W module Projektowanie tras, gdy włączymy sobie opcje
* odstęp między punktami pośrednimi na prostej i na łuku = 1 m
* numer punktu pośredniego = hektometr
* numer punktu głównego = hektometr
program wylicza błędnie kilometraż.
Mimo, iż jakikolwiek punkt główny nie jest na pełnym metrze , cgeo nadaje mu w nazwie pełny metr, przez co następuje przesunięcie kilometraża na każdym pkt'ie głównym
pozdrawiam
Darek
Projektowanie tras - błąd
Projektowanie tras - błąd
- Załączniki
-
- zrzut.jpg (16.85 KiB) Przejrzano 2231 razy
Re: Projektowanie tras - błąd
Numer punktu nie ma nic wspolnego z jego wspolrzednymi/hektometrazem wiec przesuniecie w terenie nie moze wystapic. Jak chodzi o samo zaokraglanie hektometru w numerze to prosze jeszcze sprawdzic te opcje:Daro pisze:
Mimo, iż jakikolwiek punkt główny nie jest na pełnym metrze , cgeo nadaje mu w nazwie pełny metr, przez co następuje przesunięcie kilometraża na każdym pkt'ie głównym
pozdrawiam
Darek
pozdrawiam
grzes
grzes
Re: Projektowanie tras - błąd
Zastanawia mnie tylko czemu w hm 378 jest punkt o numerze hm 381. Jeżeli w trasie nie ma błędów to rację ma Daro, że program nadaje kolejną numerację która ma się nijak do faktycznego hm. Druga sprawa, że przy zaokrągleniu numerów punktów do pełnego hm to punkt głowny na rysunku powinien mieć numer KL-377 a nie KL-380 (3 metry dalej). Nigdy nie robiłem trasy z punktami co 1m ale w wolnej chwili potestuję.
"Using no way as way to having no limitation as limitation" Bruce Lee
Re: Projektowanie tras - błąd
Aaa - teraz dopiero zalapalem ten rysunek - sprawdze jeszcze - przedoloby sie tez zadanie z projektowania do testow (na grzes malpa geo.pl)Igor pisze: KL-377 a nie KL-380 (3 metry dalej).
pozdrawiam
grzes
grzes
Re: Projektowanie tras - błąd
a czy przypadkiem nie jest tak, że numer punktu pośredniego jest taki sam jak numer punktu głównego obliczonego wcześniej (z powodu zaokrąglenia do 1m) i przy zapisie do bazy punkt główny jest nadpisywany współrzędnymi punktu pośredniego?
Pozdrawiam Waldek Klimek
Re: Projektowanie tras - błąd
plik z zadaniem wyslany ma maila.
nie dodalem jeszcze, ze pkt KL7 - 380 to Punkt Załamania trasy, tzn. w parametrach trasy R=0,01 i w związku z tym w punkcie KL7 - 380 sa dodatkowo punkty S-379 oraz PL - 378
nie ulega wątpliwości, że zaokrąglanie do metra nie działa do końca poprawnie
nie dodalem jeszcze, ze pkt KL7 - 380 to Punkt Załamania trasy, tzn. w parametrach trasy R=0,01 i w związku z tym w punkcie KL7 - 380 sa dodatkowo punkty S-379 oraz PL - 378
nie ulega wątpliwości, że zaokrąglanie do metra nie działa do końca poprawnie
Re: Projektowanie tras - błąd
Dziekuje za zadanie. Odpisalem na maila. Odpisze rowniez tu - moze komus sie przyda. W ustawieniach NIE MA Pan wlaczone ze numer punktu posredniego i glownego ma byc hektometrem. Dlatego tez punkty dostaja numeracje kolejna od 1..n. Ma Pan wlaczona opcje "umieszczaj punkty główne w pośrednich" wiec punkty glowne dostaja kolejny wolny numer zgodnie z kolejnoscia punktow na osi. Przy trasie zaczynajacej sie od hektometru 0+00 i odleglosci miedzy punktami posrednimi 1m moze dawac to wrazenie ze numer jest hektometrem. Ale tak nie jest - to po prostu kolejna cyfra.Daro pisze:plik z zadaniem wyslany ma maila.
nie dodalem jeszcze, ze pkt KL7 - 380 to Punkt Załamania trasy, tzn. w parametrach trasy R=0,01 i w związku z tym w punkcie KL7 - 380 sa dodatkowo punkty S-379 oraz PL - 378
nie ulega wątpliwości, że zaokrąglanie do metra nie działa do końca poprawnie
pozdrawiam
grzes
grzes
Re: Projektowanie tras - błąd
I jeszcze podpowiedz - od jakiegos czasu nie jest to juz konieczne - zostawiamy pole R pusteDaro pisze: w parametrach trasy R=0,01
pozdrawiam
grzes
grzes