Tworzenie Numerycznego Modelu Terenu
: 21 kwie 2011, 21:06
Witam, przedstawiam kolejny twór ze stajni Infogeo. Wtyczka jest przeznaczona dla użytkowników którzy budują model terenu w zadaniu "Obliczenie objętości". Zamiast wklepywać numery punktów na obwodzie i liniach charakterystycznych terenu możemy narysować obiekty na mapie i wskazać myszką, szybciej to i wygodniej zwłaszcza gdy korzystamy z gotowego rysunku (np zaimportowanego dxf-a). Po kolei:
1. Punkty terenu zapisujemy w tabeli roboczej projektu.
2. Granicę terenu rysujemy obiektem zamkniętym.
3. Linie charakterystyczne rysujemy obiektami otwartymi.
uruchamiamy wtyczkę nmt.exe http://www.pocketspog.republika.pl/zas/nmt.zip
1.Punkty terenu zaznaczamy w tabeli roboczej i pobieramy do wtyczki przyciskiem "Punkty terenu" . Czynność można powtarzać , zbiory punktów będą się dodawać w pamięci wtyczki.
2.Granicę terenu zaznaczamy na mapie i pobieramy do wtyczki przyciskiem "Obrys obszaru".
3. Linie charakterystyczne zaznaczamy na mapie i pobieramy do wtyczki przyciskiem "Linie". Czynność powtarzamy dla każdej linii.
Przyciskiem "Zapisz Numeryczny Model Terenu *.obj" zapisujemy plik zadania obliczeniowego, otwieramy go, naciskamy żarówkę i mamy:
Przykładowy model jest bardzo prosty, przy budowaniu złożonego obiektu wtyczka jest bardziej pomocna.
1. Punkty terenu zapisujemy w tabeli roboczej projektu.
2. Granicę terenu rysujemy obiektem zamkniętym.
3. Linie charakterystyczne rysujemy obiektami otwartymi.
uruchamiamy wtyczkę nmt.exe http://www.pocketspog.republika.pl/zas/nmt.zip
1.Punkty terenu zaznaczamy w tabeli roboczej i pobieramy do wtyczki przyciskiem "Punkty terenu" . Czynność można powtarzać , zbiory punktów będą się dodawać w pamięci wtyczki.
2.Granicę terenu zaznaczamy na mapie i pobieramy do wtyczki przyciskiem "Obrys obszaru".
3. Linie charakterystyczne zaznaczamy na mapie i pobieramy do wtyczki przyciskiem "Linie". Czynność powtarzamy dla każdej linii.
Przyciskiem "Zapisz Numeryczny Model Terenu *.obj" zapisujemy plik zadania obliczeniowego, otwieramy go, naciskamy żarówkę i mamy:
Przykładowy model jest bardzo prosty, przy budowaniu złożonego obiektu wtyczka jest bardziej pomocna.