Witam, mam problem z geoorganizerem, już dokładnie opisuję w czym leży problem:
kilka dni temu zakupiliśmy w biurze GeoOrganizer, zainstalowano na 3 komputerach wersję wielostanowiskową wraz z serwerem na jednym z komputerów. W pierwszym dniu wszystko było ok, wszystko działało jak należy. Dzień później był problem z połączeniem z serwerem, ale okazało się, że na komputerze, który jest serwerem jest zmienne IP, oczywiście zmieniono na IP stałe i kolejne dwa dni było wszystko OK. Dzisiaj po uruchomieniu wszystkich komputerów kolejny problem- po uruchomieniu programu komunikat, że nie można połączyć z serwerem. Po sprawdzeniu IP jest wszystko OK, serwer ma IP prawidłowe, IP komputera się nie zmieniło. Program po kilku dniach jest aktualnie nieużywany. W czym może leżeć problem?
problem z serwerem
Re: problem z serwerem
Program dodany do wyjątków w zaporze windows i antywirusie, po wyłączeniu zapory i antywirusa nic się nie zmieniaFaFaL pisze:Ja musiałem dodać program do wyjątków w firewallu.
Re: problem z serwerem
Coś musi blokować komunikację - nie ma innego wyjścia.
Jesli serwer działa, wpisany jest prawidłowy IP i port w programach to proszę na komputerze na którym jest serwer dodać do firewalla odblokowanie portu 8080 dla połączen przychodzących i wychodzących (Ustawienia zaawansowane -> Reguły przychodzące i wychodzące).
Jesli serwer działa, wpisany jest prawidłowy IP i port w programach to proszę na komputerze na którym jest serwer dodać do firewalla odblokowanie portu 8080 dla połączen przychodzących i wychodzących (Ustawienia zaawansowane -> Reguły przychodzące i wychodzące).
pozdrawiam
grzes
grzes
Re: problem z serwerem
Po zmianach w zaporze jest ok, działa jak powinno na wszystkich komputerach. Dzięki za pomocgrzes pisze:Coś musi blokować komunikację - nie ma innego wyjścia.
Jesli serwer działa, wpisany jest prawidłowy IP i port w programach to proszę na komputerze na którym jest serwer dodać do firewalla odblokowanie portu 8080 dla połączen przychodzących i wychodzących (Ustawienia zaawansowane -> Reguły przychodzące i wychodzące).
Re: problem z serwerem
Geoorganizera używam sporadycznie, ale z założeniem, że to się zmieni i dla tego niedawno wykupiłem aktualizację do najnowszej wersji. Wcześniej miałem zainstalowaną wersję z serwerem i planowałem korzystać również na drugim komputerze (jeszcze bez podjęcia próby). Po instalacji aktualnej wersji, przez kilka dni program działał jak zwykle, ale któregoś dnia dostałem komunikat:
Próbowałem wcześniej opisanych tu metod, ale bez rezultatu. Zastanawiam, się nad powrotem do starszej wersji, ale obawiam się, że stracę dane. Gdzie są zapisywane dane i czy mogę je skopiować w bezpieczne miejsce i oczywiście jak się pozbyć tego komunikatu i spowodować prawidłowe działanie programu?Re: problem z serwerem
Czy sprawdzał Pan czy uruchomiony jest serwer GeoOrganizera? Ten komunikat sugeruje, że raczej serwer jest niewłączony. Sprawdzić czy serwer działa można jak poniżej na zrzucie ekranu. Jeśli ikonki serwera nie ma, trzeba go uruchomić ręcznie z katalogu GeoOrganizer - plik GeoOrganizer_serwer.exe.
Można też zadzwonić na nasz serwis - pomożemy.
Można też zadzwonić na nasz serwis - pomożemy.
- Załączniki
-
- Przechwytywanie.PNG (12.15 KiB) Przejrzano 7262 razy
Pozdrawiam Jurek B.
Re: problem z serwerem
Faktycznie nie było tej ikonki, pomogła ponowna instalacja, super, dzięki jak zwykle