grzes pisze:
A co z numeracją? W obrebie kazdego przedrostka oddzielnie? A jak jest przyrostek i przedrostek to jak wtedy numerowac?
oryginał/kopia - to mozna usunąc w edycji formularza wydruku
Najlepiej dla każdego przedrostka i przyrostka prowadzić osobną numerację. Żeby wyeliminować przypadkowe pomyłki, separatory powinny być zdefiniowane osobno, nie w oknie przyrostków.
To chyba nie jest taka prosta sprawa z tym "oryginał/kopia" bo była by pewna niekompatybilność z funkcjami programu. Może wystarczył by sam podgląd i druk z podglądu (jak np. w zgłoszeniach), zamiast obecnych czterech opcji.
grzes pisze:
A co z numeracją? W obrebie kazdego przedrostka oddzielnie? A jak jest przyrostek i przedrostek to jak wtedy numerowac?
oryginał/kopia - to mozna usunąc w edycji formularza wydruku
Najlepiej dla każdego przedrostka i przyrostka prowadzić osobną numerację. Żeby wyeliminować przypadkowe pomyłki, separatory powinny być zdefiniowane osobno, nie w oknie przyrostków.
To chyba nie jest taka prosta sprawa z tym "oryginał/kopia" bo była by pewna niekompatybilność z funkcjami programu. Może wystarczył by sam podgląd i druk z podglądu (jak np. w zgłoszeniach), zamiast obecnych czterech opcji.
z separatorem na tym etapie to ja juz nic nie bede mieszal - nie sadze zeby to cos przeszkadzalo. Postaram sie dodac przedrostek.
Z tym oryginal i kopia to chodzilo mi o opcje faktur, tam "Edytuj wzor faktury 1" i usuniecie pola [ok]
W sumie to i tak rewelacje, że jest możliwość wystawiania faktur. Do prostych zastosowań wystarczy. W końcu nie chodzi o to aby prowadzić w GO zaawansowana księgowość. W bardziej wyspecjalizowanych aplikacjach są takie możliwości, choć z drugiej strony irytują przesadnym skomplikowaniem. Dla przykładu w mBanku nie można w ogóle wyłączyć przedrostka.
Załączniki
faktury_mbank.png (29.76 KiB) Przejrzano 7385 razy
Witam, dodanie nabywcy i odbiorcy w formularzu faktury to krok w dobrą stronę lecz z tego co przeczytałem w instrukcji za daleki. Chodzi o to aby była możliwość wystawienia faktury z " nabywcą i odbiorcą"( dla Urzędów Gmin i Miast) oraz faktury tylko z "nabywcą" ( dla pozostałych kontrahentów), z tego co przeczytałem obecnie istnieje możliwość korzystania z jednego formularza. Proszę o poprawienie programu poprzez dodanie trzeciego formularza faktury do obecnych.
Pozdrawiam SW
geobud pisze:Witam, dodanie nabywcy i odbiorcy w formularzu faktury to krok w dobrą stronę lecz z tego co przeczytałem w instrukcji za daleki. Chodzi o to aby była możliwość wystawienia faktury z " nabywcą i odbiorcą"( dla Urzędów Gmin i Miast) oraz faktury tylko z "nabywcą" ( dla pozostałych kontrahentów), z tego co przeczytałem obecnie istnieje możliwość korzystania z jednego formularza. Proszę o poprawienie programu poprzez dodanie trzeciego formularza faktury do obecnych.
Pozdrawiam SW
To teraz będzie tak:
- zostaje możliwość użycia pól:
odb1.png (4.44 KiB) Przejrzano 7270 razy
- dodane zostaje pole [odbiorca]:
odb2.png (5.82 KiB) Przejrzano 7270 razy
Pole [odbiorca] zawiera w sobie tekst "Odbiorca: " i jest wypełniane tylko wtedy gdy wpiszemy odbiorce w danych danych faktury:
fakt1.png (6.55 KiB) Przejrzano 7270 razy
Jesli nie ma danych odbiorcy to faktura drukowana jest jak poprzednio:
A ja mam takie potrzeby związane z fakturami, może coś nie wiem, proszę o uwzględnienie poniższych propozycji:
1 – Prośba o usprawnienie edycji faktury pozycji „Nazwa” to tutaj gdzie wpisujemy swoją usługę, edycja tej pozycji wymaga dobrej pamięci co już wpisaliśmy a jej korekta, formatowanie tekstu według określonego porządku to już wyższa szkoła jazdy często niemożliwej do wykonania.
2 – Prośba o możliwość dopisania i dalszego wyboru kilku Sprzedawców w ramach jednej roboty i oczywiście dla wszystkich robót prowadzonych w tym rejestrze. Dotychczas zmieniając Sprzedawcę zmuszony jestem do zmiany parametrów tego Sprzedawcy co czasem powoduje komplikacje danych, bardzo ważnych, na fakturze.
3 – Jak wystawić fakturę za usługę która nie występuje w rejestrze prac, radzę sobie w ten sposób, że założyłem pracę „Podręczną” i w niej realizuję te swoje potrzeby, może jest sposób prosty bez takich wybiegów o którym nie wiem.
A ja mam takie potrzeby związane z fakturami, może coś nie wiem, proszę o uwzględnienie poniższych propozycji:
1 – Prośba o usprawnienie edycji faktury pozycji „Nazwa” to tutaj gdzie wpisujemy swoją usługę, edycja tej pozycji wymaga dobrej pamięci co już wpisaliśmy a jej korekta, formatowanie tekstu według określonego porządku to już wyższa szkoła jazdy często niemożliwej do wykonania.
2 – Prośba o możliwość dopisania i dalszego wyboru kilku Sprzedawców w ramach jednej roboty i oczywiście dla wszystkich robót prowadzonych w tym rejestrze. Dotychczas zmieniając Sprzedawcę zmuszony jestem do zmiany parametrów tego Sprzedawcy co czasem powoduje komplikacje danych, bardzo ważnych, na fakturze.
3 – Jak wystawić fakturę za usługę która nie występuje w rejestrze prac, radzę sobie w ten sposób, że założyłem pracę „Podręczną” i w niej realizuję te swoje potrzeby, może jest sposób prosty bez takich wybiegów o którym nie wiem.
Z poważaniem
AM
Ad1. Trochę pozmieniałem w wersji testowej. Nie wiem czy to wystarczy ale proszę potestować i ew. opisać co konkretnie przeszkadza żebym mogl to u siebie powtorzyc.
Ad2. Czy dobrze rozumiem ze chodzi o możliwość zdefiniowania kilku firm wystawiających fakturę? Co w takim przypadku z numeracją?
Ad3. Teraz to jedyna mozliwość
Miałem ostatnio potrzebę wystawienia faktury proforma, na podstawie której klient dokonał płatności.
W tym celu edytowałem wzór 2 na proformę i jest OK
Problem pojawił się w chwili wystawienia normalnej faktury, na której chciałem zaznaczyć, że płatności już dokonano.
Dlatego mam prośbę o dodanie takich przydatnych opcji:
Do zapłaty powinno być różnicą kwoty faktury i kwoty już zapłaconej np. zaliczki, czy na podstawie proformy.
Poza tym, przydałaby się możliwość wprowadzenia własnych nazw wzorów. Może dwa wzory to trochę za mało?
ariel0-0 pisze:Miałem ostatnio potrzebę wystawienia faktury proforma, na podstawie której klient dokonał płatności.
W tym celu edytowałem wzór 2 na proformę i jest OK
Problem pojawił się w chwili wystawienia normalnej faktury, na której chciałem zaznaczyć, że płatności już dokonano.
Dlatego mam prośbę o dodanie takich przydatnych opcji:
Do zapłaty powinno być różnicą kwoty faktury i kwoty już zapłaconej np. zaliczki, czy na podstawie proformy.
Poza tym, przydałaby się możliwość wprowadzenia własnych nazw wzorów. Może dwa wzory to trochę za mało?
Czyli dodać nowe pole "Kwota zapłacona:" i i w polu "Do zapłaty:" drukować różnicę?
Czy faktury pro forma maja swoja wlasną numerację? Moze dodać pole do odhaczenia ze to pro forma i wtedy zamiast "FAKTURA VAT" drukowac
FAKTURA PRO FORMA"?
Z proformą sobie poradziłem przez edycję wzoru2 - może w tych okolicznościach, wzorów jest trochę za mało.
Osobną numerację załatwiłem przyrostkiem.
Jedyny problem polegał na braku możliwości oznaczenia w ostatecznej fakturze, że kwota już została zapłacona i do zapłaty pozostaje 0,00 zł.