Geo Organizer - setup testowy

aplikacja do zarządzania robotami geodezyjnymi
Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2608
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: grzes »

ariel0-0 pisze: piątek, 11 grudnia 2020, 16:39 "operat" jest w porządku, ale osobiście wolę przyrostek zamiast przedrostka.
dodane setup
pozdrawiam
grzes
kuba288
_
_
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 5 lipca 2018, 22:15

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: kuba288 »

Witam,
nie wiem czy już było.
Dokumenty wygenerowane w GO nie mogą zostać zapisane na dysku, jest brak reakcji po użyciu "zapisz na dysku". Pliki dodane do GO normalnie można zapisać.

Czy jest w planie generowanie jakiegoś pliku z formatu GO do formatu dxf / dwg ? Pytam bo chciał bym stworzyć sobie szablon karty dla mapy do celów projektowych, albo klauzuli weryfikacji.
Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2608
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: grzes »

kuba288 pisze: wtorek, 15 grudnia 2020, 15:59 Witam,
nie wiem czy już było.
Dokumenty wygenerowane w GO nie mogą zostać zapisane na dysku, jest brak reakcji po użyciu "zapisz na dysku". Pliki dodane do GO normalnie można zapisać.

Czy jest w planie generowanie jakiegoś pliku z formatu GO do formatu dxf / dwg ? Pytam bo chciał bym stworzyć sobie szablon karty dla mapy do celów projektowych, albo klauzuli weryfikacji.
Ad1. Nie było :) - dodam zapis
Ad2. W zasadzie GO nie ma żadnego swojego formatu. Pliki z szablonów to rtf-y i tak będą się zapisywały na dysk.

Ad1. dodane setup
pozdrawiam
grzes
pomiar
____
____
Posty: 205
Rejestracja: piątek, 12 lipca 2019, 17:43

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: pomiar »

Witam, jeżeli serwer jest uruchomiony jako usługa to jak teraz mogę zmienić w jakim interwale i gdzie ma się zapisywać kopia zapasowa ?
Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2608
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: grzes »

pomiar pisze: czwartek, 17 grudnia 2020, 08:02 Witam, jeżeli serwer jest uruchomiony jako usługa to jak teraz mogę zmienić w jakim interwale i gdzie ma się zapisywać kopia zapasowa ?
Na razie można uruchomic stary serwer "GeoOrganizer_serwer.exe". Zignorować błąd (jeśli się pojawi) i opcją Konfiguracja wszystko poustawiać.
Po tej operacji trzeba zatrzymać usługę "GO_STOP_serwer.bat" i uruchomić od nowa "GO_START_serwer.bat".

Przygotuję dodatkowy program do konfiguracji.
pozdrawiam
grzes
pomiar
____
____
Posty: 205
Rejestracja: piątek, 12 lipca 2019, 17:43

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: pomiar »

Dziękuję za odpowiedź, jeszcze jedno pytanie istnieje możliwość dodania eksportu do xls zaznaczonych prac ?
Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2608
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: grzes »

pomiar pisze: wtorek, 22 grudnia 2020, 08:21 Dziękuję za odpowiedź, jeszcze jedno pytanie istnieje możliwość dodania eksportu do xls zaznaczonych prac ?
Narzędzia->Eksportuj widoczny w tabelce zakres prac do XLS. Wcześniej trzeba tylko założyć filtr. Jeśli to mają być jakies wybrane pojedyncze prace to mozna włączyć wyświetlanie kolumny "ID" i filtrować po ID
id.png
id.png (4.47 KiB) Przejrzano 5525 razy
pozdrawiam
grzes
pomiar
____
____
Posty: 205
Rejestracja: piątek, 12 lipca 2019, 17:43

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: pomiar »

Dziękuję, można i tak :D
kuba288
_
_
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 5 lipca 2018, 22:15

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: kuba288 »

Witam,
mam problem taki:
Pracujemy na wersji wielostanowiskowej.
Na jednym komputerze pracownik stworzył szablon do spisu treści operatu, na 2-gim były wykonywane operaty i stworzony szablon nie podczytuje się.

Podobny problem miałem z wgraniem szablonu FV, trzeba jakieś pliki przenosić między komputerami.

Czy jest możliwość robienia 1 szablonu i zmiany będą widoczne na każdym stanowisku ? troszkę uciążliwe jest kopiowanie plików za każdym razem jak następuje jakaś nawet drobna zmiana.


I takie pytanie jeszcze: Czy jest gdzieś możliwość sprawdzenia wersji zainstalowanego oprogramowania ? aktualnie dosyć często pojawiają się nowe poprawione wersje i już sam nie wiem jaką mam, albo jakaś opcje automatycznego sprawdzania czy jest nowsza wersja, tak jak to jest z C-Geo ?
kuba288
_
_
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 5 lipca 2018, 22:15

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: kuba288 »

Wersja wielostanowiskowa, każda osoba ma swoje konto użytkownika.

W firmie FV może wystawić kilka osób, ale wchodząc w parametry uzupełniając "Wystawiający" zmienia się na wszystkich kontach osoba wystawiająca.

Można poprawić tak aby "Wystawiający" był przypisany do danego konta.
Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 7046
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: Jurek B. »

W testowej instalacji GeoOrganizera wprowadziliśmy powiązanie Wystawiającego fakturę z kontem użytkownika programu dla wersji wielostanowiskowej.
Ponadto szablon spisu treści znajduje się już w katalogu wzorców dokumentów - menu Słowniki - Szablony druków. Umożliwia to wybranie przez użytkownika programu w wersji wielostanowiskowej jednolitego wzorca spisu treści lub zastosowanie innych wariantów przygotowanych przez różnych użytkowników. Dostęp do edycji szablonu spisu treści jest także w dotychczasowym miejscu - Zakładka Operat - Ustawienia
Pozdrawiam Jurek B.
Awatar użytkownika
ariel0-0
_____
_____
Posty: 476
Rejestracja: środa, 7 kwietnia 2010, 00:02
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: ariel0-0 »

Przydało by się, przy fakturowaniu, powiązanie sprzedawcy z wykonawcą prac i jego przyrostkiem do numeru faktury, nr konta i innymi danymi.
Have a nice day
Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2608
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: grzes »

ariel0-0 pisze: niedziela, 10 stycznia 2021, 16:15 Przydało by się, przy fakturowaniu, powiązanie sprzedawcy z wykonawcą prac i jego przyrostkiem do numeru faktury, nr konta i innymi danymi.
Mam to w pamięci - tylko wymaga trochę pracy i zmiany struktury bazy. Trochę musi poczekać.
pozdrawiam
grzes
tomek
____
____
Posty: 197
Rejestracja: czwartek, 21 kwietnia 2005, 22:57

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: tomek »

Utrzymywanie bieżącej wersji Geoorganizera jako usługi serwerowej jest problematyczne.Wymaga dodatkowego czasu ,a przede wszystkim "pamięci". Może możliwa jest "lekka" przebudowa i rezygnacja "usługi" Czy w kolejnych wydaniach Geoorganizer mógłby się łączyć bezpośrednio z bazą danych na serwerze.
[size=134][url=http://www.geodezja.net.pl/]www.geodezja.net.pl[/url][/size]
Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 7046
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: Jurek B. »

tomek pisze: środa, 13 stycznia 2021, 23:55 Utrzymywanie bieżącej wersji Geoorganizera jako usługi serwerowej jest problematyczne.Wymaga dodatkowego czasu ,a przede wszystkim "pamięci". Może możliwa jest "lekka" przebudowa i rezygnacja "usługi" Czy w kolejnych wydaniach Geoorganizer mógłby się łączyć bezpośrednio z bazą danych na serwerze.
Co to znaczy, że serwer jako usługa wymaga dodatkowego czasu i pamięci?
Pozdrawiam Jurek B.
tomek
____
____
Posty: 197
Rejestracja: czwartek, 21 kwietnia 2005, 22:57

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: tomek »

Chodzi o to,że za każdą aktualizacją stanowisk , należy aktualizować GO zainstalowany na serwerze(trzeba o tym pamiętać,Jak się orientuję to: wyłączyć usługę,przeprowadzić aktualizację,włączyć usługę). Jakby stanowiska klienckie " korzystały tylko z bazy" znajdującej się na serwerze to nie zachodziłaby taka konieczność.Może podam inny pomysł -rozwiązanie np. Geobidu. Tam się aktualizuje program sieciowy (np EWOPIS) a bazy są aktualizowane,podmieniane tylko w ramach zmiany danych i konieczności czegoś dogrania, lub podpina się po prostu nową bazę.Stanowiska klientów automatycznie po upgrade korzystają z nowej wersji programu.
Tak piszę bo czytałem o nowej wersji na którą wszyscy czekają (Cgeo -sieciowe) to taka uwaga może być też przydatna przy pisanym programie i już można coś iść w GO w takim kierunku.
[size=134][url=http://www.geodezja.net.pl/]www.geodezja.net.pl[/url][/size]
Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 7046
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: Jurek B. »

Nie trzeba przy każdej aktualizacji programu aktualizować też serwera - wyłącznie programy klienckie. Serwer tylko w bardzo szczególnych przypadkach, gdy wprowadzane są zmiany w strukturze bazy danych. Takie są zasady dla wszystkich aplikacji - także Ewopisu.
Pozdrawiam Jurek B.
Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2608
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: grzes »

To jeszcze dodam, że jeśli zaktualizujemy GO na stanowisku uzytkownika (program kliencki), a będzie on wymagał aktualizacji usługi serwera, to pojawi się stosowny komunikat. Ta sytuacja jest sporadyczna - konieczność aktualizacji serwera do tej pory zdarzyła się 3-4 razy.
pozdrawiam
grzes
tomek
____
____
Posty: 197
Rejestracja: czwartek, 21 kwietnia 2005, 22:57

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: tomek »

Będę optował jednak za aktualizacja automatyczną aplikacji sieciowej. Proszę zauważyć na niedogodność aktualizacji stanowisk. Np 4 w firmie - 4 zdalne, jak o tym pamiętać?Obecnie nie ma "przypominacza" jak w c-geo.
[size=134][url=http://www.geodezja.net.pl/]www.geodezja.net.pl[/url][/size]
kuba288
_
_
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 5 lipca 2018, 22:15

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: kuba288 »

Witam,
1. czy istnieje możliwość rozbudowania dodawania dokumentów z szablonów ?
Chodzi mi o to, że:
Wchodzę w zakładkę "Dokumenty dołączone do pracy" , naciskam "+" i pokazuje mi się lista grup które utworzyłem w szablonach.
Moje Grupy są podzielone na Powiaty, mam ich 7. Naciskam którąś grupę i pokazuje mi się lista dokumentów. I na tej liście chciał bym mieć kolejną grupę w której miał bym np. Sprawozdania do operatu.

np. "+" --> "Szczecin" --> "Sprawozdania" --> "pomiar GPS" / "pomiar tach" (różne wersje sprawozdań)

2. Czy istnieje możliwość ustawienia dokumentów w Grupie alfabetycznie lub tak jak bym tego chciał ? Bo wiem, że od początku pokazują się w kolejności w jakiej były dodawane szablony do grupy
Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2608
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: grzes »

kuba288 pisze: piątek, 22 stycznia 2021, 10:39 Witam,
1. czy istnieje możliwość rozbudowania dodawania dokumentów z szablonów ?
Chodzi mi o to, że:
Wchodzę w zakładkę "Dokumenty dołączone do pracy" , naciskam "+" i pokazuje mi się lista grup które utworzyłem w szablonach.
Moje Grupy są podzielone na Powiaty, mam ich 7. Naciskam którąś grupę i pokazuje mi się lista dokumentów. I na tej liście chciał bym mieć kolejną grupę w której miał bym np. Sprawozdania do operatu.

np. "+" --> "Szczecin" --> "Sprawozdania" --> "pomiar GPS" / "pomiar tach" (różne wersje sprawozdań)

2. Czy istnieje możliwość ustawienia dokumentów w Grupie alfabetycznie lub tak jak bym tego chciał ? Bo wiem, że od początku pokazują się w kolejności w jakiej były dodawane szablony do grupy
Jedno pytanie na początek: w tej chwili szablony identyfikowane są przez nazwę, co oznacza że nazwy nie mogą się powtarzać. A jak rozumiem szablon "pomiar tach" będzie się pojawiał w każdym powiecie. Czy nie będzie dużym problemem że będzie trzeba je nazywać inaczej dla każdego powiatu (np "pomiar tach 1", "pomiar tach szczecin" itp)?
pozdrawiam
grzes
kuba288
_
_
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 5 lipca 2018, 22:15

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: kuba288 »

Aktualnie mam to rozwiązane tak, że nazwy dokumentów są takie same a na końcu każdego szablonu mam wpisany przyrostek np. xxx -SZC , xxx-GR
Działam tak od jakiś 3 lat, na początku jest dużo zachodu żeby przygotować wszystkie szablony, a duża ilość szablonów przyspiesza składanie operatu, ale jak się rozwija lista to jest poszukiwanie dokumentu od góry do dołu.
Podgrupy ułatwiły by podział dokumentów na powiaty, lub rodzaj prac np. inw. media, inw. budynki, podziały, mdcp.
kuba288
_
_
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 5 lipca 2018, 22:15

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: kuba288 »

Dla mnie super rozwiązaniem była by możliwość zrobienia czegoś w stylu rozwijanej listy w samym edytorze tekstowym GO.
np. mamy sprawozdanie i w punkcie prace polowe mamy wypisaną stałą treść a w wybranych przez nas miejscach można by było wstawić rozwijaną listę, z której można by było wybrać np. Metodę wykonania pomiarów, sprzęt który został użyty itp.

Jeszcze takie pytanie: kiedy można się spodziewać sprawdzanie statusu prac z serwisu iKerg oraz WebEwid ?
Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 7046
Rejestracja: środa, 16 lutego 2005, 21:25

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: Jurek B. »

kuba288 pisze: piątek, 22 stycznia 2021, 11:40 Jeszcze takie pytanie: kiedy można się spodziewać sprawdzanie statusu prac z serwisu iKerg oraz WebEwid ?
Tu wielkich nadziei mieć nie można - pisaliśmy do producentów, ale bez odpowiedzi - to są firmy, które raczej nie są chętne do takich otwartych rozwiązań.
Pozdrawiam Jurek B.
Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2608
Rejestracja: piątek, 18 marca 2005, 23:01

Re: Geo Organizer - setup testowy

Post autor: grzes »

Dodane rozpoznawanie znaku "\" w nazwie grupy. Jego użycie skutkuje później rozbiciem w menu:
sz1.png
sz1.png (8.73 KiB) Przejrzano 2986 razy
sz2.png
sz2.png (12.01 KiB) Przejrzano 2986 razy
dodane też sortowanie ( w menu) po nazwie szablonu

opcje dostępne w setupie testowym
pozdrawiam
grzes
ODPOWIEDZ