problem z serwerem

aplikacja do zarządzania robotami geodezyjnymi
yachooy
_
_
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2016, 09:11

problem z serwerem

Post autor: yachooy »

Witam, mam problem z geoorganizerem, już dokładnie opisuję w czym leży problem:
kilka dni temu zakupiliśmy w biurze GeoOrganizer, zainstalowano na 3 komputerach wersję wielostanowiskową wraz z serwerem na jednym z komputerów. W pierwszym dniu wszystko było ok, wszystko działało jak należy. Dzień później był problem z połączeniem z serwerem, ale okazało się, że na komputerze, który jest serwerem jest zmienne IP, oczywiście zmieniono na IP stałe i kolejne dwa dni było wszystko OK. Dzisiaj po uruchomieniu wszystkich komputerów kolejny problem- po uruchomieniu programu komunikat, że nie można połączyć z serwerem. Po sprawdzeniu IP jest wszystko OK, serwer ma IP prawidłowe, IP komputera się nie zmieniło. Program po kilku dniach jest aktualnie nieużywany. W czym może leżeć problem?
Awatar użytkownika
FaFaL
Team
Team
Posty: 3173
Rejestracja: 11 lip 2005, 14:09
Lokalizacja: Opole..Kraków
Kontakt:

Re: problem z serwerem

Post autor: FaFaL »

Ja musiałem dodać program do wyjątków w firewallu.
Pozdrawiam Rafał Kocierz
yachooy
_
_
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2016, 09:11

Re: problem z serwerem

Post autor: yachooy »

FaFaL pisze:Ja musiałem dodać program do wyjątków w firewallu.
Program dodany do wyjątków w zaporze windows i antywirusie, po wyłączeniu zapory i antywirusa nic się nie zmienia :?
Awatar użytkownika
grzes
Team
Team
Posty: 2905
Rejestracja: 18 mar 2005, 22:01

Re: problem z serwerem

Post autor: grzes »

Coś musi blokować komunikację - nie ma innego wyjścia.
Jesli serwer działa, wpisany jest prawidłowy IP i port w programach to proszę na komputerze na którym jest serwer dodać do firewalla odblokowanie portu 8080 dla połączen przychodzących i wychodzących (Ustawienia zaawansowane -> Reguły przychodzące i wychodzące).
firewall.png
firewall.png (77.78 KiB) Przejrzano 7898 razy
pozdrawiam
grzes
yachooy
_
_
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2016, 09:11

Re: problem z serwerem

Post autor: yachooy »

grzes pisze:Coś musi blokować komunikację - nie ma innego wyjścia.
Jesli serwer działa, wpisany jest prawidłowy IP i port w programach to proszę na komputerze na którym jest serwer dodać do firewalla odblokowanie portu 8080 dla połączen przychodzących i wychodzących (Ustawienia zaawansowane -> Reguły przychodzące i wychodzące).
firewall.png
Po zmianach w zaporze jest ok, działa jak powinno na wszystkich komputerach. Dzięki za pomoc :)
Zbysiu
_____
_____
Posty: 326
Rejestracja: 31 mar 2005, 20:56

Re: problem z serwerem

Post autor: Zbysiu »

Geoorganizera używam sporadycznie, ale z założeniem, że to się zmieni i dla tego niedawno wykupiłem aktualizację do najnowszej wersji. Wcześniej miałem zainstalowaną wersję z serwerem i planowałem korzystać również na drugim komputerze (jeszcze bez podjęcia próby). Po instalacji aktualnej wersji, przez kilka dni program działał jak zwykle, ale któregoś dnia dostałem komunikat:
Błąd GO.png
Błąd GO.png (16.4 KiB) Przejrzano 7292 razy
Próbowałem wcześniej opisanych tu metod, ale bez rezultatu. Zastanawiam, się nad powrotem do starszej wersji, ale obawiam się, że stracę dane. Gdzie są zapisywane dane i czy mogę je skopiować w bezpieczne miejsce i oczywiście jak się pozbyć tego komunikatu i spowodować prawidłowe działanie programu?
Awatar użytkownika
Jurek B.
Team
Team
Posty: 8397
Rejestracja: 16 lut 2005, 20:25

Re: problem z serwerem

Post autor: Jurek B. »

Czy sprawdzał Pan czy uruchomiony jest serwer GeoOrganizera? Ten komunikat sugeruje, że raczej serwer jest niewłączony. Sprawdzić czy serwer działa można jak poniżej na zrzucie ekranu. Jeśli ikonki serwera nie ma, trzeba go uruchomić ręcznie z katalogu GeoOrganizer - plik GeoOrganizer_serwer.exe.
Można też zadzwonić na nasz serwis - pomożemy.
Załączniki
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG (12.15 KiB) Przejrzano 7264 razy
Pozdrawiam Jurek B.
Zbysiu
_____
_____
Posty: 326
Rejestracja: 31 mar 2005, 20:56

Re: problem z serwerem

Post autor: Zbysiu »

Faktycznie nie było tej ikonki, pomogła ponowna instalacja, super, dzięki :D jak zwykle
ODPOWIEDZ