wcześniej nadaniu nowej nazwy punktu np. 1, program wszystkie te trzy punkty: @5, @5 i 1 zamieni na jeden punkt o współrzędnych wskazanych na mapie przez użytkownika. Niby fajnie bo zrobi od razu porządek, ale wierzchołek budynku zostanie przeniesiony w to miejsce co da efekt jak na załączonym obrazku: Niestety to nie jest jedyna sytuacja kiedy tak się dzieje i na tej warstwie z budynkami zdarzyło się tak wielokrotnie (ponadto przy pracy na projekcie pojawiały się błędy wymuszające restart programu, co przed importem się nie zdarzało), dużo budynków zostało "uszkodzonych" i musiałem wspomóc się rozwiązaniem kombinacyjnym, tzn. usunąłem całą warstwę budynki z mojego projektu, przywróciłem z zapasowego projektu warstwę sprzed importu SWDE, w roboczym projekcie zaimportowałem warstwę budynków z SWDE i punkty z @, które program utworzył zamieniłem na punkty z przedrostkiem bud. Wtedy po skopiowaniu nie ma problemu. Były nawet dwa budynki jeden na drugim i nie stwarzało to żadnych problemów.
O tym problemie wspomniałem także w wątku:
viewtopic.php?f=2&t=11230#p33668
Chciałem odświeżyć wątek dotyczący kopiowania do innej mapy. U mnie objawiło się to po imporcie warstwy budynków z SWDE, do istniejącej warstwy z budynkami, i późniejszym wstawianiem punktów przez wskazanie. Z pewnością powstają punkty z @, które mają takie same numery, co może nie jest samo w sobie takie straszne, ale jak się wstawi punkt przez wskazanie na mapie w pobliżu np. @5 i będzie jednocześnie @5 o innych współrzędnych, będąca wierzchołkiem np. budynku, to po zatwierdzeniu, wcześniej nadaniu nowej nazwy punktu np. 1, program wszystkie te trzy punkty: @5, @5 i 1 zamieni na jeden punkt o współrzędnych wskazanych na mapie przez użytkownika. Niby fajnie bo zrobi od razu porządek, ale wierzchołek budynku zostanie przeniesiony w to miejsce co da efekt jak na załączonym obrazku: Niestety to nie jest jedyna sytuacja kiedy tak się dzieje i na tej warstwie z budynkami zdarzyło się tak wielokrotnie (ponadto przy pracy na projekcie pojawiały się błędy wymuszające restart programu, co przed importem się nie zdarzało), dużo budynków zostało "uszkodzonych" i musiałem wspomóc się rozwiązaniem kombinacyjnym, tzn. usunąłem całą warstwę budynki z mojego projektu, przywróciłem z zapasowego projektu warstwę sprzed importu SWDE, w roboczym projekcie zaimportowałem warstwę budynków z SWDE i punkty z @, które program utworzył zamieniłem na punkty z przedrostkiem bud. Wtedy po skopiowaniu nie ma problemu. Były nawet dwa budynki jeden na drugim i nie stwarzało to żadnych problemów.
O tym problemie wspomniałem także w wątku:
viewtopic.php?f=2&t=11230#p33668
Re: KOPIOWANIE do innej mapy - do przejrzenia !
Proszę po otwarciu mapy docelowej zrobić Kontrolę spójności mapy z menu Mapa - to powinno pomóc.
Pozdrawiam Jurek B.
Re: KOPIOWANIE do innej mapy - do przejrzenia !
Czy w zakresie kontroli zaznaczyć wszystkie opcje (zgodnie z tym jak jest domyślnie)?
Re: KOPIOWANIE do innej mapy - do przejrzenia !
I jeszcze jeden problem z kopiowaniem do innej mapy.
Mam dwa projekty z mapą obiektową. Jeden z wieloma uzupełnionymi warstwami, drugi z uzupełnioną tylko jeną warstwą BDZ_PunktOOkreslonejWysokosci. W obydwóch projektach są te same pikiety z pomiaru. Przy kopiowaniu warstwy BDZ_PunktOOkreslonejWysokosci z tego drugiego projektu do pierwszego kopiują się jedynie opisy punktów wysokościowych naturalnych i sztucznych, baza danych nie zostaje skopiowana, czyli nie ma symbolu na pikiecie i nie ma utworzonych dla tego punktu danych w bazie dla tej warstwy.
Zauważyłem, że można to rozwiązać przez skasowanie pikiet w pierwszym projekcie, wtedy z drugiego przenoszą się z symbolami i zapisami w bazie i oczywiście opisem na mapie. Jednak to rozwiązanie jest nie do przyjęcia, bo pikiety wielokrotnie są elementem innych obiektów powierzchniowych, liniowych, itp., poza tym byłoby to karkołomne przy ilości ponad 2000 pikiet.
Ktoś ma może jakiś pomysł jak to rozwiązać w inny sposób?
Mam dwa projekty z mapą obiektową. Jeden z wieloma uzupełnionymi warstwami, drugi z uzupełnioną tylko jeną warstwą BDZ_PunktOOkreslonejWysokosci. W obydwóch projektach są te same pikiety z pomiaru. Przy kopiowaniu warstwy BDZ_PunktOOkreslonejWysokosci z tego drugiego projektu do pierwszego kopiują się jedynie opisy punktów wysokościowych naturalnych i sztucznych, baza danych nie zostaje skopiowana, czyli nie ma symbolu na pikiecie i nie ma utworzonych dla tego punktu danych w bazie dla tej warstwy.
Zauważyłem, że można to rozwiązać przez skasowanie pikiet w pierwszym projekcie, wtedy z drugiego przenoszą się z symbolami i zapisami w bazie i oczywiście opisem na mapie. Jednak to rozwiązanie jest nie do przyjęcia, bo pikiety wielokrotnie są elementem innych obiektów powierzchniowych, liniowych, itp., poza tym byłoby to karkołomne przy ilości ponad 2000 pikiet.
Ktoś ma może jakiś pomysł jak to rozwiązać w inny sposób?
Re: KOPIOWANIE do innej mapy - do przejrzenia !
Nie ma w tym momencie takiej możliwości jak aktualizacja tylko atrybutów punktów/obiektów przy eksporcie do innej mapy.
Można to ominąć przez eksport do GML np. tylko tych punktów wysokościowych z atrybutami i potem import ich z GML do mapy docelowej.
Można to ominąć przez eksport do GML np. tylko tych punktów wysokościowych z atrybutami i potem import ich z GML do mapy docelowej.
Pozdrawiam Jurek B.
Re: KOPIOWANIE do innej mapy - do przejrzenia !
OK. Fajny pomysł. Zobaczymy jak to zadziała...
Bardzo dziękuję.
Bardzo dziękuję.